Ga naar inhoud


nieuwe dreambox


ikkuniet

Aanbevolen berichten

Na vele en vele jaren prima arbeid, en om de schotel te laten draaien moet ik hem elke morgen opnieuw opstarten , dus maar een nieuwe, nu zijn er veel merken ,en door de bomen kun je het bos ook niet meer zien , nu dacht ik een 4 k decoder, om te beginnen de DM900 fbc, drie vragen   , (1)kun je zonder gebruik van een ci module een c+ kaart gebruiken, (2) kun je met gebruikmaking van /of dcc de cc kam bewerken , (3) dreambox edit kan dit nog steeds gebruikt worden , uiteraard allemaal met deze decoder ,zo niet wat dan , die het wel kan met de zelfde punten , en welke programma,s

 

aangepast door ikkuniet
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik deel die mening niet! De nieuwe Dreamboxen bieden géén FBC tuners,  Overigens is een FBC tuner voor DVB-S2 zinloos als je dit doet i.c.m. een Canal Digitaal Seca3 kaart. De kaart is gelimiteert en knalt bij FBC gebruik in no-time in strafmodus! Bovendien moet je bij DVB-S2 FBC overschakelen op Quad LNB’s óf UniCable II om volledige FBC vrijheid mogelijk te maken (extra kosten). Als je een CD kaart wil inzetten is het handiger om de MIS Triple Hybrid tuner te plaatsen in je DM900. Je hebt dan 2 * DVB-S2X en 1 * DVB-C/T2. Je kunt dan bij slecht weer terugvallen op DVB-C (kabel).

 

Wil je géén kabel (of heb je dat niet in huis) dan zou de DM-Two UHD een optie zijn i.c.m. je CD kaart maar deze heeft dus géén FBC tuner. Voor de CD kaartlimieten kun je hier voldoende info vinden.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe dreamboxen bieden "standaard" geen FBC tuners, ze zijn er wel. Maar aan de andere kant, er zitten dual tuners in dus die heb je ook niet echt nodig. 

 

En die seca3 kaart is nog geen probleem, je kunt 3 zenders opnemen en 1 kijken.  Bij CCcam krijg je wel de ARM versie en die heeft een bug dat de CDS kaart niet goed leest op sommige ontvangers, of de kaart in een losse reader stoppen of de kaart ergens anders lezen en delen.  Of Oscam er op kan ook.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

OScam werkt prima op deze ontvangers, CCcam 2.3.8 en 2.3.9 (voor zover fake of niet) werkten niet op DM-One die ik hier heb staan. Ook vertikt de interne lezer de Ziggo Irdeto kaarten. Lijkt op een onmogelijkheid om 6.00 Mhz te klokken. Er komt steevast (dezelfde) rare ATR met als gevolg ‘cannot read card convention’. Een Smargo eraan en de Irdeto kaart werkt. Een CDS kaart leest de interne kaartlezer prima (en werkt dus ook).

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de andwoorden , ben uiteraard nog even op zoek geweest, het schjint dat dreambox niet meer bestaat, alleen de naam , maar wat dan , vu ??

en ik lees iets over de kaartlezer dat bepaalde typess geen c+ kaart aankunnen, welke lezer /tuner moet ik hebben voor gewoon via het kaartje te kijken, is het mischien een optie om met 2 tunners en 2 lezer,s te gaan werken /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox bestaat uiteraard nog steeds! Dream Property GmbH als licentiehouder en ontwikkelaar. Gebouwd worden ze door Leontech in Hong-Kong. Het is juist VU+ wat niet meer bestaat! Marusys maakt al 2 jaar geen STBks meer. Ceru bouwde ze maar dat doet Temabel nu… Waarschijnlijk alleen de licentie voor de laatste modellen… De VTi ontwikkelomgeving is dood. Dan ben je met Dream beter af.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo heeft natuurlijk iedereen zijn persoonlijke mening. Ik zou dus nooit voor DMM kiezen maar gewoon voor een Vu+ box kiezen.

Ik heb er meerdere modellen van in huis staan om mee te experimenteren waarvan de Ultimo 4K (niet meer leverbaar) nog steeds het paradepaardje is ondanks het feit dat deze niet meer gemaakt wordt. De Duo 4K se met BT is de iets uitgeklede versie van de Ultimo 4K maar zeker een volwaardige ontvanger. Voor diegenen die toch een stabiele box willen met een FBC S2 óf kabel dan is de Uno 4K se een perfecte box. Mooi als je op meer plaatsen wilt kijken met een simpel boxje via het netwerk vanaf de hoofd ontvanger. Zeker met de flexibiliteit die Ziggo je nog steeds biedt vind ik dat een geweldige box. Wil je meer dan betaal je ook meer. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ook een VU+Ultimo4K met 20 tuners en heb prima ervaring met VU+ apparatuur (SoloSE v2, Zero4K). Over de werking ook niets dan goeds maar dat was de vraag niet. Qua ontwikkeling is VU+ dood en DM niet. Vandaar mijn antwoord. Ik bezit buiten VU+ vele Dreamboxen en kan daardoor prima beide vergelijken. De VU+Ultimo4K is de hoofdbox die alle andere boxen van kaartinfo voorziet. Als backup de DM920 en DM-One voor het speelwerk…. Vrouw wil natuurlijk niet zonder TeeVee zitten…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-11-2022 om 17:32, ikkuniet zei:

en ik lees iets over de kaartlezer dat bepaalde typess geen c+ kaart aankunnen, welke lezer /tuner moet ik hebben voor gewoon via het kaartje te kijken, is het mischien een optie om met 2 tunners en 2 lezer,s te gaan werken /

 

Je hebt de smartcard met chip en codering { CAID = Conditional Access Identification}

Je hebt een cardreader voor embedded decoding

Je hebt ook de losse PMCIA CI-CAM voor de smartcard in drie versies

- Common Interface voor Conditional Access met losse smartcard voor een CAID zoals Nagra, Conax, Seca, Irdeto, Viacess kaart etc

- Common Interface voor Conditional Access met ingebouwde chip niet bedoelt voor losse kaarten en maar voor één CAID geschikt

- En je hebt CI+ dat een nieuwe standaard is die de provider meer macht geeft dan de verbruiker welke alleen in receivers en TV's werken met een certificaat / licentie.

 

Een C+ kaart bestaat niet in de terminologie PUNT

Sommige receivers moeten om die nieuwe CI+ Cam het certificaat kennen en daarvoor de licentie hebben om ermee te kunnen werken. Daar splitsen zich de receivers.

En vooral de nieuwste CI+ 1.4 standaard heeft op dit moment voor zover ik weet geen Enigma2 receiver die op de markt is.

informatie die allemaal te vinden is op sat4all

 

Om niet in het hondenhok van Dreambox te vloeken is die discussie over een mogelijk alternatief zoals de Vu+ niet gevraagd, anders zou je nog wel eens gebeten kunnen worden.

 

De CI+ standaard is op zich al meer dan 15 jaar een eigen discussie over beperkingen van kijkrechten en opnemen.

Je zal alleen met nieuwe CI+ compatibele en gecertificeerde receivers verder kunnen mochten de providers die standaard 1.4 gaan overnemen zoals KPN voor digitenne dit in het jaar 2021 deed. Dus dan ben je ook bij Dreambox niet goed opgeborgen als klant.

 

Niet vergeten te vermelden dat zich op dergelijke gecertificeerde receivers een gesloten embedded firmware bevindt die dus absoluut niet aanpasbaar zijn zoals een Enigma2 receiver. Bij sommigen kun je wel nog net een zenderlijst naar eigen smaak sorteren maar dat is het dan ook.

aangepast door Tonskidutch
aanvulling blauw

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Om niet in het hondenhok van Dreambox te vloeken is die discussie over een mogelijk alternatief zoals de Vu+ niet gevraagd, anders zou je nog wel eens gebeten kunnen worden.

Dat valt ook wel mee. Dat zijn meer de ‘hard-liners’. Er zijn zat forums (IHAD bijvoorbeeld) waar je buiten het bezitten van een Dreambox prima terecht kunt. Hetzelfde kun je ook zeggen over OpenPli. Daar wordt vermelding van andere firmware ook niet gewaardeerd…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je weet dat ik zo'n, 10 jaar dreamboxies gehad heb en op de bekende fori onderweg was is de wissel naar een Vu+ in 2010 wel een moment.

Ook op sat4all zaten en zitten genoeg hardliners die niets anders accepteren dan de DM8000 als ultieme receiver.

 

Maar daar gaat het natuurlijk niet om als iemand tips en ervaringen wil over een opvolger mag dat een dreambox zijn. Mij zijn ze te duur.

En ook met de ci+ helper en files kan de Dreambox geen CI+ 1.4 standaard, want dat is belangrijk voor de toekomst van Common Interface als hulpmiddel voor het voldoen aan de EU wetgeving inzake vrije keuze van de ontvanger of TV.

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox is goedkoper dan een VU+! De DM-One UHD 199,- de DM-Two UHD 319. De VU+Uno4K begint bij 279,- en de VU+Duo4Kse 399…

De CI 1.4 werkt ook in de bestaande config m.u.v. de KPN CI+ 1.4. Deze heeft een ander certificaat en de PCE beveiliging..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...