Ga naar inhoud


Ci+ op DM920


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Een vraagje wat ik eigenlijk enkel hier maar kan stellen...

 

Jaren ervaring met Vu+. Wetende dat onder OpenATV en VTI de kabel Ci+ kaartjes hier perfect in werken.

Nu kan ik voor een interessante prijs een tweedehandse, doch amper gebruikte DM920 kopen. 

Ervaring met Dreambox is 0. Blijkbaar krijg je daar geen VTI op, doch wel OpenATV.

 

Werkt die OpenATV "out of the box" met Ci+, of moet men gaan klooien om dat werkend te krijgen?

 

bedankt... Voor ik dat ding koop...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vooraleerst moet je héél ver wegblijven van OpenATV op een DM920! Dat is vragen om heel veel (bijna onoplosbare) ellende. Betere (en veiligere) opties zijn alle images gebaseerd op DreamOS 2.5. Uiteraard kan daar ook CI+ op draaien. Grafisch heel mooi is Peter-Pan.. Kan je daar eventueel mee helpen. Over welke CI+ praten we in dit geval?

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat ik dit geschreven had, ben ik wel even verder gaan grasduinen op het www.

Blijkt dat die DM920 een ontzettend onbetrouwbare receiver is. 

Behalve dat mijn Vu+Duo2 traag wordt, FullHD is (maar dat tot daar toe, toch geen uitzendingen in 4K), en met het Deep Standby probleem sukkelt, heeft hij me in tien jaar tijd nooit in de steek gelaten.

Ik krijg erg veel zin om verder uit te kijken tot een Vu+ DUO2 4K of Ultimo 4K mijn pad kruisen. Dat ze nu nog gemaakt worden of niet, die haperen tenminste nooit.

 

De Ci+ is van Telenet.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, RaveMaus zei:

Nadat ik dit geschreven had, ben ik wel even verder gaan grasduinen op het www.

Blijkt dat die DM920 een ontzettend onbetrouwbare receiver is. 

Behalve dat mijn Vu+Duo2 traag wordt, FullHD is (maar dat tot daar toe, toch geen uitzendingen in 4K), en met het Deep Standby probleem sukkelt, heeft hij me in tien jaar tijd nooit in de steek gelaten.

Ik krijg erg veel zin om verder uit te kijken tot een Vu+ DUO2 4K of Ultimo 4K mijn pad kruisen. Dat ze nu nog gemaakt worden of niet, die haperen tenminste nooit.

 

De Ci+ is van Telenet.

 

ik werk hier bijna 2 jaar met deze ontvanger en heb er de Telenet CI+ module werkend op, dus het bestaat nog goeie ontvangers ;) 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betrof de rev 0.3b waarbij de SoC loskwam bij te hoge warmteontwikkeling. Ook de beruchte MEMSYS error. Met de 0.4b is er niks aan de hand…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, we middelen.. De VU+Duo3 3K dan :)

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Dat betrof de rev 0.3b waarbij de SoC loskwam bij te hoge warmteontwikkeling. Ook de beruchte MEMSYS error. Met de 0.4b is er niks aan de hand…..

en hoe weet ik welk model die persoon verkoopt?

 

Quote

Vu+ DUO2 4K

Dit is een onbestaand model.

Sorry de Vu+ Duo4K dan...

aangepast door RaveMaus

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de kap van de box te schroeven.... De nieuwe boxen vanaf de Duitse importeur zijn recent (waren uitverkocht) dus 'veilig'. Oppassen voor 'schnáppchen' vanuit ***** of *****. Daar zit vaak oud zeer tussen...

 

Het wordt overigens de VU+ Duo4Kse. De gewone 4K is allang niet meer leverbaar...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de Dreambox zou overnemen moet ik toch nog een aparte extra kabeltuner aanschaffen. 

Op Kleinanzeigen zijn er Vu+Duo4K's te vinden voor rond de 300€. Dan ben ik 100% zeker een goeie box te hebben waar alles "uit de doos" middels installatie van VTI of OpenATV mee lukt. Denkelijk zijn daar alle versies "safe".

 

Mocht ik nu zonder zitten was er haast bij, maar zover is het nog niet. Wel even nog wat verder kijken wat er te grabbelen valt.

Ik wil er ook niet meer dát geld aan uitgeven zoals ik vroeger deed. Nieuw toestel is dus quasi uitgesloten. Ik doe tegenwoordig erg veel op m'n televisietoestel zelf. Vooral sommige sat.zenders en dingen die ik wil bewaren/elders in huis bekijken worden op de Vu+ opgenomen.

Dankzij Telenet's CI+ lukt dat elders bekijken enkel nog maar met opnames op de Vu+. Jammer dat Telenet geen kaarten zonder die "+" heeft 😉 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een (dure) kabeltuner DVB-C FBC kan interessant zijn als, je meerdere opnames tegelijk wenst te maken. Vanwege de CI+ moet je firmware dan wel achteraf decoderen accepteren... Zeker op de kabel is FBC wel interessant.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Mimisiku zei:

Vanwege de CI+ moet je firmware dan wel achteraf decoderen accepteren... Zeker op de kabel is FBC wel interessant.

Precies daarom ben ik geneigd om terug Vu+ in de gaten te houden zolang ze nog boxen uitleveren (promoties), of tweedehands wat scoren.

Zeker met VTI heb ik die optie van achteraf decoderen al zien staan. VTI werkt sowieso niet op Dream.

Dat achteraf decoderen, werkt dat eigenlijk ook icm OpenATV?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook het compact signaal aanbod gebruiken voor opnames, VRT is in HD en de rest in SD, of het moeten zenders zijn die je niet hebt die analoog waren en nu digitaal, je kan dan 1 opname doen met de ci+ module en de rest via het compact aanbod aan zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat op een 65" tv daar niet naar te kijken valt als je al even FullHD en 4K gewend bent 😉

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...