Ga naar inhoud


Nieuwe Homey Pro


Aanbevolen berichten

Deze week is de nieuwe Homey Pro geïntroduceerd.

Grootste vernieuwingen (naar mijn mening):

  • Advanced flows
  • Ondersteuning Matter
  • Ondersteuning Thread

 

Op Youtube is een intro filmpje te vinden.

Het is geen goedkoop apparaat maar de kosten haal je er grotendeels uit doordat je geen losse hubs / bridges hoeft te kopen, die zitten al ingebouwd.

 

Ik ben heel blij met mijn 2019 Homey dus deze gaat er tzt zeker komen.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou nee, je moet niks. De Homey is al weer een paar jaar oud dus qua techniek gaat hij een beetje achterlopen.

De nieuwe Homey gaat draaien op een RPi die 4x zo krachtig is met meer geheugen en de nieuwste Zigbee / Z-Wave chips.

 

Je sensors, schakelaars etc zet je gewoon over op de nieuwe Homey.

  • Bedankt 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Om die reden zou ik ook altijd voor een open source oplossing zoals HOME ASSISTANT gaan. Er is ook qua gebruiksgemak niet veel verschil meer.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat je in mijn ogen beter een universe hardware kunt kopen waar je een sonoff zigbee 3.0 USB stick aan toevoegt en Home Assistant op draait. Dat is vele malen universeler, goedkoper en tegenwoordig vrijwel  net zo eenvoudig te configureren als een homey. HA is bovendien ook Matter compatible.

 

Je bent dan voor maximaal 125 euro klaar en heb je Bluetooth, Zigbee, Wifi en LAN.  Wil je dan ook nog zwave (waar ik zelf nooit meer aan zou beginnen), hoef je alleen een USB stick te kopen. 433Mhz en IR zijn alleen maar af te raden, maar kan uiteraard ook met een simpele gateway/adapter.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de Homey in 2019 kocht lag het naar mijn idee wat ingewikkelder. Ik had / heb geen zin in het schrijven van scripts het flashen van Wifi modules en knoeien met een Pi. Ik wil sowieso geen Wifi modules in mijn Home automation. Dus de Homey was en is nog steeds mijn ideale apparaat. Ondersteunt uit de doos Wifi, Infrarood, Z-Wave, Zigbee en 433Mhz.

 

Ik had een aantal KAKU schakelaars dus ik kon gelijk beginnen met automatiseren. De KAKU's zijn inmiddels vervangen door Innr schakelaars. Nog een Fabaro Z-Wave bewegingssensor om wat te spelen. Toekomstige uitbreidingen komen in ons nieuwe huis, oa luxaflex, gordijnen, kruisschakeling en raamsensors.

 

Het mooie is dat de benodigde Apps voor het aansturen gemaakt worden door de Homey fabrikant, de fabrikant van het te besturen apparaat en de community. Er is dus keuze.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben zelf in bezit van de eerste Homey 2016. Alles werkt nog steeds zonder problemen, en deel je dit bedrag door 6 vallen de hobby kosten best mee. Zit ook te denken om de nieuwe te kopen.  Jammer dat de backup er nog niet is om alles over te zetten.  Verder zeer tevreden mee.  Nu alleen nog hopen dat er een knap dashboard komt zoals HA, dat is wat ik nog mis.

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat zou kunnen. Ik heb er zelf geen behoefte aan. Het heet niet voor niets "Smart Home", dus waarom zou ik alles willen controleren op een dashboard?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Die mening heb ik ook, een dashboard is voor mij overbodig, evenals 'fancy compacte hardware'.

 

Liever een universeel systeempje met losse modules of adapters voor de protocollen die ik wil gebruiken zodat ik componenten ook snel en eenvoudig kan vervangen voor betere varianten zodra die beschikbaar (en gewenst) zijn.

 

Home Assistant heeft in ieder geval inmiddels een enorme lijst componenten die vanaf de webinterface ingesteld kunnen worden, een absurde lijst community componenten die vaak vanuit de webui ingesteld kunnen worden en de mogelijkheid om vrijwel alles via de webui te configureren als je dat wilt en via .yaml bestanden als je dat kunt. Daarnaast een killer companion app voor android en iOS.

 

Volledige vrijheid, weinig kosten en extreme compatibiliteit. Om die redenen dus voor mij geen Homey Pro, ook al is het een mooi en gepolijst product.

 

 

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een tevreden gebruiker van HA.

Juist de opensource factor en de eventuele indien nodig knutselfactor mogelijkheden zijn voor mij juist een plus punt.

Niet dat ik het echt ooit nodig heb gehad. Alles wat ik wilde werkt naar mijn idee al super eenvoudig.

Ik doe mijn best om zoveel mogelijk opensource oplossingen te gebruiken.

Op mijn accesspoints draait openwrt, op mijn telefoon en tablet lineageos, op de mediabox openelec en de schotel ontvangers openpli.

Natuurlijk werkt opensource niet voor iedereen maar ik vind het wel fijn dat ik nu voor het (blijven) functioneren niet meer afhankelijk ben van fabrikanten voor support en updates.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-10-2022 om 16:23, Michel zei:

Home Assistant heeft in ieder geval inmiddels een enorme lijst componenten die vanaf de webinterface ingesteld kunnen worden, een absurde lijst community componenten die vaak vanuit de webui ingesteld kunnen worden en de mogelijkheid om vrijwel alles via de webui te configureren als je dat wilt en via .yaml bestanden als je dat kunt.

 

Voor de één heel leuk, voor mij juist een belemmering.

Ik installeer de juiste App in mijn Homey, koppel mijn device en het werkt. https://homey.app/nl-nl/apps/homey-pro/

 

Overigens kan je zelf je eigen Apps schrijven en de Homey kent een scripttaal.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vandaag aan het werk geweest bij de leraar die de leerlingen in zijn klas op de UT had zitten die het gehele Homey bedacht hebben.

Toen ik hem aangaf dat hij zijn beveiliging geheel kon koppelen met de rest van de domotica via zo'n Homey was het van "volgens mij heb ik hun telefoonnummers nog, zal ze eens bellen of ze nog er nog een voor hun oud leraar hebben liggen"

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...