Ga naar inhoud


Ci+ op DM920


RaveMaus

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, zzzzzz zei:

En da's dan zonder harddisk, enkel kijken, TV replay en zaken opvragen (meestal betalend) dus?

Er is 7dagen gratis terugkijk tv op, en dat is dus niet betalend 😉

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minuten geleden, digitaal kijker zei:

Er is 7dagen gratis terugkijk tv op, en dat is dus niet betalend 😉

Dat was de Replay TV dat ik zei, misschien is de merknaam niet de juiste, maar daar komt het wel op neer.

7 dagen lijkt misschien veel, maar als ik hier nog opnames van maart heb staan, dan weet je dat dat niet voldoende is.

Het is overigens zo dat ze niet voor alles de rechten hebben om het te laten opnieuw afspelen, waardoor het niet altijd beschikbaar is, een probleem dat ik niet heb met de opnames die ik zelf maak

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, zzzzzz zei:

Dat was de Replay TV dat ik zei, misschien is de merknaam niet de juiste, maar daar komt het wel op neer.

7 dagen lijkt misschien veel, maar als ik hier nog opnames van maart heb staan, dan weet je dat dat niet voldoende is.

Het is overigens zo dat ze niet voor alles de rechten hebben om het te laten opnieuw afspelen, waardoor het niet altijd beschikbaar is, een probleem dat ik niet heb met de opnames die ik zelf maak

 

zit ook met dit probleem dat jij bedoeld, opnames van vorig jaar die ik nog moet bekijken, dan is idd de terugkijk tv geen optie, maar wie tijdens de week veel kijkt kan dit gebruiken, heb het nog niet gecheckt maar denk dat het meestal vlaamse producties zijn dat je kan terug kijken.

een film zal je bv niet snel kunnen terugkijken of er moeten uitzonderingen bij zijn.

en op NPO zenders kan je soms ook iets terug kijken, maar dan series en films waarbij de uitzendrechten in belgie bestaan bij de VRT heb ik al gemerkt.

al bij al voor de kijker die niks opneemt een optie, deze week ook een HDD vol gehad en 2 opnames waren niet gelukt, heb via terug kijk tv dan kunnen bekijken.

4TB schijf staat nog vol met van alles dat ik moet bekijken, maar weinig tijd voor spijtig genoeg, gelukkig blijft het er langer dan een jaar opstaan ;) 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondervonden dat 2 gecodeerde zenders op hetzelfde tijd opnemen goed gaat om achteraf te decoderen. 3 was bij mij teveel.

maar ik neem bijna niet meer op.

wat die tbc betreft, op het compact signaal, kon ik 7 opnames tegelijkertijd doen.

het is zo, dat er tig maal wordt heruitgezonden, dat het bijna niet nodig is tegelijkertijd op te nemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-10-2022 om 15:34, sattv4iedereen zei:

Ik heb ondervonden dat 2 gecodeerde zenders op hetzelfde tijd opnemen goed gaat om achteraf te decoderen. 3 was bij mij teveel.

maar ik neem bijna niet meer op.

wat die tbc betreft, op het compact signaal, kon ik 7 opnames tegelijkertijd doen.

het is zo, dat er tig maal wordt heruitgezonden, dat het bijna niet nodig is tegelijkertijd op te nemen.

In principe kan het aantal opnames toch geen rol spelen als je ze achteraf decodeert?

Het enige dat zou kunnen is dat de keys veranderd zijn.

Wanneer het bij mij mislukt kan ik de opname nog enkele dagen gewoon afspelen, maar ik kan ze niet in standby laten decoderen.

Het gebeurde ook als ik maar 1 zaak tegelijk opnam.

Volgens mij is er dus af en toe iets mis met de gecodeerde file die gegenereerd wordt, waardoor hij achteraf niet te decoderen is.

Mochten de keys veranderd zijn, zou je hem niet meer kunnen rechtstreeks afspelen.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er nu eigenlijk naast Vu+ met VTI nog andere boxen die dat achteraf decoderen toelaten?

 

Nu ik er even terug wat ingerold ben met m'n twee topics... Vu+ is einde verhaal, Dreambox levert troep... 

Wat kopen we vandaag nog als we een Enigma 2 box willen?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, RaveMaus zei:

Zijn er nu eigenlijk naast Vu+ met VTI nog andere boxen die dat achteraf decoderen toelaten?

 

Nu ik er even terug wat ingerold ben met m'n twee topics... Vu+ is einde verhaal, Dreambox levert troep... 

Wat kopen we vandaag nog als we een Enigma 2 box willen?

 

dreambox troep 🙄 ik heb al bijna 2 jaar een DB920 en werkt perfect hier, in het begin is het wat zoeken welke image gebruiken, maar eens je die hebt dan kan je zonder problemen er van genieten elke dag.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou Dream nu niet als ‘troep’ willen classeren. Goed.. met die rev 0.3b zijn ze de mist in gegaan, maar zo heeft ieder merk wel een keer een dip… 

Maar om je vraag te beantwoorden… Buiten VU+ en Dream zijn er alleen de nog ‘troepigere’ Chinese OEM plakmerken…. Geen ander A-klasse meer…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals zo vaak in de elektronica vandaag: los het probleem op als het zich stelt...

Tegen ik een nieuwe receiver nodig heb, maar eens kijken wat er dan op de markt is.

 

Loewe tv's zijn in 2019 voor de tweede keer failliet geweest. Niemand die dacht dat dat merk ooit nog zou doorgaan en ja hoor, ze produceren vandaag terug als vanouds.

Wie weet komt Vu+ ooit ook nog terug.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht, maar dan zal er eerst een ontwikkelteam aangesteld moeten worden die met HiSilicon of ArmLogic uit de voeten kan. Op dit moment hebben beide geen FBC, maar dat zou komen. Broadcom levert niet meer aan OEM fabrikanten..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik schreef het eerder

 productie alsmede de verkoop loopt nog voor drie modellen

 

maar "on Topic" de Dreambox als apparaat en haar software ondersteuning werd nog een jaar of 1,5 geleden vergruisd door Mimisiku die inmiddels nieuwe ervaringen heeft opgedaan. (is die alweer vergeten denk ik)

Ervaringen doe je het best zelf op.

Gewoon kopen en gaan met die banaan.

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TonskidutchNiet verguisd.. Bekritiseerd.. De OE 2.5 is - min of meer - zonder urgentie stopgezet. Nu blijkt ten gunste van het 'Universal Image' wat moet gaan komen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, RaveMaus zei:

Loewe tv's zijn in 2019 voor de tweede keer failliet geweest. Niemand die dacht dat dat merk ooit nog zou doorgaan en ja hoor, ze produceren vandaag terug als vanouds.

Wie weet komt Vu+ ooit ook nog terug.

Ja, maar TV's zijn toch wel iets universeler dan Enigma 2 ontvangers. 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een TV kun je ook niet omprogrammeren. Enigma2 ontvangers kun je voor meer gebruiken….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...