Ga naar inhoud


WK voetbal niet in 4K: Canal Digitaal haakt af


Windhoos

Aanbevolen berichten

Een woordvoerder van Canal+ Luxembourg (M7 Group) bevestigt de keuze om het tijdelijke kanaal NPO UHD niet via de satelliet te gaan doorgeven desgevraagd aan Totaal TV. “Als eerste, wij respecteren de keuze van NPO om het kanaal in Ultra HD uit te gaan zenden. Wij hebben echter besloten om niet mee te doen. We waren bereid geweest de tijdelijke zender via de satelliet aan onze klanten aan te bieden als deze in volwaardig 4K aangeboden zou worden. Hierover hadden wij al met satellietbedrijf SES afspraken gemaakt voor het beschikbaar stellen van de benodigde bandbreedte.” De provider sluit de deur niet voor toekomstige 4K-uitzendingen van NPO of andere mediabedrijven. “Wij doen graag mee bij een volgend 4K-project”, aldus de woordvoerder.

Hobbyist, and developer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze keer geef ik ze gelijk, HDR voegt niks toe.  Natuurlijk is 1080p met een hoog bitrate altijd beter dan 1080i met een lager bitrate.  Dan kun je beter een aantal SD zenders omzetten naar HD.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit stukje tekst van het bericht op TotaalTV ontbreekt in de topic start:

Quote

4K-aanbod

Canal Digitaal biedt via satelliet meerdere zenders in 4K aan. De provider wil abonnees graag dezelfde beleving en kwaliteit leveren als deze zenders. NPO UHD gaat echter niet uitzenden in de 4K-beeldresolutie 2160p. Het gebruikt de Full HD-beeldresolutie 1080p en voegt hier HDR aan toe, een techniek die zorgt voor een breder bereik aan helderheid, kleur en contrast in het beeld. Hierdoor mag dit 1080p50/HDR signaal van de European Broadcast Union (EBU) onder de noemer Ultra HD (UHD) aangeboden worden.

 

Wellicht is het nu voor de lezers van Sat4All wel duidelijk wat de plannen van de NPO zijn voor dit kanaal.

Een uitstekende keuze, die aansluit op de manier zoals ESPN die gebruikt voor hun UltraHD uitzendingen.

50p in plaats van 50I, optimaal gebruik maken van wat de moderne TV aankan (HLG HDR) en weglaten wat weggelaten kan worden (4K).

 

Helaas hebben de huidige technici van Canal Digitaal totaal geen benul van TV techniek.

Dat wordt al heel lang bewezen doordat ze hun IP streams voorzien van een 25 fps signaal, i.p.v. 50 fps.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem voor mij dat Canal digitaal afhaakt voor die voetbal. Sowieso al te zien op die Belgische TV1 ipv Canvas, ik hoop dat ze eens de voetbal in het vervolg zullen uitzenden op de bestemde zenders voor België Play Sports of Eleven of Ziggo voetbal voor Nederland. Maar dan ook niet meer op onze publieke tv zenders of VTM, want sommige programma's mogen er voor wijken. Het zal voor de providers meer geld opbrengen als de voetbal op de betaalzenders wordt uitgezonden.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk wel op RAI 4K

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mogen ze van voetbal een betaalde sport maken i.p.v. er aan te verdienen, dat doen ze op de lokale sportvelden die meestal van gemeenten zijn toch ook?

 

Ik ben geen sportkijker, ben liever zelf in beweging zonder van een club of vereniging afhankelijk te zijn.

 

Ik wens ieder toe wat ze willen zien, ik kijk graag films, echter zit dat achter diverse betaalmuren, ik ga niet op elke streamingsdienst een abonnement afsluiten.

 

Of voetbal nou in 4K of FULL-HD te zien is, maakt dat echt wat uit? Het gaat toch om het spel? Het gaat toch niet om het aantal grassprietjes te kunnen tellen?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Miauw zei:

Of voetbal nou in 4K of FULL-HD te zien is, maakt dat echt wat uit? Het gaat toch om het spel? Het gaat toch niet om het aantal grassprietjes te kunnen tellen?

 

Ja dat maakt zeker verschil, echte diehard voetbal fans kijken toch wel ongeacht de kwaliteit, al zou het een 360p stream zijn.  Bij mensen die verder voor de lol kijken of incidenteel kijken, daar speelt de beeld kwaliteit een veel grotere rol, als dat niet deugt haken er meer mensen af dan je denkt omdat ze geen zin hebben zich te ergeren aan beeld of geluidskwaliteit. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Codx zei:

 

Ja dat maakt zeker verschil, echte diehard voetbal fans kijken toch wel ongeacht de kwaliteit, al zou het een 360p stream zijn.  Bij mensen die verder voor de lol kijken of incidenteel kijken, daar speelt de beeld kwaliteit een veel grotere rol, als dat niet deugt haken er meer mensen af dan je denkt omdat ze geen zin hebben zich te ergeren aan beeld of geluidskwaliteit. 

 

Als je beter gewend bent, dan begrijp ik dat wel, dat is het zelfde als bij films. Eenmaal beter gezien, wil je geen stap terug doen waaraan je gewend bent. Dat is denk ik meteen het gevaar om 4K abonnementen aan te bieden, de stap terug naar FULL-HD ga je je aan ergeren.

 

Als je TV een 1080P signaal opschaalt naar 4K, zit daar een groot verschil in met een direct 4K signaal, de TV berekend immers de vermoedelijke ontbrekende pixels erbij?

 

Daarnaast, kan je dat echt waarnemen? Hoe groot moet je TV zijn? Hoe dichtbij moet je zitten? Hoe waarneembaar is het?

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Miauw zei:

Daarnaast, kan je dat echt waarnemen? Hoe groot moet je TV zijn? Hoe dichtbij moet je zitten? Hoe waarneembaar is het?

 

Echt 4K met een fatsoenlijk bitrate kun je wel waarnemen tot 5-6 meter afstand. Maar tegenwoordig klooien ze maar wat aan met content, zelfs films  worden als 4K aangeboden terwijl het in werkelijkheid op HD (2K) is gemasterd, of content van internet met een veel te lage bitrate, dan zie je nauwelijks of geen verschil. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Old Satterhand, elders loopt ook een draadje over die kwestie betreffende voetbal.

Via de ZiggoGo app .................

 

 

de UltraHD uitzending van Ziggo aansluiting heb ik zelf nu nog niet getest, maar dat zal blijken.

 

NPO in HD

NPO in UHD

NPO op een aansluiting die geabonneerd is

of

NPO op een aansluiting die niet geabonneerd is

 

het WK in Qatar is iets anders dan de doorsnee (betaal) voetbal leagues en de nationale competities

die opgekocht zijn door Ziggo

dus het is nog niet echt heel helder of mensen in het genot zullen komen van Qatar voetbal / WK 2022

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...