Ga naar inhoud


Smartphone uitlijnen van de schotel.


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Titel kan wat raar klinken, maar ik kon er geen betere verzinnen.

Wat eigenlijk de vraag is, is deze bestaat er een manier, om ( eventueel met een extra toestelletje gekoppeld tussen LNB en smatphone ) je schotel uit te richten?

Wat ik dus bedoel is om de smartphone een beetje te gaan gebruiken als tv monitor zodat je daar kan kijken of je ook goede ontvangst hebt en niet enkel goede ontvangstgegevens.

LNB-Smartphone.png

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nooit van gehoord, maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat natuurlijk… Ik gebruik gewoon een simpele SF318 satfinder van Octagon of de wat luxere GTmedia (met TV schermpje en ingebouwde batterij)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een niet zo goedkope Xsarius.

Maar het werkt hier voor mij voor geen meter.

 

Grootste probleem is zoals met alle toestellen bij mij, dat ik een gehoorschade heb waardoor de hoge en hogere tonen niet meer hoorbaar zijn.

Gevolg al die beepkes en bleepjes van welk toestel dan ook me niet bereiken ttz ik ze niet hoor.

De Xsarius die ik heb is er 1 die FTA beelden kan weergeven op het scherm maar spijtig genoeg niet de mogelijkheid heeft een smartcard aan te kunnen. Gevolg de zwakste zenders die dus achter slot liggen ik niet kan zien om te kijken of deze ook ok zijn.

Laatste tijd veel uitval op de zenders en geen uitleesbaar signaal waar te nemen op de VU+ ontvangers.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak al jarenlang gebruik van deze Android app. Deze app laat het signaal zien van de gekozen zender op de Enigma2 ontvanger.

Screenshot_20220914-135553_DREAMBOX SIGNAL METER[894].jpg

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

App op telefoon gezet.

Krijg datzelfde als op de afbeelding.

Maar hiermee kan ik waarschijnlijk niet mee het dak op tijdens het uitrichten van de antenne?

Ik heb namelijk geen wifi ontvangst daar waar de antenne staat.

Geen beschrijving beschikbaar.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Denisdaf zei:

App op telefoon gezet.

Krijg datzelfde als op de afbeelding.

Maar hiermee kan ik waarschijnlijk niet mee het dak op tijdens het uitrichten van de antenne?

Ik heb namelijk geen wifi ontvangst daar waar de antenne staat.

Geen beschrijving beschikbaar.

 

Wellicht met een (tijdelijke) WiFi versterker dat het wel lukt.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou inderdaad kunnen.

Maar ik blijf toch openstaan voor (HOPELIJK) iets wat dus echt tussen de coaxlijn kan om het zo uit te richten.

Toch nog eens bedankt voor je inbreng.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb uit eerdere posts gelezen dat hij problemen heeft met zijn gehoor… Hij hoort die piepjes niet (goed).

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Denisdaf zei:

Ik heb een niet zo goedkope Xsarius.

Maar het werkt hier voor mij voor geen meter.

ik heb ook een Xsarius HD easy Pro Ultra en die werkt perfect op het terras, in de tuin, op het dak.

Misschien gebruik je hem niet correct........ Uitrichten met een LNB is het makkelijkste, dan komen de multifeed LNB's en dat is geen Rocket Science.

Ik laat overigens de smartphone liever beneden, anders val ik ook nog uit de mast als ik gebeld wordt 😁

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, el renegade zei:

Inverto satpal bijvoorbeeld. Geloof dat er nog meer van an dat soort apparaatjes zijn.

Is niet meteen wat ik zoek. Maar toch bedankt.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, hugogertie zei:

image.jpeg.ae6e9d3021e025b9eb1983b958af16a0.jpeg

 

Dit goedkope metertje helpt ons altijd op vakantie, ding kost nog geen 20 euro en werkt prima.

Deze en gelijkaardige dingen zijn zoals vermeld in de OP niet aan mij besteed wegens gehoorschade met als gevolg hoge(re) tonen niet hoorbaar. Ik moet dus 100% voorgaan op zichtbare zaken wat meten betreft maar daarbij natuurlijk ook de schotel kunnen uitrichten. Maar toch bedankt om mee te denken.

1 uur terug, Tonskidutch zei:

ik heb ook een Xsarius HD easy Pro Ultra en die werkt perfect op het terras, in de tuin, op het dak.

Misschien gebruik je hem niet correct........ Uitrichten met een LNB is het makkelijkste, dan komen de multifeed LNB's en dat is geen Rocket Science.

Ik laat overigens de smartphone liever beneden, anders val ik ook nog uit de mast als ik gebeld wordt 😁

Dat kan het ook zijn. En de helderheid van het scherm is me ook niet meteen een echte uitblinker.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Denisdaf zei:

En de helderheid van het scherm is me ook niet meteen een echte uitblinker.

als ik hem achter de schotel staande / zittende gebruik dan is die helderheid toch gewoon genoeg om met tegenlicht van 19,2 Oost (Zonlicht) het display te kunnen uitlezen.

 

Met opvallend zonlicht is mijn smartphone nog slechter uitleesbaar dan de Xsarius op mijn dakterras.

Een gevouwde kartonnen scherming kan daarbij ook heel simpel en afdoende bij helpen.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn schotel moet uitrichten, zet ik meestal een VPN verbinding op naar mijn router of Synology HD.

Je kan dan (via een app) inloggen op je enigma box en het lijkt of je met een wifi verbinding werkt.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...