Ga naar inhoud


Ci+ op DM920


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Testen is altijd interessant!

voor beide Nederlandstaligen gebruikers

 

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

geregeld zitten deze CI+ Cams  in de toestellen bij de kringloopwinkels

ik schreef dat niet voor niets

bij een woningopheffing en dus ook afvoer van audio/video apparatuur naar de kringloop weten ze niet wat dat gekke ding achter in de TV te zoeken heeft

 

doe je voordeel ermee

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Testen is altijd interessant!

voor beide Nederlandstaligen gebruikers

 

ik schreef dat niet voor niets

bij een woningopheffing en dus ook afvoer van audio/video apparatuur naar de kringloop weten ze niet wat dat gekke ding achter in de TV te zoeken heeft

 

doe je voordeel ermee

Ik zou dat nog makkelijker kunnen testen, want mijn ma heeft ook TV met een kaartje, die module eventjes een zaterdag uitlenen tot 's avonds zou geen problemen zijn.

Ik heb dat ook zo gedaan met de VU+ Duo 4K (originele, niet SE), en toen gemerkt dat dat niet werkzaam te krijgen was met 2 identieke modules.

Had het moeten werken, had ik mij een extra module bijgekocht.

Met de DM920 kan ik dat niet testen, want ik heb dat toestel niet, en eventjes kopen, alleen maar om eens te testen ga ik toch ook niet doen.

  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de DM 920 met aangepaste firmware wel twee dezelfde CI+ Cams in de CI slots kan bevroeden in tegenstelling tot die Vu+ was al jaren bekend sinds de introductie van de DM 920.

Helaas kan ik het zelf ook niet testen ofschoon ik wel wat over de grens NL <> BE opereer.

 

Of we afdwalen van het topic is ook een beetje wegens de vraagsteller die twee type en merken receivers onder het mom CI+ inbrengt.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dat de DM 920 met aangepaste firmware wel twee dezelfde CI+ Cams in de CI slots kan bevroeden in tegenstelling tot die Vu+ was al jaren bekend sinds de introductie van de DM 920.

Ik heb toch in de loop der jaren geleerd niet te vertrouwen op "het werkt" van anderen.

In mijn ervaring heeft elk zijn opvatting wat "werken" dan precies inhoudt.

Er kunnen een hele hoop beperkingen zijn waar anderen geen problemen mee hebben, maar die voor mij geïnterpreteerd worden als "het werkt niet".

Vandaar dat ik het wel eens echt wil uittesten.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

 

Of we afdwalen van het topic is ook een beetje wegens de vraagsteller die twee type en merken receivers onder het mom CI+ inbrengt.

 

Dat komt natuurlijk ook omdat er evolutie in de vraag/antwoord komt... Ci+ op de DM920 kan middels originele Dream software weet ik nu, maar of je dan twee zenders tegelijk kan opnemen op welke manier dan ook weet nog niemand (in Telenet gebied)

Ik heb al begrepen dat je momenteel twee "degelijke" ontvangers kan kopen: de Vu+ Duo4KSE of de DM920.

 

De bedoeling zou straks natuurlijk zijn op één of andere manier op te nemen van verschillende zenders.

 

De bewuste DM920 waar heel dit topic mee gestart is, is nog steeds te koop. Tegen dat hij klaar is om te werken met DVB-C ben ik 300€ lichter. De tijden zijn er niet naar om eventjes 300€ te gaan spenderen om met een onbruikbare doos te zitten. 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, RaveMaus zei:

De tijden zijn er niet naar om eventjes 300€ te gaan spenderen om met een onbruikbare doos te zitten. 

helemaal mee eens

 

Dat men van Telenet klanten daar weinig over te horen en te lezen krijgt ligt natuurlijk aan die gangbare installaties bij Telenet klanten. > CI+ in TV <

 

Het idee een 4K receiver met dubbele CI+ slot voor Telenet DVB-C ontvangst te kopen als vervanging van jouw DUO2 is echter gezien het erg beperkt aanbod van 4K uitzendingen niet een voorwaarde. Voorwaarde is en blijft aanschafprijs gerelateerd aan opnemen en/of kijken van twee programma's tegelijkertijd.

 

Dan kun je ook overwegen een ZERO 4K DVB-C/T naast je DUO2 te zetten "de welke doorgelust" en met tweede CI+ een heel stuk minder kost dan je DM920

 

ZERO4K neemt op de HDD van je DUO2 op (ook 4K opnames dus)

ZERO4K heeft een snellere processor en gaat beter samen met je KODI app's

ZERO4K kost 165€ excl CI+ van Telenet

ZERO4K is zo klein dat je hem overal kan plaatsen met IR sensor

aangepast door Tonskidutch
overwegingen/blauw

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch Er is een tijd geweest dat ik 4 Vu+ ontvangers had staan voor ik Kodi kende en nog met TVV werkte. Met de komst van de Duo2, DVB-C en Ci+kaartjes van Telenet én Kodi zijn er 3 ontvangers de deur uitgegaan. 

Men komt mij nog al eens vragen om een goeie oplossing te maken voor tv in het buitenland, of voor buitenlanders. Erg veel tuinders in mijn streek met buitenlandse arbeiders die graag uitzendingen van hun thuisland zien. (niet te begrijpen hoeveel FTA er is buiten de Benelux 🤨). Zo zijn er dus 3 ontvangers hier ontslagen.

 

Zéér recentelijk weer de vraag gehad tegen komende zomer voor een buitenverblijf in Frankrijk. Áls dat doorgaat moet de Duo2 er aan geloven; er staat daar in Frankrijk immers een 26" Full HD toestel.

 

Dat maakt voor mij de kosten al wat draaglijker voor de upgrade. Kom je dan voor een prikje een DM920 tegen... Maar blijft wel: ik wil ermee kunnen doen wat ik wil.

Behalve het issue van niet van twee zenders tegelijk te kunnen opnemen middels Ci+, blijft de snelheid van streamen richting Kodi soms lastig. Je merkt dat de Duo2 echt op z'n tandvlees zit in sommige situaties. Reden twee, doch minder belangrijk, van de wens tot upgraden.

 

In die kast nog een tweede ontvanger zetten zie ik persoonlijk niet zitten. één: het staat er al vol genoeg, twee: ik heb gemerkt dat al die kleine verbruikers een enorme impact gehad hebben op mijn energiefactuur. 

Alles wat niet noodzakelijk stroom hoort te verbruiken moet eruit.

Een Duo2 in standby verbruikt hiel veuuul.... om maar een voorbeeld te noemen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat er een bug in de drivers van de Duo2 zitten. Officieel zou alleen de FP moeten blijven werken in Deep-Standby, maar helaas blijven de tuners óók aan (en laten dát nu juist de grootste energievreters zijn!) Deep-Standby is op die box dus een ‘wassen neus’. Je kunt hem net zo goed in standby zetten…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Deep-Standby is op die box dus een ‘wassen neus’. Je kunt hem net zo goed in standby zetten…

 

Gezien de actuele kost van de elektriciteit heb ik eens een kilowattuur meter besteld. Onderweg... We gaan het merken.

Wat ik nu al wel merk is als de Duo2 in "gewone" standby staat het behoorlijk heet is bovenop. In deep standby kan je het koud noemen. 

Het Joule-effect indachtig lijkt in mijn geval de gewone standby meer kilowattjes te eten. Meten is weten, dus wordt vervolgd.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, RaveMaus zei:

Dat komt natuurlijk ook omdat er evolutie in de vraag/antwoord komt... Ci+ op de DM920 kan middels originele Dream software weet ik nu, maar of je dan twee zenders tegelijk kan opnemen op welke manier dan ook weet nog niemand (in Telenet gebied)

Ik heb al begrepen dat je momenteel twee "degelijke" ontvangers kan kopen: de Vu+ Duo4KSE of de DM920.

 

De bedoeling zou straks natuurlijk zijn op één of andere manier op te nemen van verschillende zenders.

 

De bewuste DM920 waar heel dit topic mee gestart is, is nog steeds te koop. Tegen dat hij klaar is om te werken met DVB-C ben ik 300€ lichter. De tijden zijn er niet naar om eventjes 300€ te gaan spenderen om met een onbruikbare doos te zitten. 

 

ik werk al bijna 2 jaar met een telenet CI+ module op de DB920, je kan met de module maar 1 zender decoderen, dus niet opnemen en een ander kijken.

eigenlijk kan je dit wel als je een gecodeerde zender opneemt en dan kijkt naar een VRT zender die niet gecodeerd is, 

andersom kan ook, opnemen van een VRT zender en kijken naar een gecodeerde zender via de CI+ module.

of in een ander geval (iets waar jij geen voorstander van bent) opnemen van een gecodeerde zender en opnemen van VRT zender en dan nog opnemen van het compact signaal en/of kijken naar een zender van het compact signaal.

het decoderen en opnemen gebeurt op dezelfde moment, achteraf decoderen kan niet volgens mij, nog nooit tegengekomen ook.

je hebt geen standaard image van dreambox nodig enkel een image dat gebaseerd is op de image van de dreambox, maar daar bestaan verschillende soorten van, voor de CI+ module heb je de CI helper nodig en dan ben je er bijna, voor telenet is een bepaalde versie nodig van de CI helper, zou dit eens moeten opzoeken in de box, weet dit niet vanbuiten.

welke info wil je nog meer ;) 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel is dat de officiële DreamOS geen achteraf decoderen kent. Het is alleen via homebuilds van OpenPli of OpenATV beschikbaar en dat werkt nog steeds niet 100% stabiel.

 

Overigens draai ik als hoofdimage Peter-Pan - into the darkness - 4.5

 

Heel stabiel (na flink van patches) en vind hem grafisch heel goed gelukt.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, digitaal kijker zei:

 

ik werk al bijna 2 jaar met een telenet CI+ module op de DB920, je kan met de module maar 1 zender decoderen, dus niet opnemen en een ander kijken.

eigenlijk kan je dit wel als je een gecodeerde zender opneemt en dan kijkt naar een VRT zender die niet gecodeerd is, 

andersom kan ook, opnemen van een VRT zender en kijken naar een gecodeerde zender via de CI+ module.

of in een ander geval (iets waar jij geen voorstander van bent) opnemen van een gecodeerde zender en opnemen van VRT zender en dan nog opnemen van het compact signaal en/of kijken naar een zender van het compact signaal.

Dat lijkt mij dan ook heel voorspelbaar en relatief eenvoudig.

De moeilijkheid komt als je een 2e module wilt doen werken van hetzelfde type.

Kun je bijv. VTM (de HD versie) en Vier (de HD versie) aan elk van de modules toewijzen, zodat als je van beide tegelijk wilt opnemen hij voor de ene zender module A neemt en voor de andere module B?

Of zit je zoals vroeger bij CI modules met het probleem dat je een zender maar aan één module kunt toekennen?

Dat zorgt er dan voor dat je ook met 2 modules soms toch niet kunt decoderen?

Stel je immers voor : je wijst VTM, VTM2, VTM3, VTM4, VTM5 toe aan module A, en Vier, Vijf, Zes, ... aan module B.

Opnemen van VTM2 en Vier bijv. zou dan geen probleem zijn.

Maar op een bepaald moment wil je dan tegelijk opnemen van VTM en VTM2.

Ondanks dat je dan 2 modules hebt, en module B op dat moment niets aan het doen is, lukt het niet, omdat zowel VTM als VTM2 toegekend zijn aan module A.

Als het die laatste situatie is, ga je, ondanks dat je 2 identieke modules hebt, die tegelijk aangesproken kunnen worden, nog regelmatig in de situatie komen dat je iets niet kunt decoderen, want je gaat ergens een willekeurige zendertoewijzing moeten maken tussen die 2 modules, en dat zal soms goed uitkomen, en dan andere keren weer niet.
Ander voorbeeldje: je wijst NPO2 en VTM aan module A toe.

Op een bepaald moment ben je iets aan het opnemen van NPO2, en je wilt het nieuws live zien op VTM.

Omdat beiden aan dezelfde module toegekend zijn, blijft het beeld zwart op VTM, of de opname mislukt.

 

Wat ik daar weergeef zijn niet echt specifiek CI+ problemen, maar de manier waarop Enigma2 ontvangers met CI modules omgaan.

Voor mij kan ik zo'n situatie niet als "werkend" beschouwen, want als ik dan 2 kaartjes en 2 modules heb, met hetzelfde abonnement, ben ik nog altijd niet zeker dat ik van 2 zenders tegelijk zal kunnen opnemen, of van 1 opnemen en de andere live kijken.

Iemand anders zal vinden dat "het" wel werkt, en dat dit "as designed" is.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, zzzzzz zei:

Wat ik daar weergeef zijn niet echt specifiek CI+ problemen, maar de manier waarop Enigma2 ontvangers met CI modules omgaan.

Voor mij kan ik zo'n situatie niet als "werkend" beschouwen, want als ik dan 2 kaartjes en 2 modules heb, met hetzelfde abonnement, ben ik nog altijd niet zeker dat ik van 2 zenders tegelijk zal kunnen opnemen, of van 1 opnemen en de andere live kijken.

Iemand anders zal vinden dat "het" wel werkt, en dat dit "as designed" is.

 

idd, bij de ene kan het perfect werken en de andere niet, elk gebruik is bij iedereen anders, ik neem soms op dezelfde moment 2 programma's op van 2 verschillende zenders, van één en VTM, ik kan dus van één HD opnemen van telenet omdat die ongecodeerd is en van VTM HD omdat die gecodeerd is via de CI+ module, maar wil ik dan op diezelfde moment een 3de programma opnemen, stel van Play4, dan moet ik al kiezen voor de compact signaal versie omdat de module bezet is door VTM HD, moest ik 2 module's hebben dan kan ik de Play4 HD versie wel opnemen, mits die gelinkt is aan de 2de module.

wil je daarbij nog iets totaal anders aan gecodeerde zenders op dezelfde moment opnemen dan zal je conflicten krijgen met de HD versies, dan is er nog het compacte signaal optie als je toch meerdere opnames wilt doen.

is dus beetje kiezen, maar meestal zijn er niet meer dan 2 programma's tegelijk dat opgenomen moeten worden hier, dus ik heb genoeg aan 1 module.

bij ieder ander is dat dus anders, het is net wat je opname behoeften zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, digitaal kijker zei:

moest ik 2 module's hebben dan kan ik de Play4 HD versie wel opnemen, mits die gelinkt is aan de 2de module.

wil je daarbij nog iets totaal anders aan gecodeerde zenders op dezelfde moment opnemen dan zal je conflicten krijgen met de HD versies, dan is er nog het compacte signaal optie als je toch meerdere opnames wilt doen.

is dus beetje kiezen, maar meestal zijn er niet meer dan 2 programma's tegelijk dat opgenomen moeten worden hier, dus ik heb genoeg aan 1 module.

bij ieder ander is dat dus anders, het is net wat je opname behoeften zijn.

Dat weet ik dus niet zeker, ik vermoed dat wat ik hier geschetst heb en (in elk geval vroeger, op mijn Dreambox 8000) een beperking was, nog altijd zo is op de DM920.

Met onversleutelde zenders is het natuurlijk mogelijk om er nog extra op te nemen, voor die zenders heb je niet eens een module of kaart nodig.

De vragen spelen alleen voor de versleutelde zenders.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, zzzzzz zei:

Dat weet ik dus niet zeker, ik vermoed dat wat ik hier geschetst heb en (in elk geval vroeger, op mijn Dreambox 8000) een beperking was, nog altijd zo is op de DM920.

Met onversleutelde zenders is het natuurlijk mogelijk om er nog extra op te nemen, voor die zenders heb je niet eens een module of kaart nodig.

De vragen spelen alleen voor de versleutelde zenders.

 

ik ga er van uit van wat ik nu dus doe, zenders aan de CI+ module linken zodat deze open gaan met de module, als er zenders zijn die gecodeerd zijn niet gelinkt zijn aan de module gaan ze niet open, 

moest ik een 2de module kunnen testen even dan kunnen we de vragen oplossen en zeker zijn wat we willen weten.

ik kan niet meer aan een 2de komen, en ga geen 2de kopen voor een half uurtje testen....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...