Ga naar inhoud


Probleem met VU+ DUO 4K na updaten van de apps


OllieBB

Aanbevolen berichten

je kan ook die grote stick van een enkele partitie van 256MB voorzien hoor

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur terug, John van Dreumel zei:

Ik heb werkelijk geen idee waar jij op doelt @Tonskidutch

Welke image zou dat dan geweest zijn ‘destijds’? Ik doe, zoals bekend het meeste met PLi maar de fout waar jij naar refereert zegt mij niets, tenzij dit jaren terug was of dat mijn geheugen gewist is. 😁😁 Ik gebruik overigens altijd de standaard skin.

 

ik heb mijn Ultimo4K met Openpli erop ontvangen van de verkoper, dus het is OpenPli waarmee ik dit automatisch rebooten tot er een stabile status gevonden werd heb ervaren.

Ik heb al mijn ervaringen met de nieuwe Ultimo4K december 2021 gedeeld op sat4all, ook inzake het flashen middels de HDD.

Ik heb er zelfs een howtodo voor gemaakt.

 

Dus het gaat niet om iets niet zelf ervaren hebben, het gaat over iets juist wel ervaren hebben inzake er beschreven word.

 

Als jullie die ervaringen niet hebben moet je er niet van uitgaan dat het niet bestaat.

Bovendien laat de man een greenscreen zien met duidelijke aanwijzingen (overigens mag je die ook aan het OpenPli forum sturen, zoals daar staat weergegeven) en inzake het testen van skins heb ik behoorlijk wat ervaring sinds 2010.

Dus ook de bootlus / loop is bekend op de Vu+, als je het ervaren hebt.

Ergo de oplossing is ook gewoon terug te vinden.

 

als je tussentijds gaat klooien met niet gecoördineerde oplossingen zoals nieuwe flash procedures zal het niet meer goed komen.

 

in de moderne images zit een failsafe die het verkeerde skin dat geïnstalleerd werd na meerdere loops doet terug terugvallen op de default

 

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een bootloop a.g.v. een verotte skin kun je altijd nog via FTP/SSH op je box komen.

Via DCC of VCC kun je gewoon je box bedienen.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, de box loopt niet meer in een loop met green screen.

OpenPli start op en geeft even het beeld met die griekse god of zo :) daarna gaat het beeld op blank en gebeurt er niets meer

 

Ik heb nu wel een goede telnet verbinding en kan de box via init 6 restarten. dus de box reageert eigenlijk nog best goed. (neem aan dat dit de base bootloader S/W van de box is.)

Het is nu zaak om er op een of andere manier er toch een goede image in te krijgen.

ik heb geen telnet ervaring of Enigma / Linux ervaring trouwens... :( dus ik google me het ...

 

Als iemand met Telnet / Vu+ ervaring wil helpen via teamviewer, dan houd ik mij aanbevolen.... 

 

 Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een VU+Duo is niet echt geschikt om OpenPli 8.0 of hoger te draaien. Het geheugen is daarvoor te krap. OpenPli 7.3 is prima haalbaar. Je hebt daN nog iets geheugen over om je kanaallijst, oscam te laden..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar Probleem met VU+ DUO 4K na updaten van de apps
  • Moderator

Titel aangepast naar Duo 4K

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Mijn reactie was geen verwijt maar ik heb dit zelf nooit ervaren en vroeg mij dan ook alleen maar af welke image dat probleem destijds vertoonde.

Heb jij de link naar jouw ervaring paraat?

 

Het ging om mijn ervaring en ik kon het mij niet herinneren. Dat skins instabiliteit kunnen veroorzaken is zeker waar. Dat is voor mij dan ook de reden om de standaard geïnstalleerde skin te gebruiken op mij hoofdrol. Het testen van skins, als ik dat al doe, doe ik meestal niet op mijn meest gebruikte box. Ik houd de relatie met mijn echtgenote ook graag stabiel. 😄

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

force.update is alleen noodzakelijk als jouw box geen fysieke aanduiding kan geven om het flashen te starten. Dit zijn dus alle boxen die geen enkele vorm van display hebben.

Het bestand zorgt ervoor dat het flashen automatisch begint. Het is wel zaak om na het flashen de USB stick te verwijderen! Anders zit je met een Flash_loop :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...