Ga naar inhoud


Vanaf 1 maart 3 nieuwe Duitse documentairezenders


Sprietje

Aanbevolen berichten


Hmm, aber meins nicht 😁 Kommt aber auf die Werbungsfrequenz an……

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, cookie monster zei:

Dus , ik zal er niet naar kijken !!

 

Ik geloof dat niemand daar van wakker ligt.
Je hoort niet tot de doelgroep.

Of er nog een markt voor dit soort zenders is betwijfel ik sterk.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Je hoort niet tot de doelgroep.

Da's een feit !!

 

Mijn voorkeur van taal gaat uit naar Vlaams/Nederlands & Engelstalig 🙂

Ik kijk tegenwoordig geregeld via Youtube !!

 

6 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Of er nog een markt voor dit soort zenders is betwijfel ik sterk.

Ze proberen het althans , dus ....

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Vanaf 1 maart 3 nieuwe Duitse documentairezenders, Xplore, Hip Trips en Terra gratis te zien op de Astra 19,2. Dat is te lezen op:

https://www.digitalfernsehen.de/top-news/sat-empfang-3-neue-sender-starten-im-free-tv-dann-geht-es-ueber-astra-los-1094513/

 

 

Op volgende verkwensie:

 

Satellit:                   Astra 1L Tp. 1.118

Frequenz:              12699.00 MHz, V-Pol

Symbolrate:           23,5 Msym/s

Modulation:           DVB-S2, 8PSK, FEC 3/4

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, cookie monster zei:

FTA is altijd ok , maar , mein Deutsch ist wirklich scheiße !!

Dus , ik zal er niet naar kijken !!

Gewoon dagelijks een tijdje naar tekenfilms ed in het Duits kijken. M'n dochters kregen vroeger die keuze (langere tijd naar een Duitse of kort naar een Nederlandse, hun keuze was duidelijk) en hadden de taal snel onder de knie.

Die Sendung mit der Maus is ook een goede optie.

  • Like 1
  • Bedankt 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Die Sendung mit der Maus

Daar heb ik vroeger ook naar gekeken , ook Wickie de Viking ,

en soms ook Derrick & Tatort , sporadisch ook Rockpalast ,

maar voor de rest .... had & heb ik niet echt interesse in Duitse zenders !!

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 uren geleden, Sprietje zei:

Vanaf 1 maart 3 nieuwe Duitse documentairezenders, Xplore, Hip Trips en Terra gratis te zien op de Astra 19,2. Dat is te lezen op:

https://www.digitalfernsehen.de/top-news/sat-empfang-3-neue-sender-starten-im-free-tv-dann-geht-es-ueber-astra-los-1094513/

 

Het onderwerp ging over deze zenders1

 

Nog 2 nachtjes slapen, spannend!

  • Like 1
  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Xplore, Hip Trips und Terra: Drei weitere TV-Sender starten unverschlüsselt auf Astra
Das Unternehmen Channel Factory startet am 1. März die drei Doku-Sender Xplore, Hip Trips und Terra im Free-TV auf Satellit Astra, 19,2° Ost. Der Ausbau der Verbreitung um TV als Massenmedium der laut Eigendarstellung "sehr erfolgreich etablierten FAST-TV Channels" sei ein wichtiger Schritt. Die Reichweite des Satelliten ermögliche es, für die Sender relevante Reichweite auf dem großen Bildschirm aufzubauen.

Der Medienrat der Bayerischen Landeszentrale für neue Medien (BLM) hatte Ende 2022 der Channel Factory GmbH die Genehmigung von insgesamt 14 Fernsehspartenprogrammen beschlossen.

Im Einzelnen handelt es sich um vier Musikprogramme („Deluxe Dance“, „Deluxe Flashback“, „Deluxe Rap“, „Deluxe Charts“), vier Reportage­programme („XPLORE“, „Hip Trips“, „One Terra“, „R-Adventure Channel“), zwei Dokumentationsprogramme („History-TV“, „Animals-TV“) sowie vier Serien- bzw. Spielfilmprogramme („Crime Mania“, „Series non stop“ „Rediscover“, „Costumes only“).

Nach dem Start der Deluxe-Musikprogramme und mit dem Start der Doku-Sender sind dann sieben der 14 Programme via Astra on Air.


 

Xplore, Hip Trips en Terra: Nog eens drie tv-zenders lanceren ongecodeerd op Astra
Op 1 maart lanceert Channel Factory de drie documentairekanalen Xplore, Hip Trips en Terra in vrije televisie op satelliet Astra, 19,2° Oost. De uitbreiding van de distributie met TV als massamedium van de "zeer succesvol gevestigde FAST-TV-kanalen" is volgens eigen zeggen een belangrijke stap. Het bereik van de satelliet maakt het voor de omroepen mogelijk om relevante dekking op het grote scherm op te bouwen.

De mediaraad van de Beierse regelgevende instantie voor commerciële omroep (BLM) had eind 2022 besloten Channel Factory GmbH toestemming te verlenen om in totaal 14 thematische televisiekanalen uit te zenden.

In detail gaat het om vier muziekprogramma's ("Deluxe Dance", "Deluxe Flashback", "Deluxe Rap", "Deluxe Charts"), vier reportageprogramma's ("XPLORE", "Hip Trips", "One Terra", "R-Adventure Channel"), twee documentaireprogramma's ("History-TV", "Animals-TV") en vier series of speelfilmprogramma's ("Crime Mania", "Series non stop" "Rediscover", "Costumes only").

Na de lancering van de luxe muziekprogramma's en met de start van de documentairekanalen zullen dan zeven van de 14 programma's via Astra worden uitgezonden.

 


Mon, 27. Feb 2023

Aldus Infosat

  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, de vrije fries zei:

de 3 aangekondigde kanalen zijn nu toegevoegd Voorlopig wordt alleen een zwart beeld  uitgezonden.
De kanalen worden nog niet met naam vermeld en zijn alleen met handmatige pid ingave te ontvangen
 SID 0x2904

SID 0x2905

SID 0x2906

nu met beeld en geluid maar nog steeds met het manueel ingeven van de pids te ontvangen

screenshot_hip_trips2uc2h.png

screenshot_one_terrajqib6.png

screenshot_xplorebbiyf.png

 

bovenstaande afbeeldingen ontvangen van Bazi98 waarvoor dank

  • Like 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ze toevoegen.

Kijken wat het is naast de vele andere Duitse zenders waar ik naar kijk, zoals Nano, Arte, ZDF, 3Sat, etc waar de Nederlandse zenders nog een punt aan kunnen zuigen.

Los van de weinige reclame op de Duitse zenders.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...