Ga naar inhoud


EU-burgers gaan betalen voor CO2-uitstoot rijden en woning verwarmen.


ceesv

Aanbevolen berichten

Helemaal met je eens.

Maar het zou leuk zijn als het, ook al was het maar een klein beetje, eerlijker verdeeld zou worden. Zodat iedereen probleemloos zou kunnen overleven en gelukkig zijn zonder een permanente stress over het beschikbare geld want dat is voor velen echt veel te weinig.

En het kan probleemloos.

Niemand hoeft een miljoen per dag te krijgen waar anderen het met  twintig moeten doen.

En een smerige gladakker als Van Lienden hoeft er echt niet met 6 miljoen in een paar maand mee weg te komen zoals gebeurd is en vrijwel zeker zo zal blijven na in het gunstigste geval mogelijk een boete van 100.000.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minutes ago, minplus said:

Niemand hoeft een miljoen per dag te krijgen waar anderen het met  twintig moeten doen.

Ik gun iemand zijn miljoen wel op voorwaarde dat hij die op een eerlijke manier verdiend heeft.

Dat miljoen per dag krijgt hij toch niet op. Hij/zij zal dit ook weer moeten investeren in iets anders wat rendement opbrengt.

En daarmee stimuleert zo iemand weer de werkgelegenheid en bedrijvigheid waardoor anderen er hun dagelijkse brood mee kunnen verdienen.

Bijstand was hier toch iets van 30 euro per dag en dan zijn er ook nog diverse toeslagen en regelingen daar bovenop van toepassing.

Leuk leven is het niet maar zeker leefbaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij  ouderen kom je wat hoger, richting 30 en dat levert dan  een kleine 1000 in de maand. En daar moet je dan huur, gas en licht, eten, kleren en zo nog een serie dingen van betalen. En ook die jongeren moeten overleven.

Ik weet hoe het is om vrijwel niks te hebben, kleren ed. bij het Leger des Heils te halen en brandstof uit containers. Dat is echt niet leuk maar we waren wel gelukkig en redden het met moeite en lapstukken in de kleding want met een kontzak kon je een knie repareren.

En velen zitten tegenwoordig in een nog ergere situatie en dan erger ik me blauw aan mensen die miljoenen opstrijken en totaal geen oog hebben voor anderen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Het is 9 euro per dag inclusief vakantiegeld...

Denk dat er iets niet klopt

820127007_uitkering2022.jpg.f62d48f3e450ec426e524d53241a737a.jpg

Dit zijn de bedragen die nu gelden

 

Maar dan kun je toch beter gaan werken

1647373854_minimumloon.jpg.a8cd06ca48b6c44b7b21731966f31981.jpg

 

En met de grote vraag naar arbeidskrachten zou dat over het algemeen (als je tenminste wilt werken) toch niet zo moeilijk moeten zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, theparasol zei:

Leuk leven is het niet maar zeker leefbaar!

niet als je beter gaat kijken of dat leefbaar is

Screenshot_13.png.7934aebf3f1be8b8cfd29bbf68519814.png

 

Bron de krant: het Parool

ik heb het ook vaak gezien en recent horen we ook van het Rode Kruis en de Voedselbanken schrijnende verhalen over die "levensstandaard" die ondermaats is ook met toeslagen en bijstand.

 

Maar het gaat over de CO2 footprint die ieder individu zou moeten gaan betalen. Overigens staat het nog niet helemaal vast dat dit zo uitgevoerd gaat worden. Felix Timmermans ligt in de EU onder vuur en de lidstaten tekenen zwaar protest aan.

Een en ander kun je ook hier vinden > https://www.europa-nu.nl/id/vlywlyizbzq1/nieuws/grote_onderhandelingen_en_internationale?ctx=vg9pjk198axu&tab=0

 

 

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, theparasol zei:

Ik gun iemand zijn miljoen wel op voorwaarde dat hij die op een eerlijke manier verdiend heeft.

Dat miljoen per dag krijgt hij toch niet op. Hij/zij zal dit ook weer moeten investeren in iets anders wat rendement opbrengt.

En daarmee stimuleert zo iemand weer de werkgelegenheid en bedrijvigheid waardoor anderen er hun dagelijkse brood mee kunnen verdienen.

 

Het uitgangspunt van het neo-liberale denken wat enkelen miljoenen heeft geleverd en velen ellende. Helaas blijkt het volledig fout te zijn gegaan.

Wat voorspelbaar was.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...