Ga naar inhoud


DM900 of DM920 ventilator inbouwen


Mimisiku

Aanbevolen berichten

De DM920 wordt met 2 ingebouwde tuners en harddisk best wel warm. Officieel bestaat er geen fan voor deze boxen terwijl er wél een witte connector op het mainboard zit. Deze is in de software echter disabled. Middels de plugin PWE van Gutemine kan deze echter geactiveerd worden. Heb een oude fan (4-pins) uit een defecte DM800se genomen. 2 kleine stukjes dubbelzijdig plakband op de hoeken van de fan en de fan inclusief het aluminium frame op de koelplaat geplakt. Aan de bovenzijde een aantal lagen dubbelzijdig plakband gestapeld zodat deze als kussentjes klemmen tussen de fan behuizing en de bovenklep. Het witte plugje heb ik 3 mm ingekort zodat hij netjes onder de HDD slede paste. In geval van garantie kan alles onzichtbaar verwijderd worden… Het resultaat ziet er op zich prima uit…

 

DE5EC205-2A57-4378-8265-CA48D83755FF.jpeg

B2360377-EFCA-4940-BE4F-64C617085CCA.jpeg

aangepast door Mimisiku
Plaatjes toegevoegd

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou mist er alleen nog een plaatje.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik nog eens maken als ik hem weer openschroef….. Boxtemperatuur nu 49° en de kamertemperatuur is nu 24.5°… Mijn Ultimo4K zit op 72°…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Mimisiku zei:

… Mijn Ultimo4K zit op 72°…

 

Daar ga je dus waarschijnlijk ook een fan inbouwen? Hou me op de hoogte, ik ben ook geïnteresseerd, hoewel de temperatuur hier nog meevalt.

Nog niet boven de 60°, bij een kamertemperatuur van max 25° maar ik wil er nog wel een 3e tuner inbouwen voor DVB-T2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt af van de (on)mogelijkheden die CDS/TVV na februari 2022 nog bieden. Kan zomaar zijn dat ik dan overstap op kabel (volledig) en FTA sat aanhoud voor 28.2⁰. Dan heb ik de VU+Ultimo4K niet meer nodig...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je gebruikt een alternatief en zij gaan massaal inkomsten verliezen.Zelfs FTA is er meer dan genoeg open in engels ,duits en frans en vele talen met engels gesproken via sat.Doe ik nu ook en kan alles niet kijken wat ik opneem zonder verlof te nemen :) .Laat ze maar hun eigen graf graven zoals ze met het voetbal aan het doen zijn via 1 groep die alles opkoopt en doorverkoopt.Verlies van vermoedelijk 1 miljard op 5 jaar basis dus snel dieperik in.Cyclocross belgie idem sinds het achter slot en grendel zit haken sponsors massaal af  en gaan naar andere sporten.Europa zegt veel,beschrijft veel maar doet niks.Is een leeg vat want doen er niks aan omdat vele politici in die beheerraadjes zitten en lekker geld oprapen zonder iets te doen.Zie wet dat als rechten in 1 land betaald zijn die gelden voor de ganse unie maar er toch nog geo en abo probleem is.Rest my case en genoeg keuze zonder blauw te betalen

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto’s toegevoegd in de eerste posting…. Voor de liefhebbers :)

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dan moet ik de HDD slede weer demonteren.. Maar waarom? Het is de standaard connector die op de DM800se ventilator zit.. Heb de draadjes eruit geklikt en de kop van de connector 3mm korter geknipt (met een Löwe gootknipper). Draadjes weer terug geklikt. Zo past de HDD slede er gewoon weer in..

 

En inderdaad:

De ingenieur van Leontech had bij de plaatsing van die connector flink zitten/liggen slapen. Echt een bezopen plek!!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Hallo. Ik vind het idee van hoe je de ventilator hebt ingebouwd erg leuk. Het is een aantal maanden geleden sinds je de foto's hebt gepost en ik wilde je vragen hoe het bijna een jaar later werkt en of je de plug-in "enigma2-plugin-systemplugins-pwe_2.1" gebruikt om de snelheid van de ventilator te regelen. De groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt uiteraard nog steeds prima. Temperatuur nog steeds rond de 48°C. De PWE plugin heb ik wel geïnstalleerd (vanuit de Gutemine Feed). Inmiddels bestaat dat niet meer en ik had begrepen dat de PWM inmiddels standaard in de images van Dream enabled is.. Met FanControl2 zou dat dus nu ook moeten werken….

Ik heb er inmiddels 8 images op via Barry-Allen (ook die support is verdwenen)…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb er een ventilator ingebouwd uit een dreambox7800

De connector zit zoals aangegeven echt op een onmogelijke plaats en het stekkertje moet inderdaad ingekort worden

Met fancontrol2 werkt de ventilator niet in openATV7.1, met TempFanControl werkt de ventilator wel

 

stekker.jpg

ventilator.jpg

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou alleen die tie-wraps vervangen. Door het trillen kan de koelplaat loskomen van de SoC. Beter een ‘kussentje’ maken van dik dubbelzijdig plakband zodat je hem klemt tussen de deksel en de koelplaat…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...