Ga naar inhoud


maximale uit een maximum e 85 halen.


bobje
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

Ik heb sinds een tijdje me oude geliefde hobby weer opgepakt, tot volle tevredenheid.

 

Ecter heb ik een paar zaken waar ik tegen aan loop.

Schotel:

 

Maximum e 85 4lnb's config astra 2,3,,1 hotbird. Moest weer ff wat hobbyén maar alles werkt en geeft signaal. Had geen ervaring met deze schotel.

Echter zou ik graag nog wat lnb;s erbij plaatsen. 16, 9, 4,8 en 0,8. Zou kunnen dat het niet gaat dan valt er een af. 

 

Na het lezen van wat toppics zag ik ook die special 3-4 graden beugels, waar te koop?  ik vond ze zo snel niet.

 

Tevens kan ik van 0,8 tm 28,2 signaal krijgen ?...Heb em nog niet perfect staan, maar na de 4,8 krijg ik nog wat refecties van 4,8 en het houdt op. Staat globaal op 19,2 het hardste uitgericht. Ga ervan uit dat als ik em op de hb 13 graden uitricht het misschien wel lukt.

 

Heeft iemand de optimale settings voor me en evt een adres of tip waar ik die beugeltjes van krijgen, ja ik wel evt ook zagen maakt niet uit als het maar werkt.

 

 

Groet

 

Bobje

terug van weggeweest :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die dubbele LNB-houder voor de Maximum T85 is in Duitsland te koop voor €5,-. Er komen wel verzendkosten bij maar als je er meerdere koopt valt dat wel mee. Zoek maar eens op Google Duitsland naar: Zusatz LNB Halterung Maximum T85 3° - 4.3° 5,00 €
Voor de ontvangst van de 1w tot 28,2e moet je de Hotbird in het midden zetten.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ed en sprietje,

 

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik had al het vermoeden dat als ik em op de hb 13 uitricht het misschien mogelijk zou zijn,

Had al aardig wat toppics zitten lesen, ehter staat de mijn in de tuin en niet hoog. Gezien het feit dat ik nu al tot 4,8 signal had 

dacht ik al wel dat het zou moeten lukken. Wordt wel ff hobby'en zie ik al, maar dat doe ik heel graag.

 

groet,

 

Bobje

Terug van weggeweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

mocht er een modje mee lezen, ik had graag mijn oude account terug gehad. (ook bobje) had jullie al gemailed echter geen reply. Ik was een van de eerste tientallen leden toen s4all opstarte. Echter wegens omstandigheden geen gebruik kunnen maken van me account. Had jullie meerdere malen gepoogd te contacten. 

 

Groet

 

Bobje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat je je hebt kunnen registreren als bobje betekent dat deze schermnaam vrij was, en er geen gegevens bekend zijn over een oudere bobje.

 

Er zijn ook geen bijdragen bekend van een voorganger "bobje".

 

Inloggen op een oud account doe je met je e-mail adres waarmee je jezelf hebt geregistreerd en het password.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, cees bedankt voor je antwoord. Het account was ook erg oud en van een pril begin. Ben me bewust hoe inlog en registratie werken.

Was nog in de tijd van tb enz. Ik had geen toegang meer tot het toen ter tijd gebruikte email adres. Heb geprobeerd meerdere malen de afgelopen jaren 

het account terug te krijgen...zal wel verloren zijn gegaan.

 

Groet,

 

Bobje

Terug van weggeweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Spietje,

 

 

Config vandaag aangepast en uitgericht op de Hotbird.

Alles werkt, ik zal de houder bestellen, denk dat ik er 2 neem en 2 normale. Kan ik alsvast aan de gang.

 

Ik zal hier je op de hoogte houden. Hoop dat het lukt znder extra hulp en tips.

 

Groet,

 

 

Bobje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Spietje,

 

Jij hebt veel meer ervaring met die e85 dan ik. Had vroeger altjd draaibaar, disecq en actuator. (triax en channel master.)

Streven is

 

0,8, 4,8, 9, 13, 16,19,2, 23,5 en 28,2

 

4,8 en 16 zouden eruit mogen indien het niet lukt. Alles wat ik meer kan pakken is meegenomen. Ed zijn config vind ik wel cool.

Ik zou alleen ipv 7 de 9 willen. Anders wordt het denk ik plakken, knippen en zagen...heerlijk hobby;' en dus

 

Groet,

 

Bobje

Terug van weggeweest.

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tekening gemaakt voor de 8 lnbs.
Voor de buitenste twee lnbs gebruik je grote lnbs met enkele lnb-houders.
Voor de middelste 6 lnb's gebruik je 3 duo-houders.
De twee buitenste hiervan kun je gewoon origineel laten omdat de afstand resp. 4,3 en 4,2 graden is en je de volle breedte van de houder nodig hebt.
In de middelste duo-houder moeten de lnbs maar een afstand van 3 graden hebben. Die moet je zo smal mogelijk maken dus doorzagen, inkorten en weer aan elkaar lijmen, zodat de smalle lnb's tegen elkaar staan. Laat je die middelste houder origineel, dan is die te lang en komen de andere twee houders te ver van elkaar af te staan.

 

Maximum lnb-houders.png

Maximum E85 lnb-houder 3-4,3 graden 23mm ingekort.PNG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen lintzaag maar met een fijn cirkelzaagblad met hardmetalen tanden durf ik het ook wel aan.

Verder opgemerkt dat de afstand tussen de 23,5e en 28,2e 4,7° is maar als je het goed doet neem je het midden van de Astra 2 satellieten. Die staan tussen 28,2 en 28,5 oost, gemiddeld dus op 28,35 en dan is de afstand tussen de 23,5e en 28,35e 4,85°, voldoende afstand dus voor een grote lnb.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...