Ga naar inhoud


installatie nieuwe vu+duo 4k se


muesli

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb dus eerst de software via de wizzard van het toestel zelf eens geïnstalleerd en alles bleek goed te werken (uitsluitend Duitse zenders).

 

Daarna heb ik er met een usb stick Open PLi 8.2 op gezet. Wel enkele keren moeten herbeginnen omdat ik niet goed wist wat te kiezen soms.

Ik wist niet of ik Astra 1 19.2 Ku Band of Ka moest kiezen. Eerst Ka gekozen en dat was verkeerd denk ik? Nadien Ku en nu wel beeld.

Dan de fastscan van TVV gedaan en nadien nog een volledige scan (ongeveer 2000 kanalen gevonden).

Bij OSCAM installatie had ik twee keuzemogelijkheden OSCAM en OSCAM-emu. Omdat ik niet wist welke te kiezen heb ik ze beide gedownload.

Dan de TVV kaart erin gestopt en ik heb nu terug beeld.

 

Enige probleem tot nu is dat de zenders allemaal door elkaar staan.

Als ik op TVV (het eerste bovenaan) klik dan heb ik een lege lijst.

Ik moet België kiezen (Vl + W) maar daar staan de zenders ook in een compleet andere volgorde dan ik gewoon was.

 

Vandaar mijn vraagjes: zijn mijn instellingen nu allemaal goed?

Is er iets wat ik nog moet installeren of controleren? (de nieuwe HDD zal ik als laatste installeren)

Hoe krijg ik de beste (meest gebruiksvriendelijke) zenderlijst erop?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met Ka kun je niks. Net als ik.

Staat de lijst van Hans erin? Die wordt dacht ik met Pli meegeleverd. Daar staan alle zenders er toch netjes in.

Ik zet hem er steeds met dreamboxedit zelf in.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Met Ka kun je niks. Net als ik.

Staat de lijst van Hans erin? Die wordt dacht ik met Pli meegeleverd. Daar staan alle zenders er toch netjes in.

Ik zet hem er steeds met dreamboxedit zelf in.

Die lijst van Hans is die speciaal voor TVV of is die vooral voor CanalDigital in Nederland? Ik heb die nog nooit gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans plaatst maandelijks een serie kanalenlijsten bij De Transponder. Kijk daar eens, die zijn voor vele soorten tuners en schotels.

Ik dacht dat die in een verse Pli ingebakken zit maar ik kan me vergissen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij een gewone update zouden de lijsten gewoon moeten blijven die je zelf hebt gemaakt.Enkel bij een flash zijn ze weg.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze voormiddag nog wat verder gewerkt aan de installatie.

 

Bij het opstarten (na volledig uitzetten gisteren) kreeg ik geen beeld, op geen enkele van de gecodeerde TVV zenders. Vrije zenders (Duitse bvb) werkten wel goed. De kaart eruit en opnieuw erin en herstarten geen oplossing. De OSCAM herstart, geen resultaat. Na een zevental keren uitschakelen en herstarten, kaart in en uit werkte die plots wel. Nu staat hij in standby en werkt goed. Ben benieuwd wanneer ik de kaart er nog eens moet uitnemen wat er gaat gebeuren. Enig idee wat de oorzaak kan zijn?

 

Daarna de nieuwe blanco HDD WD Blue 2 TB gemonteerd en geïnitialiseerd. Uitgetest en werkt goed.

 

Zenderlijsten wel nog een probleem. Ik vind nergens waar en hoe ik die kan wijzigen of downloaden. Overal gezocht (maar zit waarschijnlijk ergens verstopt waar ik nog niet gezocht heb?) Hopelijk moet ik niet opnieuw flashen om zenderlijsten (zoals die van Hans) te downloaden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

makkelijkst is DBE 7.2 te gebruiken (dreambox edit).Gegevens van je box ingeven en dan downloaden op je PC ,bewerken en terug FTP naar box.Heb je ook altijd een backup (bij een herflash) klaar.

Ps : heb je het goed werkende doe dan ook een image backup op je HDD

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal start OScam gewoon op bij een herstart. Er zit normaal een vertraging in van 10 seconden. Ik heb/installeer meerdere ontvangers (waaronder lastige) en dat gaat eigennlijk altijd goed…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet of dat bij het image van TS het geval is want in openvix moet ik wel in oscam de autostart aanzetten/aanvinken in het menu van de softcam keuze.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Je verzint het @muesli waar we bijstaan / wij je vragen lezen.

 

Ik verzin niks. Heeft enorm lang geduurd eer ik de TVV zenders erop kreeg.

Bij de installatie had ik twee keuzemogelijkheden voor OSCAM (ook OSCAM-emu, wat dat ook moge zijn) en ik heb beide gedownload en geïnstalleerd omdat ik niet wist welke te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OScam heeft geen emulator en heeft de codes nodig van je lokale kaarten of via verbinding met het (inter)net. De OScam-Emu kan ook werken met een keyfile (Autoroll.key) en is meer geënt op illegaal gebruik (maar hoeft niet)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...