Ga naar inhoud


Tuning failed


Bambike

Aanbevolen berichten

Op enkele frequenties op astra 1 geen ontvangst

Steeds de melding ’’tuning failed”

In flash van dreambox920 de originele dreamOS met Barry allen 12.91

Op CF staan openATV6.4, openATV7.1, OpenPLI 8.3, Merlin, Dream-elite 7.1, Newnigma

In elke image komt die foutmelding bij oa Eurosport duitsland FTA,

In de dreambox zitten 2 tuners, de originele Si2166D en een triple Si2169D dvd-s2 / dvb-c

Met dezelfde kabel aangesloten aan een dreambow7080 is er geen probleem op die frequenties

Wat kan de reden van dit probleem zijn?

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lastig te zeggen. Ik bezit o.a. ook een DM920 met DVB-C FBC en Triple Hybrid MIS. Ik kan alleen bedenken dat je wellicht een DVB-S2 FBC tuner hebt. Die pretuned op meerdere zenders tegelijk. Bij satelliet is dat onhandig omdat je met 4 kwadranten zit (VL,VH,HL en HH) een gewone LNB kan allen locken op dezelfde transponder. DVB-S2 FBC is alleen te gebruiken met UniCable..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een dm920 dual dvb-S2 en een triple tuner dvb-S2/dvb-C/dvb-T2

Op elke coax ingang is er hetzelfde probleem

aangepast door Bambike

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je de zender zelf gescand of gebruik je een externe lijst?

 

Misschien is je zenderlijst of transponderlijst corrupt.

 

Eurosport Duitsland geeft hier gewoon FTA beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij elke externe lijst is er dit probleem

Via online rescue de dreamOS image flashen en daarna een volledige zenderscan op elke tuner doen lost het probleem niet op

onder andere de frequentie 12226 waar eurosport FTA zit is er geen signaal

 

Met een andere ontvanger (dreambox7080 of dreambox8000) aangesloten aan dezelfde coax kabel is er onmiddellijk signaal en ook beeld op die eurosport zender

Dit geeft aan dat de coax en buiteninstallatie in orde is

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik in ver verleden onze dream 920 uhd, met 3 tuners, ( één unicable ) installeerde, met behulp van goed onderlegde kennis, had ik zelfde soort probleem. Tot frustratie van mij en deskundige kennis….

Toen ik echter configatie iets omgooide, door tuners in andere volgorde te zetten, functioneerde 920 zoals het behoort.

Ik heb zelf te weinig wetenschap, om het te verklaren, maar probeer het eens..Niet geschoten is altijd mis…! gr. George

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Probleem bij toeval opgelost

Na een install "openPLI PY3" via "barry allen" werkt Eurosport opeens

Bij nazicht in de settings via dreamboxEDIT was dit op frequentie 12232H en niet op 12226H zoals op lyngsat te lezen is

 

Hetzelfde voor onder andere:

no signal on 12110H , 12422H , 12604H , 12051V , 12480V

in openPLI on 12115H, 12427H, 12609H, 12057V, 12485V , working

 

Na inlezen van de settings uit openPLI was probleem in andere images ook opgelost

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Bambike zei:

Bij nazicht in de settings via dreamboxEDIT was dit op frequentie 12232H en niet op 12226H zoals op lyngsat te lezen is

Dat is dan toch een LNB probleem bij jou.

Eurosport zit bij mij gewoon op 12226H. De andere frequenties kloppen bij mij gewoon meet lyngsat.

Dit met openPLi-py3-dm920-20221103 van Satpong

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn DM920 ook geen problemen met deze zenders. Box wordt eigenlijk weinig gebruikt (zit in de doos). Momenteel is de DM-One de testbak hier… Meer vanwege de NVOD mogelijkheden…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Bambike zei:

Hetzelfde voor onder andere:

no signal on 12110H , 12422H , 12604H , 12051V , 12480V

in openPLI on 12115H, 12427H, 12609H, 12057V, 12485V , working

 

21 uren geleden, Mojo zei:

Dat is dan toch een LNB probleem bij jou.

 

Nee dat is geen LNB probleem want dan zou die dat ook op die andere box hebben.

 

Het probleem moet gezocht worden in de settings van de LNB voor Astra 1.

De frequentie van de Local Oscillator voor de hoge band staat kennelijk 5 MHz fout ingesteld.

Die moet zijn 10600 MHz.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die waarde verander je toch normaliter niettijdens je setup?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of de lo van de lnb is verlopen.

De ene ontvanger werkt niet meer terwijl de afc van de andere ontvanger nog net wel een lock geeft?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, ceesv zei:

De ene ontvanger werkt niet meer terwijl de afc van de andere ontvanger nog net wel een lock geeft?

Check! En mij ervaring is dat bij de DM900/920 (met name de gebruikte tuner) de AFC niet zo ver gaat (5 a 6 Mhz).

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet te vatten eigenlijk

Er komen 4 coax kabels binnen, 2 via een diseqc 4/1 en 2 via een diseqc 8/1

Met dreambox 7080 en 8000 is er geen probleem, alles werkt zoals het moet

Met die 920 is er dat probleem op die enkele frequenties en dan nog enkel op astra1 via de 4 coaxkabels en op elke van de 4 tuners (twintuner Si2166D dvb-s2 en triple Si2169D dvd-s2 / dvb-c) in die dreambox...

Het belangrijkste is dat het nu duidelijk is waar het probleem zit en hoe het op te lossen is
Oja, die dreambox920 kwam nieuw uit de verpakking en viel steeds uit, dus daar is via dream een ander moederbord in geplaatst. Gelukkig is dat probleem sinds dan uitgebleven.

aangepast door Bambike

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...