Ga naar inhoud


maximale uit een maximum e 85 halen.


bobje
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


Die optie heb je met Koka 9 niet nodig. Als je er maar voor uit kijkt dat je de buitenste folielaag die over de vlechtmantel zit niet mee omvouwt. Dat is namelijk een aluminium opgedampte kunststof folie. Die werkt isolerend voor de gelijkspanningsdoorvoer. De litze draadjes moeten contact maken met de buitenzijde van de F-connector. De buitenste folie laag moet je dus afsnijden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nope, litze word gebruikt als sleepcontact voor o.a. carrera servo race baan auto's. Dat is een van de weinige racebanen, die een echte stuur funtie heeft.

Dus je kunt met die dingen inhalen afsnijden of zelf je concurrent de baan afrijden, leuke modelbouw. Lijkt een beeje op rc daar je vrij kunt gas geven en sturen

 

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Sprietje zei:

Is dit geheimtaal?

Een stap verder nog dan de Enigma denk ik. Dit is een zaak voor De Cock met C.O.C.K. Of toch minstens de jongens van Bletchley Park.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update,

 

Heb alle poorten van de disecq switch bekabeld. 10 aansluitingen dus.

Wat gebruikte onderdelen erop en zelf e.e.a gehobbyéd. Dit omdat ik eerst even wilde kijken wat mogelijk is, alvorens nieuwe

houders, lnb's e.d. aan te schaffen...Resultaat tot nu toe.

5 west beeld 

0,8 west beeld  zelfs goed beeld op heritage 4k en nasa.

4,8 oost beeld, kan beter denk ik

9 oost beeld kan beter denk i

13 oost beeld 

16 oost beeld is matig een signaal moet veel beter

19,2 oost beeld 

23,5 beeld

28,2 beeld

31,5 geen echt beeld veel last van een kneiterharde astra 2, nog ff hobbyén dus.

 

Enkele lnb's zouden nog beter afgesteld kunnen worden, echter de 16 oost en 31,5 heb i met een tie rippie bevestigd ivm ontbreken van houders en of

professioneel bevestigings materiaal.

 

Ik had niet genoeg coax om alle kabels van lnb naar de switch te vv, echter werkt dit nu goed. De langste kabel is vv. Ik zie dat de switch 3db verzwakking geeft. Dat verlaard waarom de zwakkelre satellieten sneller signaal verlizen dan als ik me meter direct aan de lnb hang en dan signaal of tv kijk. (meter heeft een display en kan afspelen/weergeven.)

setup nieuw 1.jpg

setup nieuw 2.jpg

setup nieuw 3.jpg

setup nieuw 4.jpg

aangepast door bobje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

geprinteminilnbhouder.jpg.93521311a18464b4cc8b7406067a13af.jpgnieuwesetupmettestprinthouders.jpg.5289d496b7e4c4fbb84bdd1ca6a94d55.jpgUpdate:

 

De schotel opnieuw uitgericht. Dit maal op 16e

 

Hiervoor heb ik apparte inverto config geinstalleerd met eigen rail op 13, 16, 19.2. Goed signaal.

 

Hierdoor onstond meer ruimte, tevens eigen lnb houders geprint hierdoor nog meer ruimte.

 

Beeld op 5w, 0.8w, 4.8e, 9e, 13e, 16e, 19.2, 23.5e, 28,2e en 39 e totdat er een boom zonodig moest gaan bloeien...Maargoed da's natuur ik veplaats de schotel wel. Ervaar ontvangst belemmering op 39e het meest.

 

Ik heb nog wat ruimte en zal kijken of het me lukt meer te ontvangen, echter zeer tevreden met mijn 2e hands bij elkaar gesprokkelde set. De houders heb ik snel geprint en even met parkers vast geschroefd. 2 resins getest om te testen hoe hard ze zijn wanneer ze breken...Nu de weer test. (verschillende resins met verschillende settings getest,)

 

Check de eerste resultaten:

 

 

 

 

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Netjes gedaan. Een hint voor je resin prints; geef ze een uv werende coating. Want ik merk dat zodra het een tijdje in de zon heeft gestaan, de prints toch nog breken / vervormen etc.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ja ik ben lekker aan het experimenteren en kijken wat me lukt.

 

Resin, was 8 euro (de grijze, 500 gr)  Maar wil wel eens breken, zie foto...ff kijken wat daaraan gedaan kan worden.

De witte was in de anbieding toen 18 of zo (wel abs like), maar veel sterker. Beetje spelen met de layer times.

 

De inverto punt lnb's denk dat ze zo iets dichter op elkaar kunnen, volgende reeks lnb houders zijn al in de maak.

 

Op de tor hou ik liever een grote inverto lnb black, mocht ik een smalle vinden kan ik testen of ik een gooi kan doen op

1,9...denk alleen dat ut lastig wordt.

 

36e en 39 e lijken me logischer...Maar moet dat testen

 

Maar snel de printer in de schuur zetten of zo...ben al een paar dagen aan het klooien, en maak schoon met isopropyl...

De lucht is niet te harden als ik me deur niet openzet...sta je te tollen op je benen...echt gezond

 

🙂

 

 

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn natuurlijk nog allerlei tussenmaten van lnb-koppen. Standaard is de gewone kop 60mm maar er zijn ook lnbs met koppen van 48mm (Inverto) en de smalle lnbs in diverse diameters. Hoe groter de kop, des te beter je het signaal vangt.
En het is heel makkelijk om van te voren te bepalen hoe groot de diameter mag zijn. 1 Streep op de rail is 13mm afstand en ongeveer 1 graad satellietafstand op de Clarkebelt. Bij 3 graden satellietafstand is dat 3x13=39mm. Dan kun je koppen van 39 (40mm) gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...