Ga naar inhoud


Astra 1 en 3 op 1 schotel.


Denisdaf
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om toch met 1 schotel en een duoblock LNB Astra 1 en Astra 3 te kunnen ontvangen.

Alleen lijkt het dat dat in het zuiden van Portugal toch niet zo evident is.

Daarbij komt dat ik minstens 4 liever nog 8 aansluitingen zou kunnen hebben op die LNB.

 

Wie geeft me de gouden tip. Ik heb dan wel grotere schotels hier ( 120 en 140 cm ) alleen dat zijn er met 3 stangen die samenkomen waar de LNB houder zit. Dus steeds zo'n stang in de weg voor de ene of de andere kop.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De afmeting van de schotel bepaalt de afstand van de koppen.

Of je voor een schotel van 140 cm nog een passend duoblok kunt vinden is de vraag.

 

Een rails met 2 losse octagon koppen zou in jou geval een betere oplossing zijn, bijvoorbeeld een Wavefield 150 cm schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Denisdaf

 

Je hebt een offsetschotel met 3 stangen met flinke afmetingen. Daar past geen duo-lnb op.

Neem 2 losse lnb's met een lange hals bijv. de INVERTO PRO PREMIUM OCTO LNB en gebruik bijgevoegde multifeed houder.

 

 

 

Wentronic 2-fach.jpg

s-l1600.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Erwinnaar zei:

Optie?

Beide schotels apart gebruiken als daar ruimte voor is, voor Astra 1 en 3 met een goede >single lnb< zoals hierboven als door Sprietje geadviseerd wordt, een goede Diseqc schakelaar.

Ik denk ook optimale ontvangst in dit geval.

@Sprietje toonde in zijn reactie een Octo LNB en dan @Erwinnaar heb je 8 diseqc switches 2in1 nodig + de nodige crimp connectors / kabels.

 

Als je toch al een Gibraltar rots van een schotel gaat plaatsen dan is unicable II ook wel wat voor je

Koste echter nog al wat. B)

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat we nog iets van RimaNTSS vernemen uit de Oekraïne. Ik vroeg me al lange tijd af hoe het met hem ging.

Tja, die verandering van de lnb-bevestiging vergt wel de nodige kennis en handigheid en vooral ook mogelijkheid om zoiets te maken.


Bij gebruik van 2 schotels hoef je voor de Astra 19,2 maar een schotel van 60cm te hebben want die satelliet is aan de Algarve best sterk en met wat extra regenreserve is een schotel van 80cm groot genoeg.


Maar als je liever meer dan 4 aansluitingen wilt hebben, bijv. 6, dan zul je ook even zoveel 2/1 diseqc-switches nodig hebben.
Een goede octo-lnb met een voldoende lange hals is ook de OPTICUM LOP 04H.

 

OPTICUM LOP 04H.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden, Sprietje zei:

Fijn dat we nog iets van RimaNTSS vernemen uit de Oekraïne.

Is die dan verhuisd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarom stelde ik ook die vraag aan Sprietje, omdat hij aangaf dat je in Oekraïne zou wonen.😉

 

Die houder is mooi RVS knutsel en laswerk, dat is niet voor iedereen weggelegd zelf te maken.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

met Octo LNB'S komen er wel 16 coaxiaal kabels aan de constructie te hangen.

Een betere oplossing zou een 9/8 sat antenne switch voor 8 deelnemers zijn, met 2 quadro LNB's zijn er dan "slechts" 8 antenne kabels te monteren in de schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Maar DenisDaf is immers handig

Een beetje handig wel, alleen als er aan begonnen wordt moet het ook meteen en binnen een zeer korte tijd gerealiseerd kunnen worden.

In de Algarve wonende is het niet meer zoals destijds als de schotel en bijhorende het niet doet kijken we toch gewoon kabel.

En de opstelling lijkt me niet zo moeilijk te maken, alleen de afstelling kan dan weer uuuuuuuuren in beslag nemen.

Maar, nu ik lees dat een veel kleinere schotel ( tov 120 en 140 ) voldoende zou zijn voor Astra 1 is dat misschien een betere oplossing. De nodige switches zijn hier wel aanwezig. Tenminste als 4 op 1 evengoed kan gebruikt worden voor gebruik als 2 op 1.

Waar ik vermoed dat dat geen enkel probleem gaat zijn. Desnoods afwisselend Astra 1 en 3 en 1 en 3 op de aansluitingen 1; 2; 3; 4.

De 16 kabels dat is inderdaad bij 2 LNB's op 1 schotel ook al iets om bij stil te staan. En ik heb nog ergens wat Quadro LNB's en een schakelaar ( ik dacht ) zelfs meer dan een 9/8. Dus dan zijn 2 Quadro LNB's met elk 4 aansluitingen voldoende?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle beams van de Astra 19,2 heb je in principe aan een schotel van 50cm voldoende in de Algarve, zie:
https://www.lyngsat-maps.com/interactive/Astra-1L-Europe-Ku.html

en
https://www.lyngsat-maps.com/footprints/Astra-1KR-Europe.html

en
https://www.lyngsat-maps.com/footprints/Astra-1N-Pan-Europe.html

 

"Desnoods afwisselend Astra 1 en 3 en 1 en 3 op de aansluitingen 1; 2; 3; 4." Dit gaat natuurlijk niet.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...