Ga naar inhoud


maximale uit een maximum e 85 halen.


bobje
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hoi ik heb nog connectoren liggen, moeten passen. 

Klopt ook de kabels ussen de switch gaan vv worden.

 

Tevens 4 losse houders besteld. Ga een andere keer wel ff achter die dubbele aan. 12,95 verz kosten zijn me ff teveel.

Kan hier voorlopig mee uit de voeten

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, bobje zei:

Hoi ik heb nog connectoren liggen, moeten passen. 

Klopt ook de kabels ussen de switch gaan vv worden.

 

Tevens 4 losse houders besteld. Ga een andere keer wel ff achter die dubbele aan. 12,95 verz kosten zijn me ff teveel.

Kan hier voorlopig mee uit de voeten

Maar als je die verzendkosten over 3 stuks verdeeld, is het toch maar ruim €4,- per stuk. Maar ja, je kunt ze natuurlijk ook met een figuurzaagje uit de blok nylon zagen.

Wat betreft de maat van de F-connectors, die moeten goed passen. Te krap en je krijgt ze er niet op, te groot en je trekt ze er zo af. En de ene kabel is de andere niet. Verschil in hardheid van de coax en diameter, kunnen al een grote rol spelen.

Een montagesleutel en een kabelvasthouder vergemakkelijken het werk enorm.

 

Spaun F-MS Montageschlüssel.jpg

kabelvasthouder.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-11-2022 om 13:47, bobje zei:

Hoi,

 

Ik gebruik de graden boog op de rail niiet. Heb zoals je in afb 3 kan zien de hotbird in het midden van de schotel, daarop de schotel afgesteld en daarna de andere lnb's op signaal kwaliteit afgesteld. Alleen de switch doet vreemd hij wil soms niet overschakelen naar een andere satelliet, ik moet dan de ontvanger rebooten om beeld te krijgen bij overspringen van satelliet. Wat ook werkt is de kabel even los halen en weer bevestigen dan krijg ik weer signaal. Kan niet vinden waardoor het komt. swap van disecq switch werkt niet probleem blijft.

Ik weet niet welke ontvanger je gebruikt maar bij sommige kun je instellen : diseqc 2 maal zenden .

misschien kan dat bij jou ook en lost dat het probleem ook op .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi trust,

 

Octagon sf8008 4k limited edition.

 

Ik had natuurlijk al ff gesnuffeld in het menu...kon dat niet zo snel vinden.

Image pure 2 6.5 met metrix skin, lijkt het net open atv...alleen werkt ff beter. 🙂

 

Maar als je de optie weet te vinden let me know

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koka 9 coax is binnen, eerder dan verwacht samen met de 4 losse lnb houders. De coax is grotendeels vv en het switchen werkt nu naar behoren.

Bij een van de houders was men de montage rail moer en bout vergeten, ff de leverancier informeren.

 

2 lnb' er alvast bij gezet, had ik nog liggen. Asl ik goed heb gekeken op de sat finder staan deze nu op 9 oost en thor 0,8 west.

Nu de switch aan het vervangen, het is een 10 voudige van sab, ff uitzoeken hoe die werkt en hoe die geconfigged moet worden.

 

Ik plaats van de week wel ff een foto, eerst de boel aan de gang brengen.

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

alles werkt nu, astra 28,2 ,23,5, 19,2 (16 nog geen lnb) 13, 9, (4,8 nog geen lnb) 0,8. Kijken of ik de rest nog kan vullen. Morgen eerst ff kijken of ik signaal kan verbeteren.

switch was makelijk te configgen, en zelfs op 18v zetten ipv 14..stond bij dat het kon indien er disecq switch issues waren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik heb niet herhaal disecq nodig.Het verhogen van de voltage was het enige dat ik heb aangepast.

Bijlage

de koka 9 kabel de kabel stripper en een deel f connector bevestiger.En kabel houdertje voor het schroeven.

Disecq kastje, nu met 8 aansluitingen, 6 actief. Kunnen er max 10 worden.

Schotel met de nieuwe config en bekabeling. Zoals je ziet heb ik na de tor nog best wat ruimte toen ik wat ging vogelen en de lnb 

met een tie rippie vast zette kwam 5w goed binnen. Dus die ga ik proberen erbij  te zetten. (lege houder)

4,8 pak ik ook nog wel mee. Zit een beetje te kijken hoe ik dat met 16 graden moet doen. Ga wel even aan de gang met jou config.

Maar ben niet de rijkste dus stel ik dit nog even uit. 

koka 9.jpg

disecq kasje.jpg

setup nieuw.jpg

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet precies wat je gedaan hebt want voor de horizontale polarisatie heb je 18v nodig maar voor de verticale polarisatie 13volt. Staat hij altijd op 18 volt, dan ontvang je geen verticaal gepolariseerde transponders. Instellen op een verhoogd voltage, dan verhoog je het voltage met 1 volt en wordt er 14 of 19 volt uitgestuurd, dit ter compensatie van hele lange kabels of slechte kwaliteit kabels.

 

 

 

_kwadranten lnb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

in de config op alle lnb's het voltage terug gezet. Ziet er goed uit en werkt goed.

In de settings bij me octagon zat er ergrens een optie bij problemen met disecq voltage verhogen. Die optie had ik gebruikt.

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...