Ga naar inhoud


EPG, gedeeltelijk alleen now/next informatie?


Bambike

Aanbevolen berichten

Al jaren openATV gebruikt op mijn dreamboxen (7025/8000/7080/920)

Deze image is de meest compleet vertaalde van alle images die je maar kan gebruiken

In deze en andere open-images (zoalsopenPLI) zijn de TXT-ondertitels goed in te stellen naar positie, timing en lettergrootte

De EPG-import werkt ook heel goed in deze image waardoor alle gegevens beschikbaar zijn van welke programma's te bekijken zijn

Sinds kort ondervind ik problemen met stukjes opnames die missen

Als de DM7080 meerdere opnames gelijktijdig maakt en gelijktijdig kijk ik naar een andere opname komt er regelmatig een spinner in de linkerbovenhoek te staan

Zolang de spinner in beeld is worden de opnames tijdelijk onderbroken waardoor er stukjes missen

Als oplossing heb ik via een online flash de standaard DreamOS en barry allen erop gezet en ben ik aan het stoeien met OE2.5 images

Merlin /  Dream Elite /  Newnigma / DreamOS / DreamOS+GP4.1 werken allemaal vanop een CF

Opnames zijn compleet en het lijkt erop dat deze images stabieler zijn dan de open images

Groot nadeel in deze images zijn de afwezigheid van de instelbare TXT-ondertitels

Maar een groter probleem is dat de EPG van onder andere de vrije Britse zenders maar niet binnen komt, enkel die van het huidige en het volgende programma

EPG van TV Vlaanderen, Canal Digitaal en de vrije Duitse zenders komt wel volledig binnen

Is hiervoor een oplossing ?

aangepast door ceesv
Titel gewijzigd, Alleen "EPG" geeft het probleem niet weer!

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


gebruik rytec epg met epg importer.Weinig problemen en alles van de ganse wereld komt binnen (wat je instelt hé )

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar EPG, gedeeltelijk alleen now/next informatie?
14 uren geleden, Bambike zei:

Al jaren openATV gebruikt op mijn dreamboxen (7025/8000/7080/920)

Sinds kort ondervind ik problemen met stukjes opnames die missen

Als de DM7080 meerdere opnames gelijktijdig maakt en gelijktijdig kijk ik naar een andere opname komt er regelmatig een spinner in de linkerbovenhoek te staan

Zolang de spinner in beeld is worden de opnames tijdelijk onderbroken waardoor er stukjes missen

Zou het kunnen dat de harde schijf, die je gebruikt om opnames te maken, aan het verslijten is? 
Ik heb namelijk ooit hetzelfde probleem gehad en heb mij toen een nieuwe harde schijf gestoken. sindsdien is het probleem met de opnames ook opgelost. Al is het vreemd dat je met een nieuw OS opeens geen problemen meer zou hebben met opnames. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gezondheid van je HDD kun je niet voorspellen maar de status kun je wel opvragen.

Ik heb iets soortgelijks gehad en kopieerde alle bestanden die wel in orde waren eerst naar de pC en heb toen de HDD nieuw geïnitialiseerd en geformatteerd.

Daarna geen stukjes als missers meer gezien.

 

Maar de kwestie van die missende EPG over meerdere dagen ligt echt wel aan de EPG import Plugin + setting en server keuze als instelling, zoals @bellejt ook schreef.

Zonder die Plugin en juiste instelling is op 28,2 Oost now and next standaard, hetgeen we niet willen dus installeren we de EPG of XMLTV import van de feed.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-1-2023 om 17:48, bellejt zei:

gebruik rytec epg met epg importer.Weinig problemen en alles van de ganse wereld komt binnen (wat je instelt hé )

En hou strl ik dar in ?

 

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bambike zei:

En hou strl ik dar in ?

 

Ik bedoel hoe stel je dat in en waar haal ik de juiste plugin?

aangepast door Bambike

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de stream, bijvoorbeeld bij VTi onder instellingen, applicaties, VTIpaneel, epgimport

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren ook wat testjes gedaan op de 2.6 image van Peterpan

 

En inderdaad op de EPG van de Britse zenders zijn enkel now/next.

 

Heb met rytec aan het spelen geweest maar die geeft een foutmelding bij de meeste Britse zenders.

Zender niet gevonden in lijst (of iets dergelijks).

Bij de Vlaamse en Nederlandse zenders geen probleem.

 

Op mijn vorige DM8000 met openpli werd wel de volledige EPG van de Engelsen opgehaald.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welja ik heb nergens een epg inporter gevonden die zou werken met een OE2.5

Enkel in de PeterPan image kun je via de feed wel iets gelijkaardig installeren

Die haald veel epg binnen vooral TVvlaanderen, Canaaldigitaal en de Duitse zenders, van de Britse zenders niks

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens openvix mss want daar zit het standaard in

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...