Ga naar inhoud


Ci+ op DM920


RaveMaus

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, RaveMaus zei:

Het probleem is dat op een 65" tv daar niet naar te kijken valt als je al even FullHD en 4K gewend bent 😉

Weer wel dat je beperkt bent tot 1 opname met de CI+ module, loop er ook altijd tegen aan, daarom is soms het compact signaal voor programma’s die je niet wenst te behouden soms gemakkelijk, je kan dan tot 7 opnames tergelijk doen (althans op de dreambox per dvb-c met de multikabel optie).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, en daarom dat het enkele posts terug ging over het achteraf decoderen.

Er wordt hier 's avonds een hele hoop tegelijk opgenomen (nu nog op de televisie met interne HDD en twee telenetkaarten ingeschoven). 

 

Een belangrijk argument om m'n Duo2 te upgraden is het ontbreken van zo'n FBC DVB-C tuner. Áls hier straks een nieuwe ontvanger zou binnenkomen met support voor DVB-C FBC tuners, moet natuurlijk dat achteraf decoderen mogelijk zijn.

Ik kan het nu niet testen; de Duo2 heeft namelijk een "gewone" tuner

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, RaveMaus zei:

Het probleem is dat op een 65" tv daar niet naar te kijken valt als je al even FullHD en 4K gewend bent 😉

Zelfs op mijn 37" TV ziet dat compact signaal er wazig uit.

1 uur geleden, RaveMaus zei:

Het probleem is dat op een 65" tv daar niet naar te kijken valt als je al even FullHD en 4K gewend bent 😉

Zelfs op mijn 37" TV ziet dat compact signaal er wazig uit.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens is achteraf decoderen niet heilig. Het werkt meestal, maar dan moet wel aan alle eisen voldaan worden.

 

Bestandsysteem mag niet corrupt zijn

Geen gecodeerde opnames die niet meer gedecodeerd kúnnen worden (verlopen key)

Het achteraf decoderen is niet ‘smart’. Bij een fout stopt de actie direct en alle andere bestanden worden NIETverwerkt..

Werkt alleen in Standby!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku, ik heb zo het vermoeden dat dat achteraf decoderen in de praktijk onbruikbaar blijkt omdat dat onbetrouwbaar gaat zijn, tenminste zo zou ik redeneren na jouw info.

 

In principe wordt alles hier elke avond op voorhand opgenomen en er wordt later naar gekeken.

Als je dan een stuk of 5 opnames hebt waarvan bij de eerste het decoderen mislukt, dan heb je niks meer. 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ligt genuanceerder. Bij een corrupt bestand (of decodeer-onmogelijkheid vanwege key-wissel!) stopt de decodering. Je kunt dan de corrupte file wissen en opnieuw proberen met de resterende bestanden. Na een keywissel is echter alles voor niets… Daarom is het ook maar een Zo…zo optie. Het werkt vaker niet dan wel juist omdat de provider ook niet gek is. Ze gooien ‘s nachts de keys om terwijl jij achteraf aan het coderen bent…

 

En het achteraf decoderen duurt net zolang als de opname zelf. Je moet die tijd dus boxloos door omdat het alleen in standby werkt! 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, RaveMaus zei:

Mimisiku, ik heb zo het vermoeden dat dat achteraf decoderen in de praktijk onbruikbaar blijkt omdat dat onbetrouwbaar gaat zijn, tenminste zo zou ik redeneren na jouw info.

 

In principe wordt alles hier elke avond op voorhand opgenomen en er wordt later naar gekeken.

Als je dan een stuk of 5 opnames hebt waarvan bij de eerste het decoderen mislukt, dan heb je niks meer. 

Bij mij loopt dat achteraf decoderen regelmatig mis (originele VU+ Duo 4K).

Standaard staat het bij mij dus op onmiddellijk decoderen, en alleen als ik met een conflict zit, kies ik ervoor om de minst cruciale opname achteraf te decoderen.

Dat ligt zeker niet alleen aan een verlopen key, want bij mij gebeurt het regelmatig dat ik een nog niet gedecodeerde opname wel kan afspelen, maar zet ik hem in standby (wat nodig is om te decoderen), dan gaat hij steeds in een loop, hij begint eventjes aan het decoderen, geeft er dan de brui aan, probeert het dan opnieuw, enz.

Bij mij heeft het mislukte decoderen nog nooit aan een verlopen key gelegen, maar altijd aan een file die het systeem niet kon decoderen, een file die het dus zelf eerst gecreëerd heeft, daar zitten dus zeker bugs in.

Merk op dat je dan manueel die opname zult moeten verwijderen, want hij verwerkt ze in volgorde, als die eerste mislukt om offline te decoderen, zal hij de volgende in de wachtrij ook blokkeren.

De CI+ staat kanaal per kanaal toegewezen met de Common Interface Assignment.

Ik heb dit probleem al aangekaart bij VTI, maar daar weet men ook geen oplossing, dus kies ik ervoor om standaard onmiddellijk te decoderen, dat lijkt mij de best werkbare workaround.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zeker moment bestonden er CI kaarten, DeltaCam Twin, of zoiets. Men kon daar Cobra software op zetten en je had alle zenders gedecodeerd. Op zich vond ik dat een prachtig instrument, want men was vele vrijer in heel het tv gebeuren. Vooral het feit dat men in quasi alle apparatuur ongelimiteerd opnames kon bewaren was een plus.

Op m'n Loewe tv in de woonkamer opnames maken en die daar bekijken, halverwege stoppen en automatisch verder kijken in de slaapkamer was een zaligheid toen. Ik was officieel Telenet tv abonnee, dus niks illegaals. Met Telenet's eigen CI+ kaarten lukt dat niet.

Die software werd geschreven op basis van de allereerste HD digicorders en blijkbaar veranderden de keys toen nooit. Nu dus wel, vandaar onmogelijk om zoiets nog te gebruiken.

Met die kennis in het achterhoofd heb ik bij dat menupuntje "achteraf decoderen" me altijd veel vragen gesteld. Terecht blijkt. 

 

Investeren in een FBC DVB-C tuner is alleszins geen upgrade te noemen voor mijn huidige systeem als ik jullie info lees.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt ervan af hoeveel een FBC tuner kost ten opzichte van een normale, natuurlijk.

En ook hoeveel opnames je van ongecodeerde zenders maakt.

Tot nader order zijn de VRT zenders niet gecodeerd bij Telenet, dus als je netjes elke gecodeerde zender aan de CI+ toekent, is de tuner niet bezet als je van Canvas of van één opneemt.

Bij een single DVB-C tuner zou je dan enkel nog kunnen opnemen vanaf dezelfde mux.

Bij een FBC tuner kun je dan nog een tweede opname starten van gelijk welke andere kabelzender.

Mocht natuurlijk op een dag beslist worden om de VRT zenders te coderen, zou de FBC tuner door de codering dan wel beginnen lijken op een single DVB-C tuner.

Maar sowieso heb je 2 CI+ sloten, maar werkt het niet als je 2 keer een identieke module gebruikt.

 

Bij de Dreambox 920 zou dit in principe wel moeten kunnen, maar die kan dan weer niet achteraf decoderen.

Ik zeg : zou kunnen, omdat ik dat zelf nooit geprobeerd heb, bij gebrek aan zo'n ontvanger.

Ik ga die nu ook niet kopen, gewoon maar om eens een testje te kunnen doen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die DM920 die ik goedkoop kon hebben, heb ik al vorige week geannuleerd. Ik kon niet te weten komen welke uitvoering dat was. Om veel problemen te voorkomen heb ik dat dan maar zo gelaten.

 

Momenteel staat hier al bijna 10 jaar een Vu+Duo2 waar ik na een issue met TVV een DVB-C tuner en Telenet Ci+ kaart ingepropt heb. Voor we onze huidige tv hadden, liep ik vaak tegen beperkingen op van meerdere dingen tegelijk op te nemen. Een voordeel was wel het kunnen bewaren en op computer bewerken van opnames ondanks ze middels die Telenet kaart gedecodeerd waren.

Tegenwoordig nemen we al onze series op onze tv op. Die heeft twee tuners en twee kaarten en kan dus evenveel dingen tegelijk opnemen. Maar goed, dat is dan ook op DIE tv terug bekijken.

 

Ik had gehoopt dat met een recente ontvanger (de DM920, of de Vu+ Duo4K) meer mogelijk was. Aanvankelijk met twee Telenet kaarten, later hoopte ik dan op dat achteraf decoderen.

 

Nu goed, een andere decoder kopen terwijl de Duo2 in feite nog perfect werkt, en mijn probleem van de meerdere opnames tegelijk eigenlijk niet kunnen oplossen, is toch 3à400€ in de vuilbak gooien.

 

Dergelijke tv's met twee tuners en interne HDD schijnen ook niet meer gemaakt te worden, dus als die het loodje legt zal het wellicht een extra Telenet decodertje worden. 2 € opleggen in mijn abonnement en klaar.

De Vu+ box behouden voor opnames die permanent bewaard moeten worden. Gebeurt ten andere ook niet zo vaak.

Tenzij VTI wat gaat doen aan dat achteraf decoderen, maar het lijkt in het VTI team héél stilletjes te zijn.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als die TV ooit de geest geeft heb je het vlaggen, de codering is ergens gelinkt met het moederbord, dus als er een defect aankomt en men moet het moederbord van die TV vervangen ben je al je opnames kwijt.

 

Persoonlijk lukt het mij redelijk om met die FBC tuner voldoende te hebben.
BBC neem ik op via satelliet (de 2e tuner in het toestel), dus daarvoor gebruik ik de CI+ ook niet.

Ik neem ook redelijk veel op van Canvas, en af en toe van één, wat dus de CI+ niet gebruikt.

Dan is er nog het feit dat ik mijzelf ook wat minder doe opnemen, ik slaag er sowieso niet in om snel alles te bekijken wat ik opgenomen heb.

Vroeger nam ik op een zaterdag vaak 3 films op, tegenwoordig kies ik doelbewust slechts één film, ook al is de keuze vaak moeilijk.

Maar wat voor zin heeft het om zoveel op te nemen als de achterstand steeds langer wordt?

 

Ik heb ook een zeer ingekort lijstje van zenders gemaakt dat ik bekijk om te zien wat ik juist ga opnemen.

(één, Canvas, VTM, VTM2, Play4, NPO2, NPO3, BBC1, BBC2, BBC4, TVE en RTPi)

Het zijn er dus maar 12, en sedert de oorlog in Oekraïne nog wat nieuwszenders waar ik soms eens live kort naar kijk.

En ondanks dat het er maar 12 zijn heb ik meer dan zaken genoeg om te bekijken.

Van die 12 zijn er dan nog 6 ongecodeerd, dus, ik gebruik die offline decodering niet al te vaak.

Mochten ze ooit de VRT ook coderen op de kabel, dan zal ik misschien een tweede ontvanger met een tweede module bijzetten, hoewel ik toch liefst alles met één ontvanger doe.

 

PS : is dat echt maar 2€/maand extra voor een extra decoder?

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een OneUp abonnement met 3ci+ kaartjes. Dan betaal je quasi de volle pot voor het gedeelte "TV". Dat is immers het kabelabonnement met auteursrechten enz.

Pak je zo'n box, daar vragen ze 20€ voor. Ontleed is dat 18,5€ voor het kabelabonnement en de rest is huur box.

 

Probleem is het reclame kijken met zo'n boxen en alles kwijt zijn mocht ik eens van provider wisselen. Orange staat hoog op m'n verlanglijstje, maar daar is het internet (nog) te traag en nog wat gedoe. Andere discussie.

Nog een probleem met zo'n box... We nemen al eens zaken op die we bekijken als er verder niks op is. Bvb in de zomer. Nu heeft men bij Telenet laten vallen dat al je opnames op zo'n TV-box na een jaar automatisch gewist worden. De Bende Van Jan de Lichte staat zo nog op de Vu+... Ik moet er nog steeds naar kijken en vermits het m'n vrouw niet interesseert is dat ergens tussendoor. Das nu een jaar oud, dus via Telenet was ik het al kwijt geweest.

 

VRT coderen gaan ze volgens mij niet doen; die zender is van de overheid en vroeger toch, moest alles daarvan vrij te bekijken zijn op één of andere manier.

 

Ik herstel zelf ook tv's en heb in zo'n Loewe met Harddisk eens een ander moederbord gestoken. Die klant deed dat ook zo zoals wij. Harddisk van 1TB bijna vol en alles met Ci+ opgenomen was niet meer te bekijken. Vreselijk natuurlijk.
Gelukkig dat die moederborden hééél weinig onherstelbaar kapot gaan.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, RaveMaus zei:

Probleem is het reclame kijken met zo'n boxen en alles kwijt zijn mocht ik eens van provider wisselen.

Ja, die reclame zal ik doorspoelen, als het mogelijk is.

 

Quote

Orange staat hoog op m'n verlanglijstje, maar daar is het internet (nog) te traag en nog wat gedoe. Andere discussie.

Hmm ja, dan heb je nog altijd kabel voor je TV, maar bij mijn weten geeft dat geen extra mogelijkheden qua opnames.

 

Quote

Nog een probleem met zo'n box... We nemen al eens zaken op die we bekijken als er verder niks op is. Bvb in de zomer. Nu heeft men bij Telenet laten vallen dat al je opnames op zo'n TV-box na een jaar automatisch gewist worden. De Bende Van Jan de Lichte staat zo nog op de Vu+... Ik moet er nog steeds naar kijken en vermits het m'n vrouw niet interesseert is dat ergens tussendoor. Das nu een jaar oud, dus via Telenet was ik het al kwijt geweest.

Heb ik ook maar onlangs bekeken, ik heb hetzelfde idee als jij.

Ik houd de opnames liever zelf bij, zodat ik kan beslissen wanneer ik die bekijk, dan dat de provider het doet, en dan afhankelijk te zijn van de willekeur hoe lang ik nog mag genieten van die opnames.

 

Quote

VRT coderen gaan ze volgens mij niet doen; die zender is van de overheid en vroeger toch, moest alles daarvan vrij te bekijken zijn op één of andere manier.

Op dit moment denk ik het ook niet, maar herinner u hoe er ooit een FTA DVB-T aanbod was van VRT.

Herinner u hoe er DRM gezet werd op VRTNu, en hoe VRT Max ook reclame toont, dus ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken dat dat op een dag toch zal gebeuren.

 

Quote

Ik herstel zelf ook tv's en heb in zo'n Loewe met Harddisk eens een ander moederbord gestoken. Die klant deed dat ook zo zoals wij. Harddisk van 1TB bijna vol en alles met Ci+ opgenomen was niet meer te bekijken. Vreselijk natuurlijk.
Gelukkig dat die moederborden hééél weinig onherstelbaar kapot gaan.

OK, in dat geval kun je dat repareren, maar als gewone klant vraag ik mij af hoeveel keer er nog echt gerepareerd wordt, want werkuren zijn ook duur.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...