Ga naar inhoud


Ci+ op DM920


RaveMaus

Aanbevolen berichten

de DVBapp in Enigma2 is met wat updates uit de github van 2019 op behoorlijk niveau voor de nieuwste modellen

 

nieuwe functionaliteit zit hem in de Python apps ( das wah anders da enigma2 )

tja en daar zijn heel veel developers weggevallen, te weinig geld voor de geleverde inspanningen en tegelijk de inspanningen van paytv providers nieuwe coderingen te introduceren alsmede de werkelijke intrede van CI+ protocollen.

 

Het is dus steeds minder interessant voor de hoofdmoot paytv kijkers. Dan rest de kracht bij het FTA kijken via Sat.

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die ontwikkeling ligt niet echt 'stil' echter is de functionaliteit van Enigma2 volledig uitgekristaliseerd. Er zou een Enigma3 moeten komen, maar dat vereist een flinke inspanning van de developers en is een heksentoer. Bij Dream en OpenATV wordt nog flink gesleuteld, maar het is werken in de marge.. Een nieuwe 'schone' Enigma3 kost jaren om te realiseren.. Bedenk ook dat veel wensen van gebruikers ook vereisen dat de Enigma2 box minimaal ook een toetsenbord en muis zou moeten hebben. Daar is een STB echter nooit voor bedacht.... Simpelweg omdat het gewoon niet bestond..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu eens wat anders: stel jullie zouden vandaag een nieuwe ontvanger moeten kopen. Uiteraard 4K, dat spreekt voor zich.

Verder weten jullie stilaan wat m'n doelstellingen met dat ding zijn... 
Welk merk en model zou ik kopen?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb een Vu+ Duo 4k SE BT!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, RaveMaus zei:

Nu eens wat anders: stel jullie zouden vandaag een nieuwe ontvanger moeten kopen. Uiteraard 4K, dat spreekt voor zich.

Verder weten jullie stilaan wat m'n doelstellingen met dat ding zijn... 
Welk merk en model zou ik kopen?

Ik zou waarschijnlijk voor de DB 920 gaan, en er dan 2 van die CI+ modules insteken, en hopen dat ze effectief gelijktijdig kunnen gebruikt worden.

Mocht ik geld en tijd teveel hebben zou ik dat doen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens een 2de ci+ module van Telenet kunnen lenen om te gebruiken en testen, had toen mijn eigen CI+ module nog niet, nu heb ik een eigen CI+ module maar die persoon wilt zijn module niet meer uitlenen om te testen met 2 ci+ modules in de DB920.

spijtig anders kon ik de test doen en bevestigen of het kan of niet onder de DB920.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, digitaal kijker zei:

Ik heb eens een 2de ci+ module van Telenet kunnen lenen om te gebruiken en testen, had toen mijn eigen CI+ module nog niet, nu heb ik een eigen CI+ module maar die persoon wilt zijn module niet meer uitlenen om te testen met 2 ci+ modules in de DB920.

spijtig anders kon ik de test doen en bevestigen of het kan of niet onder de DB920.

Ja, maar zelfs dan, het moet echt grondig uitgetest worden, in alle mogelijke situaties om te weten of het echt bruikbaar is, om te zien of het systeem intelligent genoeg is.

Zoals 2 vanop dezelfde mux tegelijk opnemen, en dan zien wat er gebeurt als je probeert te zappen naar een zender op een andere mux, enz.

Zelf zou ik daar redelijk ver in gaan, maar ik kan het voor mezelf niet verantwoorden om die apparatuur te kopen, alleen uit nieuwsgierigheid of dat het werkt.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, digitaal kijker zei:

Ik heb eens een 2de ci+ module van Telenet kunnen lenen om te gebruiken en testen, had toen mijn eigen CI+ module nog niet, nu heb ik een eigen CI+ module maar die persoon wilt zijn module niet meer uitlenen om te testen met 2 ci+ modules in de DB920.

spijtig anders kon ik de test doen en bevestigen of het kan of niet onder de DB920.

En waar des lands woon jij ongeveer?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, digitaal kijker zei:

nu heb ik een eigen CI+ module

 

Maak eens een foto van die CAM

voorzijde achterzijde

dek het serienummer af

 

geregeld zitten deze CI+ Cams  in de toestellen bij de kringloopwinkels

 

aangepast door Tonskidutch
at

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we te ver afdwalen. Het antwoord is bekend. CI+ draait op de DM9x0, DM-Two met de Dream-eigen firmware en met een Homebuild OpenPli >=8.0. Persoonlijk kunnen testen omdat ik beide ontvangers bezit. De beide boxen hebben MultiBoot met daarin de ‘standaard’ firmware versies..

 

2FBB7E1D-BCBA-4AD8-8935-C72FD08F397C.png

10B1AEAD-1224-4211-93B4-F391F4B75E6D.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik denk dat we te ver afdwalen. Het antwoord is bekend. CI+ draait op de DM9x0, DM-Two met de Dream-eigen firmware en met een Homebuild OpenPli >=8.0. Persoonlijk kunnen testen omdat ik beide ontvangers bezit. De beide boxen hebben MultiBoot met daarin de ‘standaard’ firmware versies..

Je veralgemeent teveel.

"CI+ werkt", dat zegt helemaal niets.

Kun je 2 identieke modules doen werken?

Werkt dat ook met de Telenet modules, de ene module is de andere niet?

Is het systeem intelligent genoeg om de 2e module aan te spreken als de 1e bezet is, enz. ?

Het antwoord op die vragen heb ik nog nooit gehoord van iemand die dit persoonlijk getest heeft op die DM920

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet kunnen testen met Telenet CI+ modules want dat heeft in NL geen zin (de service bestaat hier niet). Wél getest met 2 witte CI+ modules van Canal Digitaal. Dit werkte wel, maar een hoop gepiel. De zenders moest je middels Common Interface Assignment wel aan de gewenste module koppelen. Uiteraard kan dat niet met dubbele zenders per module (dus 4* SBS 6 kijken/opnemen gaat niet). Maximaal dus nog steeds 2 zenders per module en per transponder. Voor FBC kabel heb je wel meer mogelijkheden. Maar dan nog? Een CI doet 1 (en héél soms) 2 streams dus wat schiet je ermee op?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Mimisiku zei:

Niet kunnen testen met Telenet CI+ modules want dat heeft in NL geen zin (de service bestaat hier niet). Wél getest met 2 witte CI+ modules van Canal Digitaal. Dit werkte wel, maar een hoop gepiel. De zenders moest je middels Common Interface Assignment wel aan de gewenste module koppelen. Uiteraard kan dat niet met dubbele zenders per module (dus 4* SBS 6 kijken/opnemen gaat niet). Maximaal dus nog steeds 2 zenders per module en per transponder. Voor FBC kabel heb je wel meer mogelijkheden. Maar dan nog? Een CI doet 1 (en héél soms) 2 streams dus wat schiet je ermee op?

Voilà, dat bedoel ik dus, je zegt het zelf, je hebt het dus niet kunnen testen met Telenet, dus is die test nog steeds interessant vermits Ravemaus ook die configuratie heeft.

Vraag is bijv. : kun je een zender aan de 2 modules koppelen, zodat als module1 bezet is om een andere zender te decoderen, hij nog steeds de zender kan decoderen via de 2e module, of mag je elke zender maar aan 1 module toekennen?

In dat geval blijft het miserie, want als je dan toevallig wilt gelijktijdig opnemen van 2 zenders die aan dezelfde module zijn toegekend, zal het niet werken.

Een andere vraag is bijv. : stel dat je 2 opeenvolgende programma's van dezelfde zender wilt opnemen, en je hebt bij elk een een buffer, dan heb je feitelijk 2x dezelfde zender die zou moeten gedecodeerd worden.

Met een softcam is dat geen probleem, werkt dit dan ook?

Ik kan zo wel honderd vragen bedenken, het zelf eens uitgetest hebben met de configuratie die mij interesseert is een heel andere zaak dan ergens te lezen "het werkt".

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...