Ga naar inhoud


Deleting


Aanbevolen berichten

Ik stap van een draaibaar systeem af naar een multifeed, nu had ik gedacht  omdat ik een prima kanalenlijst heb, ik ga met dreambox edit de satelite,s die ik niet meer nodig heb deleten zodat ik alleen de satelite,s heb die ik gebruik.

IK heb even ziten kijken in dbe maar kan deze optie niet vinden, iemand enig idee, scheelt me een hoop werk.

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat een schone (abcd) instelling via Fabrieksinstellingen toch de beste optie is.

Mijn eigen ervaring is dat n tussentijdse "overstap"  vroeg of laat afstemproblemen gaat geven. 

En dan moet het alsnog.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Screenshot_23.thumb.png.e182c768496344c8c8bc4383b87c2704.pnghttps://microsoft.github.io/XmlNotepad/

daarmee kun je de xml editen

sat kiezen en gewoon wissen

in een linux pC kan dat de standaard editor maar die heb je wellicht niet.

Dat kan toch veel makkelijker vanuit de zenderlijst. Kies de optie satelliet (groene knopje), selecteer satelliet, menu en dan optie 8 verwijderen.

Optie 8 is als je een zender in een bouquet wil verwijderen

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

De kanalenlijst en de satellites.xml staan los van elkaar.

Je kunt zenders in de kanalenlijst hebben waarvan de transponder ontbreekt in de satellites.xml en vice versa.

 

Het wissen van satellieten in de xml heeft alleen invloed op de transponders die verschijnen als je de signaal zoeker gebruikt.

Als je de kanalenlijst wilt opschonen van de satellieten die je niet meer ontvangt moet je een kanalenlijst editor gebruiken.

 

Dat heeft @ikkuniet ook geprobeerd, maar komt daar niet uit.

 

En dat was zijn vraag.

Zie de reactie van @Mojo voor een alternatieve, makkelijker manier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Mojo zei:

Dat kan toch veel makkelijker vanuit de zenderlijst. Kies de optie satelliet (groene knopje), selecteer satelliet, menu en dan optie 8 verwijderen.

Dat klopt natuurlijk. Alles kan makkelijker. Ik zelf ben gewent aan het editen via pC en want dat gaat meestal rapper.

Maar ook via DBE kan het gewist worden, je selecteer zoals in de afbeelding de satelliet, klickt Ctrl a en drukt op Del.

Dan is die ook weg.

 

Screenshot_24.png.47d4c4b07ffe202bcdcbb6f36186b847.png

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in mijn tunerinstellingen bij LNB een satelliet op 'niet ingesteld' zet (op alle tuners als je er meerdere hebt), krijg ik daarna de vraag of ik de satelliet wil verwijderen. Uiteraard dan 'ja' kiezen.

dreamDroid_1677931730476.thumb.jpg.350312ae81d1b0c25c6ae285bc547f00.jpg

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk best wel simpel, als je het weet.

Iedereen bedankt voor de oplossingen, maar wat ik doe:

Dreambox edit, all satellites, die lijst laden we in.

Dan in een blank gedeelte aan de linkerkant, rechter muisknop , krijg je een drop down menu met de optie

delete satelites, en dan komt er een rij met de boel die je wilt verwijderen  en dat werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...