Ga naar inhoud


Horeca jaloers op GGD


D-box
Ga naar oplossing Opgelost door Gerard 76,

Aanbevolen berichten

1 uur terug, mereltje zei:

Dan tappen ze bij jou zeker geen Grolsch🍻

Naast Grolsch zijn er heel veel andere lekkere biertjes te koop hoor.

Kom je Duitsland in een eetgelegenheid dan worden daar vaak ook niet de grote merken verkocht maar vaak regionale of zelfs plaatselijke biertjes.

Daarnaast kost een fust normaal rond de 150 euro maar afhankelijk van hoeveel je er omzet wordt daar een korting op gegeven.

 

Bier in tanks kost zo rond de 1450 euro per 1000 liter en afhankelijk van de korting die je krijgt van je brouwer komt het ongeveer op hetzelfde neer met dit verschil dat je niet hoeft te sjouwen met die fusten en niet elke 200 biertjes (sommigen halen er ook wel 240 uit) van fust hoeft te wisselen.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


38 minuten geleden, gerrit B zei:

Naast Grolsch zijn er heel veel andere lekkere biertjes te koop hoor.

Kom je Duitsland in een eetgelegenheid dan worden daar vaak ook niet de grote merken verkocht maar vaak regionale of zelfs plaatselijke biertjes.

Daarnaast kost een fust normaal rond de 150 euro maar afhankelijk van hoeveel je er omzet wordt daar een korting op gegeven.

 

Bier in tanks kost zo rond de 1450 euro per 1000 liter en afhankelijk van de korting die je krijgt van je brouwer komt het ongeveer op hetzelfde neer met dit verschil dat je niet hoeft te sjouwen met die fusten en niet elke 200 biertjes (sommigen halen er ook wel 240 uit) van fust hoeft te wisselen.

 

Het leven stopt niet bij Grolsch hoor, op de foto kun je Hertog Jan zien.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar er we hebben het over de GGD versus horeca in Nederland.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij gaat het om die horeca dame die ik op TV zag.

De afgunst droop er vanaf.

Dat vind ik niet normaal.

In feite zei ze:"Jullie verdienen teveel bij de GGD en dat gun ik jullie niet, laat de GGD jullie alsjeblieft minder betalen". 

Wat een afgunst!

Ik heb er eigenlijk geen woorden voor.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, D-box zei:

Mij gaat het om die horeca dame die ik op TV zag.

De afgunst droop er vanaf.

Dat vind ik niet normaal.

In feite zei ze:"Jullie verdienen teveel bij de GGD en dat gun ik jullie niet, laat de GGD jullie alsjeblieft minder betalen". 

Wat een afgunst!

Ik heb er eigenlijk geen woorden voor.

Zoals je het omschrijft kan ik je reactie voorstellen maar...

ik heb net OP1 teruggekeken en zij (Annemarie van Gaal) kwam bij mij héél anders over.

 

Daarnaast, de horeca gaat door deze leegloop nog verder naar de klo...

De GGD zal altijd overleven alleen de vaccinaties duren dan langer.

Vervolgens, als de GGD mensen voor vast aannemen dan hebben we

na de vaccinatie weer een overschot bij de GGD die wij met zijn allen

weer gewoon door moeten betalen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con

Jouw reactie snap ik ook.

Als die horeca dame de horeca wil laten bestaan en opbloeien denk ik aan winstdeling, een 13de maand, vrijdag een borrel van de zaak, een kerstpakket, meer vrije dagen, kortom betere- en fijnere werkomstandigheden. (En uiteraard een beter salaris).

aangepast door D-box
  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er maar net aan waar je eet en drinkt.

Puur de locatie.

 

Ben net terug van 12 dagen Oostenrijk en daar zijn gewone dagelijkse boodschappen een flink stuk duurder dan in NL

Niet alleen bij de lokale SPAR maar ook bij Lidl en Hofer (Aldi)

 

Ga je ergens eten dan betaal je gewoon 3 tot 4 euro voor een koffie of 4,50 voor een 0,5 l lokaal bier.

Tanken kost daar ongeveer 1.82 voor euro 95 

Diesel is een stuk duurder.

Vaak tegen of over de 2 euro

 

Het eten is wel goedkoper.

Wij waren regelmatig voor nog geen 50 euro klaar met 4 personen in de bergen of in t dorp.

En dan heb je dus een flinke schnitzel, grostl of kase spatzel waarmee je de hele dag vol zit.

 

Vandaag in Duitsland euro E5 getankt voor 1,62

 

Er is in NL veel en veel teveel belastingdruk op alles.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Gerard 76 zei:

Ligt er maar net aan waar je eet en drinkt.

Puur de locatie.

 

Ben net terug van 12 dagen Oostenrijk en daar zijn gewone dagelijkse boodschappen een flink stuk duurder dan in NL

Niet alleen bij de lokale SPAR maar ook bij Lidl en Hofer (Aldi)

 

Ga je ergens eten dan betaal je gewoon 3 tot 4 euro voor een koffie of 4,50 voor een 0,5 l lokaal bier.

Tanken kost daar ongeveer 1.82 voor euro 95 

Diesel is een stuk duurder.

Vaak tegen of over de 2 euro

 

Het eten is wel goedkoper.

Wij waren regelmatig voor nog geen 50 euro klaar met 4 personen in de bergen of in t dorp.

En dan heb je dus een flinke schnitzel, grostl of kase spatzel waarmee je de hele dag vol zit.

 

Vandaag in Duitsland euro E5 getankt voor 1,62

 

Er is in NL veel en veel teveel belastingdruk op alles.

 

Hoi Gerard,

Ik heb een tip voor je!

Als je weer naar Oostenrijk gaat, rij dan even door de bergen naar Samnaun (ligt in Zwitserland, maar je bent er zo!). Alles is er belastingvrij, zoals benzine (dus neem Jerrycans mee!), sterke drank, eten etc etc.

Ik ben zelf een paar keer in Oostenrijk geweest (voor die Waldheim en die Haider bekend waren); ik zat in Imst.

Groetjes

D-box 

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

psst,

Quote

Belastingvrije districten
Belastingvrije districten zijn douaneluchthavens. Zij maken dus deel uit van het douanegebied, maar worden behandeld als buitenlands douanegebied. Sinds 1 mei 2007 zijn belastingvrije entrepots niet langer een niet-domicilie, maar een onderdeel van het douanegebied. De vroegere status leidde regelmatig tot problemen bij de toepassing van andere, niet-douane federale wetgeving.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

 

dat is inmiddels al lang verleden tijd beste @D-box

en ik was er nog in 2008 en 2016 voor de doorreis naar Liechtenstein

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh @Tonskidutch & @Gerard 76

Dat wist ik niet.

Sorry

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Het is even off-topic maar we waren daar 2 jaar terug geweest,

Sterke drank mag je afhankelijk van t percentage alcohol maar 2 of 3 flessen meenemen.

Wij hadden er meer mee en zijn op de terugreis door de bergen aangehouden bij een routine controle.

Ze kijken alleen oppervlakkig.

Er wordt niet in kussens of tussen kinderkleding gekeken.

Gelukkig vonden ze niks.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Gerard 76 zei:

...

 

Ze kijken alleen oppervlakkig.

Er wordt niet in kussens of tussen kinderkleding gekeken.

Gelukkig vonden ze niks.

 

Geweldig man!, Toen ik er was waren er geen restricties, maar ik heb het over 1980 en 1981 (tijdje terug dus).

Groetjes

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...