Ga naar inhoud


installatie nieuwe vu+duo 4k se


muesli

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, muesli zei:

Ik verzin niks. Heeft enorm lang geduurd eer ik de TVV zenders erop kreeg.

Bij de installatie had ik twee keuzemogelijkheden voor OSCAM (ook OSCAM-emu, wat dat ook moge zijn) en ik heb beide gedownload en geïnstalleerd omdat ik niet wist welke te kiezen.


Tóch denk ik dat lezen niet jouw sterkste kant is. In de setup van Pli staan hulp-schermen die jou voldoende support zouden moeten geven om de basis juist in te stellen, maar als die al niet of niet aandachtig leest dan vraag jij mijns inziens zelf om problemen. Autodiseqc lost bepaalde dingen zomaar op zodat jij niet hoeft te twijfelen of je Astra 19.2 de KU of de KA band moet kiezen. Dus gewoon alle kabels aansluiten, zeker de coaxkabels en UTP en lezen wat er staat bij iedere stap. Ik heb de grootst mogelijke dummies (no offence) zo een Pli laten inrichten.
Je leert het meeste door eens iets zelf te doen en gewoon eens na te denken wát je nu precies wilt.

  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, John van Dreumel zei:


Tóch denk ik dat lezen niet jouw sterkste kant is. In de setup van Pli staan hulp-schermen die jou voldoende support zouden moeten geven om de basis juist in te stellen, maar als die al niet of niet aandachtig leest dan vraag jij mijns inziens zelf om problemen. Autodiseqc lost bepaalde dingen zomaar op zodat jij niet hoeft te twijfelen of je Astra 19.2 de KU of de KA band moet kiezen. Dus gewoon alle kabels aansluiten, zeker de coaxkabels en UTP en lezen wat er staat bij iedere stap. Ik heb de grootst mogelijke dummies (no offence) zo een Pli laten inrichten.
Je leert het meeste door eens iets zelf te doen en gewoon eens na te denken wát je nu precies wilt.

Beste John, het probleem ligt hem bij het feit dat er veel dingen in staan (afkortingen, codes enz.) die een leek niet begrijpt. Dus je doorloopt die wizzard wel maar begrijpt niet wat dat allemaal betekent en wat te kiezen dus. De eerste keer koos ik KA band en ik kreeg geen zenders. Dus opnieuw de usb stick erin en dan KU gekozen (wat dat ook moge betekenen die ka of ku). Hetzelfde met oscam, emu, ccam, disqeq, en noem maar op. Dus met trial en error en telkens herbeginnen lukte het uiteindelijk toch.

Het zou misschien interessant kunnen zijn voor "dummies" om een duidelijke handleiding met afbeeldingen van schermen erbij te hebben.  Alvorens ik Open PLi erop zette heb ik de software van VUplus zelf erop geïnstalleerd (op aanraden van ceesv om te kijken of alles werkt). En daar had ik geen enkele moeite mee omdat er een boekje bij was (easy setup guide) zelfs in het Nederlands, met afdrukken van alle schermen.

Open PLi is veel uitgebreider en complexer maar heeft veel meer mogelijkheden. Een online easy setup guide van PLi met schermafbeeldingen  stap na stap zou dus welkom geweest zijn. Sommigen hier op het forum zijn actief bezig met sat-tv (waarschijnlijk dagelijks of wekelijks) en voor hen kan dat inderdaad geïrriteerd over komen als iemand maar weinig begrijpt van al dat computerlatijn.

Ondertussen werkt alles nu zoals behoren en is er weinig of geen verschil met de versie 7.3 die op mijn oude (defecte) VU stond. Een geluk dat ik hier nog terechtkan voor vragen en problemen want de enige sat-shop in de directe omgeving hier is ermee gestopt. De rest zijn nu online winkels.

 

Bedankt iedereen voor de support en het geduld.

 

VU+.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd.

De originele VU-software is puur om de zaak aan de praat te krijgen. Maar de VU is wat men noemt open source, dwz dat iedereen er dingen aan kan en mag verbeteren. Daarom heb je clubs als Open Pli en VTI, enthousiaste nerds die de software veel mooier met veel meer leuke mogelijkheden maken.

 

Een leuke zenderlijst haal je zoals ik al aangaf bij De Transponder. Daar kun je kiezen welke voor jou het meest geschikt is.

De lijst download je op je computer en pakt hem daar uit.

Met een gratis programma als Dreamboxedit kun je hem vervolgens naar wens aanpassen en daarna naar je VU verplaatsen. Dat is even wennen hoe precies, maar na een keer of 2 weet je het wel. Een schriftje waarin je dingen noteert hoe het gelukt is, is heel handig voor een volgende keer.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips en de links minplus en John.

Er is echter zoveel op het internet als je iets in google invoert. Dan ben je al snel een uur of langer bezig met websites die dan ook niet zo interessant blijken te zijn. Je moet de weg weten of je loopt verloren (dit is met alles zo op het internet).

@minplus ik ben eens een kijkje gaan nemen op de site van De Transponder en daar zitten waarschijnlijk interessante dingen tussen en een bijkomend voordeel dat het in het Nederlands is.

De TVV zenderlijst die eerst blanco was heb ik er nu terug op gekregen en dat is dus het belangrijkste voor het ogenblik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit toch in de image en met enkele knopjes klikken heb je een gewone (settings) backup en verder een imagebackup.Maak ik trouwens elke keer als het goed werkt en ben ik safe bij een update of flash

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een backup maken heb ik gisteren reeds gedaan.

In het menu Applicaties heb ik dat niet gevonden. Wel bij Instellingen -> auto backup en dan de locatie kiezen (HDD)

Ik heb niet gekozen voor een dagelijkse backup maar om er zelf af en toe eentje te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...