Ga naar inhoud


maximale uit een maximum e 85 halen.


bobje
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Update,

 

De grote set voor klein budget gaat worden geüpdatet.

 

Er is was een beetje budget dus we gaan wat lnb's vervangen en erbij plaatsen.

 

De centauri s16/1pcp-w3 wordt dan ook meteen geplaatst.

(gekocht van een sat4all medelid voor een schappelijke prijs, mijn dank daarvoor nog!)

 

Die gaat de 10 voudige switch van sab vervangen. Doel gaat worden:

5w, 0.8w, 1.8e,4.8e,9e,13e,16e,19.2e,23.5e,28.2e,36e,39e.

Nu is dat :

5w, 0.8w, 4.8e,9e,13e,16e,19.2e,23.5e,28.2e,39e.

 

Doordat de performance van de inverto's op 13,16,19.2 zwaar zuigt gaan deze worden vervangen.

Deze vallen direct uit wanner er slecht weer opkomst is, en bij regen vallen er veel kanalen weg.

 

 

 

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey Sprietje,

 

Leuk dat je weer even reageert. Ik heb er inderdaad nu 10 op zitten, Ik moet wel eerlijk bekennen Dat 5w en 39e wel wat zwakkere zenders missen.

Maar echt een leuke set voor een klein budget. De grootste vooruitgang was jou advies om koka9 te gaan gebruiken. Alles performde beter!

 

En wie weet heeft de centauri een betere performance dan de sab. Anders i het prijsverschil niet te verklaren. (als je ze nieuw zou moeten kopen.)

 

Als de arm breekt...jammer, Ik heb er een leerzaam hobby project aan gehad. En dat is dan meteen een reden om een 2e hands td 90 aan te schaffen 🙂

 

Morgen komen de lnb's binnen als de transport goede me goed gezind zijn anders het weekeinde. Tevens wil ik de set dan afmonteren en op het dak zetten, en dishy erboven mounten. Even testen of er geen instralings problemen zijn. Recht onder de schotel heb je signaal verlies. Dat heb ik al wel getest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben nog geen foto's van de schotel gezien. Maak ook nog even een foto van de schotel met 10 lnb's er op en dan een foto met 12 lnb's er op.

Hoe heb je de posities ban de lnb's bepaald en hoe de skew van de schotel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Hoi Sprietje.

 Alle foto's staan er al in deze post kijk: Uitgericht op 16e, middelste van de 3 oude inverto' s. En afstellen met me digitale sat meter, kun je op signaal of op beeld afregelen. Skew ed op gevoel en signaal kwaliteit, niet sterkte. Ik zal nu een foto maken, hoe het nu bij staat morgen ga ik dus e.e.a vervangen.  Dishy zie je die moet schuin achter de schotel komen.

nieuwesetupmettestprinthouders.jpg.5289d496b7e4c4fbb84bdd1ca6a94d55.jpg

 

IMG_0649 - Copy.JPG

IMG_0648 - Copy.JPG

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

De eerste lnb houders zijn vervangen, ik stap volledig over op de geprinte. Vorig jaar een paar test batches geprint en na een jaar ongeveer, helemaal in orde. De niet abs breken sneller en zijn minder sterk. De abs like kun je gewoon met parkers en een electische schroeven draaier in elkaar draaien.

 

Ik heb er nu 11 lnb's op en ik wil de kleine sab lnb's ook nog vervangen, liefste venton's.

 

Emp Centauri ook geplaatst. (@ trust nog bedankt.)

De drie punt inverto's hebben voor het geld leuk werk geleverd, echter nu heb ik met deze upgrade wel stabieler, beter signaal en gfeen uitval meer met regen/onweer ( @ edgar nog bedankt.)

Ze gaan niet de kliko in maar op de plank. Wie weet komt er nog eens eentje langs met een kleine beurs kan ik die weer helpen.

 

Bijgaand foto's hoe het er nu bij staat, wordt nog anders. Is nog niet klaar. En weer even wachten dat er budget is.

IMG_0656 - Copy.JPG

aangepast door bobje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mochten er meer mensen hun lnb houders met 3d resin printen of willen gaan printen, dan adviseer ik een transparant abs like resin. De niet transparante

kunnen een kern van niet uitgehard resin blijven houden, hetgeen je merkt met boren ed.

 

Bij transparant kun  je ze na het curen op de arm/rail bevestigen en ze zullen langzaam volledig uitharden door de zon. (Ik had hier last van, en wil dat liever niet meer zien aangezien het op je kleding en of huid kan komen.)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste bobje

 

Ik denk dat er nog wel een aantal mensen zijn die graag een paar van die 23mm klemmen willen hebben want die zijn in de winkel niet te koop. Er bestaat wel een klem waar twee 23mm-lnb's in gemonteerd kunnen worden maar dit is veel handiger en beter. Er zullen zeker mensen zijn die geen 3D-printer hebben en graag wat klemmen van je willen kopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

@sprietje, Bedankt voor het compliment.

 

Als het goed is heb ik ergens ook nog stl's van aangepaste t90 td90 lnb houders wie weet is daar ook interesse voor. Voor o.a. wavefield en wave fronter, is een Gregorian als ik me niet vergis.

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bobje zei:

@sprietje, Bedankt voor het compliment.

 

Als het goed is heb ik ergens ook nog stl's van aangepaste t90 td90 lnb houders wie weet is daar ook interesse voor. Voor o.a. wavefield en wave fronter, is een Gregorian als ik me niet vergis.

Wat is daar op aangepast? Heb je ze gemaakt voor een halsdiameter van 23mm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik weet niet zeker wat er allemaal is aangepast, ik heb immers geen t90/td90. Op dit moment ik heb aardig wat stl's van diverse houders en opties gedowned. Voor diverse lnb's . Mocht er vraag naar zijn en er is niet eentje precies 23 mm dan kan ik kijken of ik dat geregeld kan krijgen bij voldoende animo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu wederom wat onderdelen voor de houders aan het printen. Even foto's gemaakt van normaal resin (grijs, breekt en kan niet tegen vastdraaien)

Abs like resin (wit.)  werkt goed, waterdicht en kan goed tegen parkers en vastdraaien, breekt bij mij niet.

Abs like fdm (zwart.) Nieuwe batch, is niet helemaal waterdicht en hol. Ik zou dit eer moeten voorzien van een coating alvorens te monteren. Anders vergaan deze met een jaar. (vocht blijft erin, bij vriezen barsten ze, dat weet ik nu al.)

IMG_0659.jpg

IMG_0660.jpg

IMG_0658.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@sprietje hierbij de nieuwe duidelijkere foto's. Ik ben met fdm ook nog aan het testen geweest. Abs even doormidden, zodat je de binnenkant kan zien. De andere fdm is met carbon geprint, en beter krijg ik het niet uit de fdm printer. (carbon is veel sterker dan de abs.) Op de foto's is duidelijk te zien dat het grijze resin breekt bij het aandraaien en de witte abs like niet. Beresterk, net als de fdm carbon. (de recht opstaande is carbon, ook iets anders van kleur als zwart abs)

image0.jpeg

image3.jpeg

image4.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...