Ga naar inhoud


Russische functionaris stelt dat westerse commerciële satellieten 'legitieme' doelen kunnen worden


Sprietje

Aanbevolen berichten

Iraanse demonstrant krijgt de doodstraf (msn.com)

 

Meedogenloze regimes, die alles bereid zijn te doen om in het zadel te blijven.

Onschuldige mensen mogen onschuldige mensen die ze niet eens kennen, vermoorden. Ze moeten hun eigen levens op het spel zetten.

Allemaal ten behoeve van  maffiose regimes die a;s enige doel zichzelf hebben. 

Hier is geen compromis over mogelijk.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, AEO zei:

Inderdaad hebben we onze defentie vele jaren verwaarloosd. De inval in Oekraïne is dan ook een heuse wake-up-call.

Ik ben verbaasd over de prestaties van het Russische leger. Ik had verwacht dat ze binnen korte tijd Oekraïne op de knieën hadden kunnen krijgen, maar het tegendeel is waar. Een fors verschil met de militaire prestaties tijdens WW2.

Maar Rusland is wel een enorm land, en het beschikt over enorme reserves. En toch wint Oekraïne steeds meer terrein terug. Zonder de wapenleveranties door het Westen had de dituatie er nu heel anders uitgezien.

De Russen bombarderen nu echter alle infrastructuur plat, energiecentrales, ziekenhuizen en alles wat voor de bevolking noodzakelijke voorzirningen zijn.

Zo hebben ze ook in Syrië gedaan, en dat zijn oorlogsmisdaden. Maar het meest bedenkelijke is nu de samenwerking met Iran.

Iran heeft inmiddels al honderden drones aan Rusland geleverd en gaat straks ook raketten leveren. Verder heeft Putin al een paar keer delegaties van Hamas in Moskou ontvangen.

Als men zich met terreurbendes inlaat, en met terreurstaten zoals Iran, dan is dat een indicatie dat we te maken hebben met een zeer onbetrouwbare leider.

Het is geen onbetrouwbare leider maar een gruwelijke crimineel.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, AEO zei:

Zo hebben ze ook in Syrië gedaan, en dat zijn oorlogsmisdaden. Maar het meest bedenkelijke is nu de samenwerking met Iran.

Iran heeft inmiddels al honderden drones aan Rusland geleverd en gaat straks ook raketten leveren. Verder heeft Putin al een paar keer delegaties van Hamas in Moskou ontvangen.

Als men zich met terreurbendes inlaat, en met terreurstaten zoals Iran, dan is dat een indicatie dat we te maken hebben met een zeer onbetrouwbare leider.

Iran is - onder het mom van religie - net zo smerig als de andere dictaturen die bereid zijn zelfs hun eigen bevolking te vermoorden

 

 Demonstrant ter dood veroordeeld in Iran | Buitenland | Telegraaf.nl

 

Myanmar, Syrië, Egypte, Saoedi Arabië, China, Iran, de rij wordt steeds langer. Beangstigend.

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zei hierboven iets wezenlijk anders, namelijk dat de rij langER wordt. 

Hongkong, Hongarije, Turkije, (Egypte), landen die een aantal jaren geleden nog op (redelijk) democratische leest waren geschoeid, zijn dat nu duidelijk niet meer. En een aantal van die landen  gaat nog steeds een stapje verder: van monddood naar gevangenisstraf naar "ongelukken" tot nota bene doodstraf als je aan een demonstratie hebt deelgenomen. Allemaal schijnprocessen gebaseerd op gefabriceerde beschuldigingen ("fraude", "buitenlandse spion" , "anti-pattriottisme") 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-11-2022 om 08:31, Eduard07 zei:

Myanmar, Syrië, Egypte, Saoedi Arabië, China, Iran, de rij wordt steeds langer. Beangstigend.

 

Ik wil het niet goed praten maar Saudi Arabiya doet erg zijn best om zijn image te verbeteren. Het is nog een lange weg maar er is een trend waarneembaar.
Daarmee wil ik niet vergeten wat ze in het verleden geflikt hebben.

Ze hebben langzaam begrepen dat ze met de EU/Westen zullen moeten coopereren om wat te betekenen.

En we zullen ze nog hard nodig hebben als het gaat om energie-leveringen. Zoveel alternatieven zijn er niet. Die paar windmolens bij ons maken het sop van de kolen niet vet.

Ik kom vaak in Saudi Arabiya en heb een duidelijke vooruitgang ontdekt met betrekking tot vrouwen en vriendelijkheid ten opzichte van anders-denkenden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerboutWordt daar niet naar vrouwen gesist en verdwijnen de aparte zwembad openingstijden zoals hier wel het geval is momenteel? 

 

De BV NL is ook bedenkelijk als je ziet tot waar mensen vanwege, bijvoorbeeld, de toeslagenaffaire en andere zaken toe gedwongen worden..dus daar waar 1 vinger wijst wijzen er 3 naar jezelf. Men doet er alles aan om niet om te vallen in Den Haag ondanks de puinzooi die ontstaat, dat enge regime ontvouwd zich onder onze eigen neus en bijna iedereen is het spuugzat. Maar alles wordt weer met de mantel der liefde bedekt en men gaat door, niets aan de hand, doorlopen. 

 

1 klein voorbeeldje op het gebied van wonen:

 

De feiten

En zo is er op allerlei gebied meer dan genoeg aan te dragen waarom we niet naar andere landen moeten wijzen voordat we het eigen land op orde hebben. Hier gebeurt het haast verborgen en in kostuum...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...de daklozen.
Dit is natuurlijk een probleem. Maar ga ervan uit dat iedereen in Nederland geholpen wordt als die dat werkelijk wil.
Niemand hoeft honger te lijden en op straat te overnachten.
De alcoholisten en junkies worden ook geholpen maar willen dat veelal niet. Als je die dan bij de daklozen telt, dan kom je op zulke getallen.

De huisprijzen worden door de banken en kredietgevers naar boven gejaagd omdat veelal een krediet gegeven wordt op basis van twee-verdieners.
Als iemand in een (vroeger) traditioneel gezin alleen het inkomen verdiend dan gaat dat niet meer omdat de huisprijzen door woeker onbetaalbaar geworden zijn.
Maar dat is niet alleen in Nederland zo. Dat is in feite overal.
Die huizenbelegers zijn vanzelf gekomen en niet gelokt. Iedereen die geld ruikt en de nodige financiele achtergrond zal het niet laten om zijn vermogen in vastgoed te beleggen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn echt heel wat situaties waardoor je dakloos kan worden zonder eigen schuld en a.u.b. zeg nu niet dat

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Niemand hoeft honger te lijden en op straat te overnachten.

want dat klopt gewoon niet, kijk het NOS Journaal van vandaag alleen al waar het Rode Kruis melding maakt van schrijnende gevallen inzake families met kinderen die niets te eten hebben.

Overigens was ik zelf armlastig geworden doordat de verplichte "krankenkasse" in Dresden/Duitsland mij opnieuw inschaalde van eerst 139 € per maand naar 756€ per maand toen mijn werkgeverscontract verbroken werd. (Freiberufler) En dat noemen ze sociaal.

 

Bedenk dat de woonlasten inclusief energie + verzekeringen en premies nooit meer dan de helft van een basis inkomen mag zijn. Daar de levensonderhoud kosten nu ook dramatisch stijgen. Met een minimumloon dat velen hebben kun je echt niet meer rondkomen als je ook nog een hypotheeklast hebt of een hoge huur.

 

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

De huisprijzen worden door de banken en kredietgevers naar boven gejaagd omdat veelal een krediet gegeven wordt op basis van twee-verdieners.

 

Dat is bij de Nederlandse hypotheekverstrekkers al lang niet meer de basis voor een top hypotheek. Dat wordt gebaseerd op één inkomen vandaar dat starters nergens meer een hypotheek en dus woning kunnen krijgen. De huizenprijzen worden naar boven gejaagd door vraag en aanbod.

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Tonskidutch zei:

want dat klopt gewoon niet, kijk het NOS Journaal van vandaag alleen al waar het Rode Kruis melding maakt van schrijnende gevallen inzake families met kinderen die niets te eten hebben.

 

Dakloos in Nederland word je niet zomaar.
Dan heb je niet aan de voorwaarden voldaan of je bent illegaal in Nederland.
Dan heb je niet lang genoeg de minimum tijd in Nederland gewoond/gewerkt om daartoe in aanmerking te komen.
Ben je werkelijk op straat terecht gekomen dan is daar wel degelijk een oorzaak voor.

48 minuten geleden, Tonskidutch zei:

kun je echt niet meer rondkomen als je ook nog een hypotheeklast hebt of een hoge huur.

 

Dat klopt...maar ben je in de problemen gekomen, dan zul je eerst je eigen huis moeten "opeten" voordat er geholpen gaat worden.
Hetzelfde geldt voor de huur. Ook hier helpen de instancies je een tijd lang met de woonkosten voordat je je huis uit moet en naar een mindere (goedkopere) woning zult moeten gaan. Hiervoor gelden minimum m² per persoon/families. Je wordt echt niet per sé het huis uitgezet en komt op straat.

51 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De huizenprijzen worden naar boven gejaagd door vraag en aanbod.

 

Zo funktioneert een markt-economie nou eenmaal. Ze worden ook naar beneden gejaagd door vraag en aanbod. Is de vraag er niet meer, dan moet je eens kijken hoe snel de prijzen kelderen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Dakloos in Nederland word je niet zomaar.
Dan heb je niet aan de voorwaarden voldaan of je bent illegaal in Nederland.
Dan heb je niet lang genoeg de minimum tijd in Nederland gewoond/gewerkt om daartoe in aanmerking te komen.
Ben je werkelijk op straat terecht gekomen dan is daar wel degelijk een oorzaak voor.

 

Dat klopt...maar ben je in de problemen gekomen, dan zul je eerst je eigen huis moeten "opeten" voordat er geholpen gaat worden.
Hetzelfde geldt voor de huur. Ook hier helpen de instancies je een tijd lang met de woonkosten voordat je je huis uit moet en naar een mindere (goedkopere) woning zult moeten gaan. Hiervoor gelden minimum m² per persoon/families. Je wordt echt niet per sé het huis uitgezet en komt op straat.

 

Zo funktioneert een markt-economie nou eenmaal. Ze worden ook naar beneden gejaagd door vraag en aanbod. Is de vraag er niet meer, dan moet je eens kijken hoe snel de prijzen kelderen.

Nou ik weet wel beter want heb er gewerkt in het verleden. Het kan HEEL SNEL GAAN als je pech hebt!

En dan is onderstaand alweer 5 jaar terug....nog voor de huidige maatregels en besluiten omtrent stikstof, steun aan het mkb, nasleep corona, extra vluchtelingenstromen,  et cetera. Komt nog heel wat op ons af. Campings puilen uit, gezinnen op zolders bij ouders, enorme vraag voedselbank, enzovoort.

Die oorzaak is helaas terug te voeren op het beleid in Den Haag. Die doen maar wat. 

 

https://nos.nl/op3/artikel/2175879-ook-jij-kan-in-een-vingerknip-dakloos-worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verhaal van de NOS vind ik vaag.

Het overkwam Frank Diehl vorig jaar. "Ik ben gescheiden begin 2014", vertelt Frank op de open plek in het bos waar hij woonde van mei tot november. "Dan kun je de sleutel inleveren en je huis uit. Ik sliep bij bekenden op de bank; daar drie weken, hier twee maanden."

Uiteindelijk vond hij een huisje dat hij zwart kon huren. "Maar toen hield mijn werk op en maakte ik geen aanspraak op een uitkering omdat ik niet stond ingeschreven. Zo ben ik hier terechtgekomen."

Gescheiden begin 2014.
Dat is 8 jaar geleden. Waarom heeft die gast zijn leven niet op de rails gekregen in 8 jaar tijd en wat heeft die scheiding ermee te maken?
De sleutel zomaar inleveren? Na een scheiding? Ik vat het echt niet.
Toen hield het werk op. En? Geen werkeloosheidsuitkering? Nee...omdat ie niet stond ingeschreven. Huh....waarom stond ie niet ingeschreven dan?
Kortom..een slecht voorbeeld waar de gemeenschap dan voor op moet komen?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

Huh....waarom stond ie niet ingeschreven dan?

Ik meen dat je in Nederland alleen kunt worden ingeschreven als je een woonadres hebt, of desnoods een briefadres of postadres. Heb je geen woning, en is er niemand bereid voor jou in.te springen om een briefadres of postadres voor je te zijn dan ben je dus niet ingeschreven. Dan krijg je het ook moeilijk om een bankrekening te hebben, en een zorgverzekeraar. En ook geen uitkering. je komt in een vicieuze cirkel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In zulke gevallen zal de sociale dienst echt wel een oplossing vinden en helpen met het zoeken naar een (tijdelijk) onderkomen.

 

Je kunt urgentie aanvragen als je dakloos bent of dakloos dreigt te worden. Of als er sprake is van ‎ernstige bedreiging. In alle gevallen moet je aantonen dat je met spoed een woning nodig hebt. Als ‎je urgent woningzoekende bent, mag je een woningaanbod niet weigeren.

 

Heeft u geen huis of dreigt u dakloos te worden? Dan kunt u terecht bij de maatschappelijke opvang voor een tijdelijke verblijfplek. Deze opvang biedt ook zorg, begeleiding en praktische hulp.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo werkte het vroeger idd.

Of het nog zo werkt na tig jaren neoliberalisme heb ik m'n twijfels over. In de zin dat er een oplossing voor je ellende komt, ook al doen diverse maatschappelijke instanties hun best met veel te weinig geld.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...