Ga naar inhoud


hotbird 13 G lancering in November


de vrije fries

Aanbevolen berichten


Inmiddels zijn 22 transponders over gezet op de Hotbird 13G, zie: https://flysat.com/en/satellite/position/13-e

waarbij veel Poolse zenders, veel RAI-zenders en ook de transponder met moeilijke parameters 11585V met DVB-S2, 8PSK, fec 5/6 waarop de zenders CCTV 4 Europe, CGTN, CGTN Documentary en CGTN Espanõl, Francais, Russkiy en Arabic.

 

aangepast door Sprietje
Astra veranderd in Hotbird
Link naar reactie
Delen op andere sites

En zijn de Rai 1-2-3 HD-zenders zwakker geworden dat je denkt? Zou er misschien sprake zijn dat deze zenders naar een spotbeam zijn verhuisd waardoor we in Nederland minder signaal hebben.
Tja wat jammer dat we nog steeds niets weten over de verschillende beams op de Hotbird 13 F en G.
Het is heel goed denkbaar dat er een spotbeam is bijgekomen zoals ook Astra 28,2 dat heeft met de UK-beam vanwege uitzendrechten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een flinke verbetering! De 11585 komt hier nu stabiel binnen. Was eigenlijk de enige txp die bij mij problemen gaf. Bij slecht weer kreeg ik direct 0% nu met bewolkt weer 66%. Alleen de 11279 is nog aan verbetering toe…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, Sprietje zei:

Ik ontvang de zenders Rai 1 HD, Rai 2 HD en Rai 3 HD op de posities 525, 526 en 527 van de CD-zenderlijst niet meer. Ik krijg de melding: geen signaal. Zijn er meer mensen die deze zenders niet meer ontvangen?

 

In zuid-west Frankrijk zijn ze prima te ontvangen, met 100% signaal.

55 minuten geleden, HG5812 zei:

Wel mis ik de zender NASA TV HD op 11373H27500

Bij mij zit die zender op 10.727 H 30000

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

En zijn de Rai 1-2-3 HD-zenders zwakker geworden dat je denkt?

Die indruk heb ik niet. Het is hier in Groningen bewolkt met motregen en de ontvangst blijft prima.

 

44 minuten geleden, Mimisiku zei:

Alleen de 11279 is nog aan verbetering toe…

Ik zou nog graag een verbetering op 12380V30000 zien. Is de enige tp waarvan ik de kwaliteitsbalk op de Technisat niet in het groen krijg. Gaat bij slecht weer ook als eerste onderuit.

 

29 minuten geleden, ceesv zei:

Bij mij zit die zender op 10.727 H 30000

Dat is de 4K versie, die heb ik ook op die frequentie. Ik mis de HD versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 minuten geleden, HG5812 zei:

Dat is de 4K versie, die heb ik ook op die frequentie. Ik mis de HD versie.

De transponder van de HD versie is met 95% prima te ontvangen, alleen is er geen lopende uitzending, het beeld is zwart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...