Ga naar inhoud


TF1 zenders FTA


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

11377 V 22000 2/3 8PSK 19.2E

TF1 HD                    #SERVICE 1:0:1:18E2:3F4:1:C00000:0:0:0:
TF1 Series Film HD  #SERVICE 1:0:1:18E3:3F4:1:C00000:0:0:0:
TMC HD                    #SERVICE 1:0:1:18E4:3F4:1:C00000:0:0:0:
TFX HD                     #SERVICE 1:0:1:18E5:3F4:1:C00000:0:0:0:
LCI HD                      #SERVICE 1:0:1:18E6:3F4:1:C00000:0:0:0:

 

TF1 financiert deze uploads via Globecast na onenigheid met canalsat.

 

PS:  Ik heb dit ook maar van horen zeggen.

Echter deze zenders zijn er wel degelijk.

  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Meer door het wegvallen van reclame inkomsten.

De  markt isverzadigd, de kijkcijfers dalen, het programma aanbod verschraalt.

 

Om kostendekkend te draaien wordt de doorgifte vergoeding opgeschroefd.

 

Canaldigitaal wordt hier ook mee geconfronteerd, denk bijvoorbeeld aan Discovery die om die reden verdwenen is.

Recent zijn in Nederland om die redenen een aantal RTL kanalen op zwart gegaan.

 

TF1  moet nu wel fta gaan uitzenden om de kijkcijfers op te krikken omdat aan de hand van die cijfers de prijs  van de reclame minuten bepaald wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit moest overal gebeuren dan zakken er een hoop plekzenders door de mand en wordt de kwaliteit van een programma weer bepalend .

Het is belachelijk dat zenders die het moeten hebben van reclame de providers laten betalen om hun prut bij de kijker te krijgen.

Het zou eigenlijk andersom moeten zijn, de provider onderhoud de weg naar de kijker waarover de programmatjes van de zenders bij de kijkertjes terecht kunnen komen.

Zou mooi zijn als ik geld zou krijgen per kilometer als ik gebruik maak van de door het rijk aangelegde wegen.

 

 Mooie bijkomstigheid de prijs voor de abonnee zou dan ook naar beneden kunnen waarschijnlijk en de plekzenders verdwijnen omdat die niet meer rendabel zijn.

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Linksom of rechtsom, die reclamekosten betaal je als consument ook, ze zitten verwerkt in de aanschafprijs van het product.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

die reclamekosten betaal je als consument ook

Enkel in het land waarvoor ze uitzenden 😉

 

Ik kijk niet veel naar de Franse zenders , zelfs ondanks programma's met originele audio !!

In elk geval , FTA = sowieso ALTIJD mooi meegenomen , hoe dan ook !! 🙂

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, cookie monster zei:

 😉 ik kijk niet veel naar de Franse zenders , zelfs ondanks programma's met originele audio !!

In elk geval , FTA = sowieso ALTIJD mooi meegenomen , hoe dan ook !! 🙂

 

inderdaad leuk om mee te nemen als FTA

  • Like 1

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-10-2022 om 16:19, Kabeltje87 zei:

 

 

 

 

Op 18-10-2022 om 16:19, Kabeltje87 zei:

....

PS:  Ik heb dit ook maar van horen zeggen.

Echter deze zenders zijn er wel degelijk.

Klopt en ik geniet er van.

Deze melding had ik al gelezen van de Vrije Fries maar het is leuk dat je het weer vermeldt.

Vergeet niet om zaterdag avond te kijken naar TF1 dan is er weer een uitzending van een van die series, welke dat zijn weet ik niet meer -of the voice, of France got talent- dat weet ik niet meer- maar het is hartstikke leuk.

Vroeger toen ze nog op de 9E zaten keek ik er ieder weekend naar, maar toen gingen ze naar de andere uitzendnorm en had ik ze niet meer.

Geniet er van.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op donderdag 20 oktober dit jaar, op verzoek van de Franse omroep TF1 heeft in het hof van beroep een zitting plaatsgevonden in de zaak tegen Canal+ . Het oordeel van de Parijse rechtbank is zodanig dat Canal+ niet verplicht is de uitzendingen van TF1 , TFX , TMC , TF1 Séries Films en LCI op TNT Sat en Canal+ in Frankrijk te hervatten .

 

TF1 eist hogere distributiekosten voor zijn programma's, deze zijn verhoogd met meer dan 50%.

Canal + beschuldigde de TF1 -groep van "misbruik van een dominante positie" en "discriminerende praktijken" .

In een persbericht betreurde Groupe TF1 de beslissing van de rechtbank en herinnerde ze eraan hoe haar kanalen te ontvangen

bron: https://www.telesatellite.com/actu/61119-tf1-vs-canal-verdict-de-la-cour-appel.html

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, mijn Frans is van MBO niveau en lig er dus niet wakker van als het zou verdwijnen. Voor de Walen en Franstaligen pech gehad. Het zijn zenders a la RTL met feitelijk alleen betaalde en opgedwongen reclame kijken (dik betaald)… Daar zijn genoeg ehhhh alternatieven voor… Hoe zeggen ze dat in Frankrijk.. ‘pas des chaines perdu!’

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Hoe zeggen ze dat in Frankrijk.. ‘pas des chaines perdu!’

 

is meer een google translate vertaling. 😅 Hier zeggen ze aan de Franse grens :

"on ne manque de rien"

Zijn heus ook niet de Walen en Franstaligen die de Franse taal spreken hoor ook vele Vlamingen. België is een tweetalig land ( nu ja om heel juist te zijn drietalig ) .

De Franse taal is verplichte leerstof in het Vlaams onderwijs , reeds vanaf het lager onderwijs.

 

Bovendien word in Frankrijk héél veel gekeken via DVB-T , is gratis een niet geo - gebonden. Daar maken vele Vlamingen ook gebruik van.

  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-10-2022 om 14:39, D-box zei:

 

 

 

 

Klopt en ik geniet er van.

Deze melding had ik al gelezen van de Vrije Fries maar het is leuk dat je het weer vermeldt.

Vergeet niet om zaterdag avond te kijken naar TF1 dan is er weer een uitzending van een van die series, welke dat zijn weet ik niet meer -of the voice, of France got talent- dat weet ik niet meer- maar het is hartstikke leuk.

Vroeger toen ze nog op de 9E zaten keek ik er ieder weekend naar, maar toen gingen ze naar de andere uitzendnorm en had ik ze niet meer.

Geniet er van.

Om 21:10 Star Academy 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...