Ga naar inhoud


maximale uit een maximum e 85 halen.


bobje
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


thx

 

nha ff koekeloere of we die via mp kunnen krijgen (volledig naam kan ik hier niet typen, dan komen er xxx te staan.) Geleerd vam ome cees 😉

 

Of ik probeer ze dunner te printen, ff aanpassen. Of schuren hoef ik niets te doen.

Allen met het grijze resin moet er wel denk ik een laagje epoxy of zoals big fellow aangaf polyurethaan spuitlak over om ze sterk te houden.

De witte abs resin lijkt me dan beter.

 

Nog meer tips of truuks om het nog beter te maken? trouwens die vervanging van de coax naar hirschmann coca gaf ook een mega verbetering.

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ok, dan wordt het nieuwe poroject:

 

5w, 0.8w, 1.9e, 4.8e, 9e, 13e, 16e, 23.5e, 28.2e, 36e, 39e. Ik hou jullie op de hoogte en kijk wat mogelijk is met mijn budget. En 2e hands gepruts.

Maar eerst de schotel verplaatsen, de boom is in de groei en bloei en geeft wat onvangst vermindering.

 

(nee zaag em niet om en gooi ook geen 10 liter azijn in zijn grond)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi werk @bobje! Helaas heb ik geen 3D-printer, daarom maak ik LNB-houders van roestvrij staal. Ik denk dat 40 mm klemmen universeler zijn. Maar als het nodig is om een LNB met een kleinere hals te installeren, kunnen afstandhouders worden gebruikt. Ik heb ook geen Maximum e85-antenne, maar er is een foto van de multifeed voor Triax-antenne. Natuurlijk kan de lengte van de balk anders zijn voor andere antennes, maar hetzelfde principe kan worden toegepast. IMG_20230810_093727a.jpg.e3cf8c63f6f96e2c46b5ee87ad40ff7a.jpgIMG_20230810_093751a.thumb.jpg.92beba3ed1ac152362f5c8f29d3c18f7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Dat ziet er mooi uit. Ik zie dat jij al hebt wat ik nog wil gaan implementeren. Ook vertikaal verstelbaar zodat je meer afstelmogelijk heden hebt.

 

Zal eens kijken of ik de houders ook kan aanpassen zodat ze ook vertikaal verstelbaar zijn.

 

Die triax da's toch ofset? Wordt de arm niet te zwaar? Komt aanzienlijk meer gewicht op. 

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die 40 mm klemmen 22/23 mm maakt kunt je er meer op kwijt en de 22/23 mm lnb's zijn ook significant lichter. En kunnen dichter op elkaar.

 

Ik was al verbaasd over de arm, die zag er niet uit als een triax. Vandaar dat ik even wilde vergelijken met mijn oude triax arm en schotel.

 

De buiging van de rail heb je die goed voor elkaar gekregen? Dat is wel knap werk, je moet immers de clarke belt kunnen volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, bobje zei:

De buiging van de rail heb je die goed voor elkaar gekregen? Dat is wel knap werk, je moet immers de clarke belt kunnen volgen.

Ik ben er vrij zeker van dat de feedarm van de Triax-antenne is, hij is rechthoekig 50x20 mm. Ja, de rail is ongeveer gebogen, maar elke LNB-houder heeft alle mogelijke manieren om af te stellen en ze zouden werken op de volledig rechte rail. Tuurlijk, dat zou mogelijk zijn om 23 mm klemmen te maken, die zouden iets minder wegen. Maar om eerlijk te zijn ben ik geen grote fan van strakke multifeeds op een kleine offset antenne. Op grotere antennes (1,2 m en hoger) is er geen noodzaak voor 23 mm schelpen, omdat 40 mm schelpen perfect werken en universeler zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Update:

Via een sat4all lid een centauri s16/1pcp-w3 aangeschaft voor een schappelijk prijsje.

Houdertjes zijn al geprint. Nu even spelen met de lnb's en ruimte creeren.

 

Zodra er weer budget is een paar smalle lnb's even ergens op de kop tikken.

Schotel iets verplaatst 39 e geeft ook weer een beetje beeld. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...