Ga naar inhoud


Ci+ op DM920


RaveMaus

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, digitaal kijker zei:

 

ik ga er van uit van wat ik nu dus doe, zenders aan de CI+ module linken zodat deze open gaan met de module, als er zenders zijn die gecodeerd zijn niet gelinkt zijn aan de module gaan ze niet open, 

moest ik een 2de module kunnen testen even dan kunnen we de vragen oplossen en zeker zijn wat we willen weten.

ik kan niet meer aan een 2de komen, en ga geen 2de kopen voor een half uurtje testen....

Ik weet niet of je al bekend gemaakt hebt in welke streek je ergens woont.

Ik snap ook dat je die 2e module niet zomaar gekocht hebt, maar de werking van je toestel op dit moment met één module biedt geen enkel voordeel tov. een VU+ Duo 4K met één module.

Je kunt immers maar één zender tegelijk decoderen, en je hebt de offline decodering niet die de VU+ Duo 4K wel heeft (maar niet altijd werkt).

Enkel mochten die 2 modules echt tegelijk werken met een identieke module valt er voordeel uit die configuratie te halen.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat fysiek gescheiden CI+ systeem boodt alleen de VU+Duo4K (en *niet* de VU+Duo4Kse!!!) en de DM920. Je moet dan één module de Horizontale en één de Verticale frequentie kanalen toewijzen. Meer opties zijn er helaas niet….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat fysiek gescheiden CI+ systeem boodt alleen de VU+Duo4K (en *niet* de VU+Duo4Kse!!!) en de DM920. Je moet dan één module de Horizontale en één de Verticale frequentie kanalen toewijzen. Meer opties zijn er helaas niet….

Op DVB-C (kabel) waar het hierover gaat heb je geen horizontaal of verticaal...

En ik heb de VU+ Duo 4K, niet de Second Edition...

Zoals je weet kun je ondanks dat gescheiden CI+ systeem op die ontvanger ook geen 2 identieke modules gebruiken.

Dat kan enkel op de DM920.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Zoals je weet kun je ondanks dat gescheiden CI+ systeem op die ontvanger ook geen 2 identieke modules gebruiken.

Dat kan enkel op de DM920.

Maar welke meerwaarde heeft dat dan?

Zoals nu inmiddels uitvoerig besproken is, dien je dan bepaalde zenders toe te wijzen aan een bepaalde kaart... In zo'n situatie heeft het hebben van twee identieke kaarten toch geen enkel voordeel?

 

In mijn Loewe Bild5 tv kan ik ook twee (desgewenst identieke) kaarten steken. Automatisch pakt hij de tweede kaart voor PIP, opname,... als de eerste al bezet is. Lijkt me toch niet zo moeilijk om softwarematig te programmeren?

Maar goed, ik had ooit een kaart in huis waar de betaalzenders op actief stonden. Daar kon ik dan in de instellingen van de tv de betaalzenders naartoe wijzen. ENKEL voor die pakte hij dan die kaart, de rest bleef hij doen ifv het vrij zijn van die bepaalde kaart.

Maar goed, dat waren dan geen twee identieke kaarten.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enigma2 is niet in staat om de PID's te reconbineren in één stream om die door de CI te sturen. De zakelijke Aston CAM pro kon dat wel maar was ook peperduur én je moest een zakelijk abo hebben... Die kon geloof ik 8 of 12 kanalen tegelijk behappen. Maar werkt uiteraard niet in een gewone STB. Was bedoeld voor HeadEnd..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, RaveMaus zei:

Maar welke meerwaarde heeft dat dan?

Zoals nu inmiddels uitvoerig besproken is, dien je dan bepaalde zenders toe te wijzen aan een bepaalde kaart... In zo'n situatie heeft het hebben van twee identieke kaarten toch geen enkel voordeel?

 

In mijn Loewe Bild5 tv kan ik ook twee (desgewenst identieke) kaarten steken. Automatisch pakt hij de tweede kaart voor PIP, opname,... als de eerste al bezet is. Lijkt me toch niet zo moeilijk om softwarematig te programmeren?

Maar goed, ik had ooit een kaart in huis waar de betaalzenders op actief stonden. Daar kon ik dan in de instellingen van de tv de betaalzenders naartoe wijzen. ENKEL voor die pakte hij dan die kaart, de rest bleef hij doen ifv het vrij zijn van die bepaalde kaart.

Maar goed, dat waren dan geen twee identieke kaarten.

Inderdaad, als de rest van de software nog altijd niet aangepast is heeft het inderdaad geen zin.

Maar ik dacht dat op die ontvanger er iets als "logical channel...." plugin bestond.

Ik weet het niet, want ik heb die ontvanger niet.

Het lijkt mij geen probleem dat je kanalen moet toewijzen aan modules, zo lang je een kanaal wel aan module A én module B kunt toekennen, en het systeem intelligent genoeg is om te weten dat als module A bezet is, hij ook naar de toewijzingen van module B moet kijken.

Als dat niet kan, heeft het eigenlijk weinig zin.

Dan zou je dus een soort willekeurige verdeling van de zenders over de 2 modules moeten doen, en hopen dat het bij je opnames toevallig goed uitkomt, en er niet 2 op dezelfde module zitten.

6 uren geleden, Mimisiku zei:

Enigma2 is niet in staat om de PID's te reconbineren in één stream om die door de CI te sturen. De zakelijke Aston CAM pro kon dat wel maar was ook peperduur én je moest een zakelijk abo hebben... Die kon geloof ik 8 of 12 kanalen tegelijk behappen. Maar werkt uiteraard niet in een gewone STB. Was bedoeld voor HeadEnd..

Je hoeft daarvoor toch geen PIDs te recombineren tot één stream?
Zelfs als je elke module/kaart maar toelaat om één zaak te decoderen, het gaat gewoon om het toewijzen van kanalen aan modules, dat je moet toelaten dat dat dubbel gebeurt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met PID’s recombineren doelde ik op de noodzakelijke patches om meerdere kanalen door 1 te kunnen jagen.. (Wenslijstje).. Voor het gebruik van 2 losse CI modules inderdaad volledig irrelevant…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Met PID’s recombineren doelde ik op de noodzakelijke patches om meerdere kanalen door 1 te kunnen jagen.. (Wenslijstje).. Voor het gebruik van 2 losse CI modules inderdaad volledig irrelevant…

Inderdaad, persoonlijk zou ik het al een enorme vooruitgang vinden dat het systeem van toewijzen van kanalen verbeterd wordt, dat je een kanaal aan meerdere modules kunt toewijzen, en het systeem dan bij een opname slim genoeg is om een vrije CI module te kiezen.
Als dat op een TV kan, waarom kan zo'n ontvanger dat dan niet?

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de TV zit geen Enigma2….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens de ontwikkeling van Enigma2 was dat gewoon niet aan de orde. Je had CI en nauwelijks CI+. Het is later via lappendeken patches erin gewurmd. Om dat goed te laten werken zou Enigma op de schop moeten...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Mimisiku zei:

Tijdens de ontwikkeling van Enigma2 was dat gewoon niet aan de orde. Je had CI en nauwelijks CI+. Het is later via lappendeken patches erin gewurmd. Om dat goed te laten werken zou Enigma op de schop moeten...

Dat begrijp ik, maar die beperking heeft niets met CI+ te maken.

Indertijd had ik op een bepaald moment ook een CAM die ik in tweevoud had op mijn DM8000, dat was gewoon CI, geen CI+, en die kon ook niet overweg met 2 of meer keer een identieke CI.

Het is dus die logica die daarachter zit (software of hardwarematig probleem?) die aan de basis van het probleem ligt.

Ik snap ook wel dat als je dat toelaat dat dan de complexiteit toeneemt, want het is mogelijk dat je verschillende abonnementen hebt op elk van de CI's, wat het nog minder evident maakt opdat het systeem zou weten welke CI module aan te spreken.

Stel bijv. dat één module het basisabonnement heeft, en de andere heeft ook de filmzenders.

Neem je dan op van NPO2, dan zou je natuurlijk willen dat hij eerst de module van het basisabonnement neemt, zodat die andere beschikbaar blijft voor mocht je van een filmzender opnemen.

Het is daarom dat ik dan uitging van de meest simpele opstelling, dat alle kaarten hetzelfde abonnement hebben, en het dus niet uitmaakt welke module hij aanspreekt, zolang hij maar intelligent genoeg is om er meerdere te kunnen aanspreken, en eenzelfde zender aan meerdere toe te kunnen wijzen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-10-2022 om 20:41, Mimisiku zei:

In de TV zit geen Enigma2….

 

Enigma 2 en Linux zijn twee verschillende dingen blijkt. Ik weer wat geleerd...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enigma2 is gebaseerd op Linux. Of beter gezegd een subset van Linux…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag mijn DM920 weer eens geactualiseerd. Er draait een ‘ontGutemined’ versie van Barry-Allen 12.91 op. Buiten de op DreamOS gebaseerde images had ik er ook een OpenPli 8.1 van Satpong op. Werkt prima, ook met CI+. Vond gisteren een OpenPli develop Nightly. Gebaseerd op OpenPli 9.0 py3. Werkt - voor zover ik getest heb - prima. OScam 11715 pre-installed. CI+ werkt, Triple Hybrid en DVB-C FBC werkt. Meerdere simultane opnames werkt goed (geen artefacten). Één klein puntje: bij de eerste start tijdens de Startup wizard knippert het beeld. Taalkeuze beetje lastig dus…

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...