Ga naar inhoud


Probleem met VU+ DUO 4K na updaten van de apps


OllieBB

Aanbevolen berichten

Na het updaten van de apps van de VU+ DUO (openpli 8.0 2021/04/19) geeft de box de foutmelding in het plaatje hier beneden en herstart iedere 10 seconden

De S/W update is fout gegaan en de box will ook niet een nwe image loaden.

Ik zie wel de USB stick knipperen, dus er wordt wel iets met de USB stick gedaan, ik heb meerdere USB sticks geprobeerd, alles nog eens gecontroleerd, maar helaas... de box start gewoon door en loopt dan in de fout.

ik heb deze zelfde foutmelding teruggevonden in een forum maar ook daar geen oplossing.

 

Iemand hier die dit al eens meegemaakt heeft?

 

Bedankt!

 

 

1283787880_20220908_16480301.thumb.jpg.8b0933bdc12393e7407c6a7ca4196195.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Telnet

init 4

opkg upgrade

opkg update

init 3

 

Werkt het nog niet? Opnieuw flashen

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een oude flash stick (drive) 256 MB doet het hier altijd op de vu's

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Well...... de box is nu overleden :)

Schakelaar aan, en er start helemaal niets meer op. Wel nog lampje op power supply.

Dus nu de Zero uit de slaapkamer maar even neergezet, want de Duo moet open gemaakt worden om eens naar de voeding te kijken....

En dat zal wel even wat tijd in beslag nemen.

Condensatoren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem opengemaakt. 
Dit is een VU+ DUO4K, en ik heb geen Elco op het PCB gevonden. Zo te zien zijn er 5 afzonderlijke voedingen. 
Twee voor de sat adapters, en nog drie die onder de HD zitten.

Nadat ik hem had opengemaakt start die dan toch weer gewoon op..... 

Dus met alle USB sticks die ik in huis had van alles geprobeerd. Kleinste was 1000MB

Ik heb helaas geen 250MB stick, en de 64MB onder in de la :) is te klein 

 

Voor de zekerheid:

Geformatteerd met Fat32

Zo staat het op de stick;  E:\vuplus\duo4k    (De E: is natuurlijk de assignment van mijn PC)

Ik neem aan dat de naam van de drive er niet toe doet?

 

Zijn er nog andere soort van images waar die misschien wel op reageert?

Processor werkt, hij boot, en geeft het VU+ beeld tijdens de start up op de TV and front display, maar gaat dan door naar de defecte OpenPLi immage.  

 

Nog ideeën??

 

Bedankt

 

Frans

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beginnen met de originele Vu+ software, zoals al eerder geopperd?

 

Kijk ook even hier voor tips!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier een 32GigaByte stick met EXFAT filesystem en die heeft altijd gewerkt op de VU+ Zero

dus ik zie die noodzaak naar een kleine oude USB stick niet, WEL dat je die correct hebt geformateerd...

 

Als je bootloader naar de hemel is zal ook dat niet meer werken helaas.

Maar het lijkt gewoon een bootlus / loop door een niet goed ontwikkelde skin, hetgeen al vaker voorkwam.

Die bootlus / loop kun je onderbreken met DCC_E2 .

is echter al heeeeeeeeeeel lang geleden dat ik dat deed en de desbetreffende skin verwijderde

 

een "origineel" fabrieks image is overigens complete kul (vindt je ook nergens)

zet er gewoon een stabiel image op zoals OpenPli 8.2 of VTI 15.x

aangepast door Tonskidutch
aanvulling blauw

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan misschien hier nog iets mee?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Overigens ik merkte destijds met de ULTIMO4K dat na een fout in het Openpli image de Vu+ na 5 a 6 of 7 keer in de bootlus / loop weer op kwam met de default skin. Probleem opgelost.


Ik heb werkelijk geen idee waar jij op doelt @Tonskidutch

Welke image zou dat dan geweest zijn ‘destijds’? Ik doe, zoals bekend het meeste met PLi maar de fout waar jij naar refereert zegt mij niets, tenzij dit jaren terug was of dat mijn geheugen gewist is. 😁😁 Ik gebruik overigens altijd de standaard skin.

 

Ik heb jl. donderdag nog iemand geholpen wiens ontvanger (Duo 4Kse) constant de mist in ging a.g.v. de ‘bekende’ fout ‘no space left on device’, veroorzaakt door precies één opname in de root van de box. Vervolgens, mede omdat ik allerhande vreemde details constateerde, geen standaard FTP toegang, een geplaatste Oscam-EMU terwijl de man zelfs geen actieve internetaansluiting op zijn box had. Kortom, een typisch staaltje van ‘ik verkoop jou graag het duurste van het duurste’ en zet er een backup van een oudere image op. Zowel mijn Ultimo4K als de meeste andere Vu+ hardware werken standaard gewoon 100%. Met een develop image wil het heel soms weleens mis gaan maar dat is dan ook in mijn optiek logisch als iets nog in ontwikkeling is, hoewel mijn Ultimo4K gewoon perfect werkt op de develop image. En deze wordt ook vrijwel dagelijks ge-update. Ik heb bijna geen bijzondere plug-ins geïnstalleerd wat de stabiliteit ook ten goede komt.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...