Ga naar inhoud


Poging tot afpersing, hoe erop reageren?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

  • Groot was m'n verbazing toen ik onderstaande mail van mij aan mij ontving!
    Mijn emailadres was juist!
    Bij gmx zat die mail in spamvak
    Mijn camera en microfoon zijn afgeplakt, en wat ie beweert is kletskoek.
    Ik maak me wel zorgen voor het ev verkeerd gebruik van mijn email en de gevolgen!
     
    ""
    mijn emailadres
    02.09.2022 um 13:13 Uhr
    Hoi!
    Zoals je misschien hebt gemerkt, heb ik je een e-mail gestuurd vanuit je account. Dit betekent dat ik volledige toegang heb tot uw account.
    Ik hou je nu een paar maanden in de gaten.
    Het feit is dat je besmet bent met njrat via een site voor volwassenen die je hebt bezocht.
    Als je hier niet bekend mee bent, zal ik het uitleggen.
    Njrat geeft me volledige toegang en controle over je apparaat.
    Dit betekent dat ik alles op je scherm kan zien, de camera en microfoon aanzet, maar jij weet er niets van.
    Ik heb ook toegang tot al uw contacten en al uw correspondentie.
    Ik heb een video gemaakt die laat zien hoe je jezelf bevredigt in de linkerhelft van het scherm, en in de rechterhelft zie je de video die je hebt bekeken.
    Met één muisklik kan ik deze video naar al je e-mails en contacten op sociale netwerken sturen.
    Ik kan ook toegang geven tot al uw e-mailcorrespondentie en messengers die u gebruikt.
    Als u dit wilt voorkomen,
    maak het bedrag van 1200 USD over naar mijn bitcoin-adres (als je niet weet hoe je dit moet doen, schrijf dan naar Google: "Bitcoin kopen").

    Mijn bitcoin-adres (BTC Wallet) is: 1PCY6ghq2cM5gXB8gup3xGcv35kevDQKxs

    Na ontvangst van de betaling verwijder ik de video en hoor je me nooit meer. Ik geef je 48 uur om te betalen.
    Ik heb een bericht bij het lezen van deze brief, en de timer zal werken als je deze brief ziet.
    Ergens een klacht indienen heeft geen zin omdat deze e-mail niet kan worden gevolgd zoals mijn bitcoin-adres. Ik maak geen fouten.
    Als ik constateer dat je dit bericht met iemand anders hebt gedeeld, wordt de video direct verspreid.
    Vriendelijke groeten!    ""
Hoe hierop reageren, is dit een hack of virus?
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 hour ago, Jan Ambers said:

Hoe hierop reageren, is dit een hack of virus?

Het is helemaal niks, het is een mailtje met wat persoonlijke info van je die uit een of ander gehackte database komt.

Ze proberen sturen ze in de ronde in de hoop iemand te treffen die uit angst een betaling verricht.

Neger die handel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gewoon wissen, niets openen, niet op reageren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En als Microsoft volgende week belt omdat jouw computer gehacked zou zijn, vriendelijk bedanken en aangeven dat je een Apple computer hebt.

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, boudeman zei:

en al gegoogeld naar hun asdres?

Hoowly hahahahaaaa-hashiiiiit , wonen zulke op een crematorium ?? 🥶🤭😁

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je laptop indertijd een virus.

Je vrouw een virus.

Jij nu weer een virus.

En jullie gedragen je altijd keurig met afgeplakte camera?

Googel nou eens.

Een van de eerste hits: Malware bytes detecteert, en verwijdert deze trojaan indien nodig. En het is nog gratis ook.

Zoeken op het bitcoin password: bingo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...