Ga naar inhoud


Horeca jaloers op GGD


D-box
Ga naar oplossing Opgelost door Gerard 76,

Aanbevolen berichten

Ik zit net naar Op1 te kijken, en tot mijn verbazing zie ik dat de horeca jaloers is op de GGD, omdat de GGD  personeel vanuit de horeca zou wegkapen.

Ik vind dit zeer vreemd.

Kijk, als je +- 18 jaar bent wil je toch naar de beste baan en het beste salaris? 

Ik snap niks van die jaloezie.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@D-box,

 

Quote

Kijk, als je +- 18 jaar bent wil je toch naar de beste baan en het beste salaris? 

 

Klopt ( een paar jaar zonder inkomen ) , maar wat doet je het liefste jou als liefde liggen.

 

Bij mij de horeca.

 

Je kunt het ook slim aanpakken misschien ?

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De horeca heeft het heel slecht (gehad) tijdens corona. Daarna door een groot personeelstekort. Komt nauwelijks aan personeel. De GGD kaapt nu deels mensen weg die wellicht anders in de horeca werken.

Omdat de GGD een veel beter uurloon neerlegt. Maar dat is makkelijk zeg als je met overheidsgeld kan stunten...

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Satterdam zei:

De Horeca zijn meestal bijbaantjes voor scholieren/studenten tot ze afgestudeerd zijn voor een echte baan zoals iets in de medische wereld en dan gaan ze uiteindelijk werken voor bijvoorbeeld de GGD.

Het gaat nu alleen over tijdelijk werk ivm vaccinatie.

 

De GGD zou bijvoorbeeld het leger voor een deel in kunnen zetten.

Dan kost (voor dat deel) de maatschappij niets en dan zou de

horeca minder de dupe zijn. Of een stukje rode kruis.

Nee, smijten met geld van ons, dat is lekker...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn jullie vergeten hoe moeilijk het was mensen te vinden die in de vaccinatie centra en testcentra tijdens de pandemie moesten werken? Op last van alle tweede kamer fracties (bh de fvd) en het kabinet moest de Jonge organiseren wat er te organiseren viel. Gedelegeerd aan de GGD kwam het allemaal goed.

Wat zou jij doen; voor zo'n gestoorde franchiser van Heineken of Subway gaan werken of voor betere arbeidsomstandigheden en loon + pensioenbijdrage bij een ander bedrijf?

 

De krapte op de arbeidsmarkt is er ook door Corona sterfte onder de bevolking en long covid. Naast het feit dat Nederlanders allemaal minder zijn gaan werken.

De horeca graaft zijn eigen graf door nog steeds teveel couverts per avond te willen binnenhalen en door povere arbeidsomstandigheden te bieden die alleen nog studenten accepteren die moeten bijverdienen.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch,

 

 

Quote

Zijn jullie vergeten

 

Nee !

 

Quote

De krapte op de arbeidsmarkt is er ook door Corona sterfte onder de bevolking en long covid. Naast het feit dat Nederlanders allemaal minder zijn gaan werken.

De horeca graaft zijn eigen graf door nog steeds teveel couverts per avond te willen binnenhalen en door povere arbeidsomstandigheden te bieden die alleen nog studenten accepteren die moeten bijverdienen.

 

Kan jij die mensen die in de "De horeca" werken niet gratis doen ?

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Con zei:

Omdat de GGD een veel beter uurloon neerlegt.

Nee, omdat de CAO een hoger uurloon biedt. Daarnaast word het werken in het weekend nog beter beloond.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mojo zei:

Nee, omdat de CAO een hoger uurloon biedt. Daarnaast word het werken in het weekend nog beter beloond.

Dat denk ik ook.

Ze keren ook TOD uit volgens mij (tijdstip onregelmatige diensten); als ik -als PTTer op zondag moest werken kreeg ik dubbel uitbetaald -

Dus ik snap die jonkies wel.

Wat ik echter niet snap, is de jaloezie van die horeca dame; als de horeca goed personeel wilt behouden moeten ze hun personeel beter betalen; en op vrijdag een gratis borrel aanbieden.

Nogmaals, die jaloezie is uit krankzinnigheid en afgunst geboren ;

Ze moeten het personeel gewoon meer betalen en een beetje liever zijn voor hun personeel.

(Geef ze ook een kerstpakket en laat ze meedelen in de winst).

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me altijd af hoe het kan, bestel ik hier 2 glazen drinken met een bord eten dan ben ik 30 euro kwijt.

Rij ik 30km verderop de grens over en bestel ik hetzelfde dan betaal ik 17,50 en vaak nog minder.

Denk dat de horeca dus ook eens de hand in eigen boezem moet steken en niet met het vingertje naar een ander moet wijzen.

  • Like 2
  • Bedankt 2

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn belangrijkere dingen dan alleen maar nassen en drinken

 

Ik weet van enkele horeca ondernemers, waar jullie zo graag komen zitten op terras of binnen (hier in Maastricht), dat ze extreem hoge lasten hebben. Veel van die panden zijn namelijk eigendom van brouwerijen en/of beleggers waar ze dus huur voor moeten neerleggen. Naast de hectoliters bier en andere drank inkopen moeten ook de (nooit schone) sanitaire inrichtingen en gaarkeukens gereinigd worden. de Afvalverwerking (elke dag) kost daarenboven ook het nodige. Kassa systemen, pin systemen en muziek systemen moeten actueel gehouden worden en de boekhouding kost ook een paar duizend euro.

Gezamelijke Gemeentelijke belastingen als ook waterschappen hebben hun aandeel. De energiekosten voor al die gasgestookt salamanders op terras is de gekte ten top. Ga dan binnen zitten trut.

 

Een medewerker krijgt vaak maar het minimum loon en volgens de fte gerelateerd aan het gemaakte aantal uren was het dat dan. Soms is er een fooi pot die ook weer verdeeld moet worden en de baas deelt daarin mee.

 

Er zit op de HoReCa veel teveel belastingen op menig aspect van de zaakvoering en salarissen voor de medewerkers.

Medewerkers (studenten) die geen twee jaar blijven en aan het gezicht te zien niet echt gemotiveerd zijn.

 

De kwestie eetcafé met gerechten en of naleving van HACCP voorschriften is overigens ook nog een aspect, daarom eet ik nooit meer in 't café.

Als je je gehemelte verbrande aan een bitterbal kun je zeker zijn dat alles in die bal dood was. De rest is op eigen risico.

 

Maar het kost wat omdat al het andere ook erg duur is. Dus Brouwerijen en accijnzen !

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zelfde hebben ze in het buitenland toch ook maar daar kan het allemaal wel veel goedkoper.

 

En ja als jij op een toplocatie wil zitten dan weet je dat de huur daar navenant aan is en vooral als je huurt van een brouwerij weet je dat je uitgeperst wordt tot de laatste cent en dat men precies weet hoeveel biertjes ed. over de tap gaan en dat er nergens wat extra's over te houden is. 

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...