Ga naar inhoud


Telenet wi-free


mebo870

Aanbevolen berichten

Heb een oudere laptop voorzien van Linux Mint 21.1, zodat ik home-banking bij mijn ma kan doen.
Daar zij zelf geen internet heeft, wil ik dat via Telenet wi-free doen.
Kom ik met die laptop bij haar, daar staat Telenet wi-free netjes tussen een vijftal andere wifi signalen.

Helaas raak ik niet binnen via die Telenet wi-free.
Nochtans is dat hier bij mij thuis getest via Telenet wi-free en dat werkte perfect.
 
Bij telenet staat dat die instelling voor Telenet wi-free overal gelden.
Voorwaarde is dat op de eigen router Telenet wi-free free is geactiveerd > actief.
Iemand bekend met dit systeem?
Kan afstand een rol spelen?

 

Details van Telenet zelf.

1. Kies bij je draadloze netwerken voor Telenet Wi-Free
2. Geef je persoonlijke, Telenet- of internet-login en bijhorend wachtwoord in
3. Klik op verbinden
4. Surfen maar! Je toestel verbindt vanaf nu automatisch met Wi-Free als je wifi aanstaat en er Wi-Free in de buurt is. Thuis krijgt je eigen wifi-netwerk altijd voorrang.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-wi-free/

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou wij hadden dat wifi gastnetwerk ook uitgeschakeld bij onze moeder.

En als ik er buren en mensen op aansprak hadden ze ook een zoon of kleinzoon die dat uitgeschakeld heeft wegens de risico's.

Hier wil Ziggo ook graag dat je het wel ingeschakeld hebt, maar ik vertik dat per definitie. Gezien de ervaringen met die gasten.

 

Volgens mij kan je beter je smartphone voor een verbinding met je laptop gebruiken om de bankzaken te regelen van moeders.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je ma geen inetrnet zelf heeft is die niet geaktiveerd naar het netwerk toe : Alle modems van internetklanten van Telenet en VOO in België zenden namelijk een gratis wifi-signaal uit voor andere Telenet- en VOO-klanten die onderweg zijn

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bellejt zei:

Alle modems van internetklanten van Telenet en VOO in België zenden namelijk een gratis wifi-signaal uit voor andere Telenet- en VOO-klanten die onderweg zijn

Dan moet ik er toch op kunnen, ik ben telenet klant. En ik zie duidelijk telenet wi-free staan dus er is een modem/router in de buurt die dit signaal heeft open staan.

Ik kan hier thuis via telenet wi-free op mijn modem/router en dat is volledig gescheiden van mijn thuis netwerk. Waarom lukt het dan bij mijn ma niet?

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is niet omdat je een wifi signaal krijgt dat de toegang naar het internet is opengesteld. Er staat wel degelijk : Alle modems van internetklanten .

 

Is bij Proximus en andere aanbieders net hetzelfde.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, mebo870 zei:

Voorwaarde is dat op de eigen router Telenet wi-free free is geactiveerd > actief.

Bij jou thuis staat de toegang open voor derden?

Anders kan je elders geen toegang krijgen.

Gebruik je de juiste toegangsnaam en password?

Geef je persoonlijke, internet- of Telenet-login (bij gebruikersnaam) en wachtwoord in

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv zie ff : Nochtans is dat hier bij mij thuis getest via Telenet wi-free en dat werkte perfect.

 

Zie rood gedeelte dat er op dat adres ook internet MOET zijn.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, mebo870 zei:

Kom ik met die laptop bij haar, daar staat Telenet wi-free netjes tussen een vijftal andere wifi signalen.

Dat lijkt aanwezig, anders zou er geen Wi-Free signaal zijn.

Wanneer je dat signaal op je laptop selecteert en inlogt met je eigen toegangsnaam en pasword zou het moeten werken.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie zelfde opmerking als rood.Als wifi aanstaat/aanwezig is op een modem/router  krijg je altijd signaal maar dat wil niet zeggen dat de pijp naar internet openstaat.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook de Beveiligingsinstellingen na

 

Bij mij werkt het op Ubuntu (Linuxdistributie) met deze instellingen:

- WPA en WPA2 Enterprise

- Getunnelde TLS

- geen CA-certificaat vereist

- MSCHAPv2 (geen EAP)

 

Telenet gebruikersnaam & wachtwoord

image.jpeg.1e1510e96919ec9874e8ac4f857c56a5.jpeg

aangepast door bamma
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook ervaring, als die wij deze te zwak is gaat het ook niet altijd.

Hoe is je ontvangst kwaliteit?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De instellingen bleken goed te staan, vandaag getest op twee plaatsen in de buurt, de laptop opgestart en meteen verbinding met telenet wi-free en probleemloos surfen.

Bij mijn ma blijkt het signaal inderdaad te zwak, dat is brute pech, rondgelopen met de laptop, ergens midden de tuin even verbinding gekregen maar meteen weer de verbinding kwijt. 😬

bedankt voor het meedenken

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaat dat nog in België? In Nederland hebben Ziggo, KPN en Delta al lang geleden de WiFi-spots uitgezet helaas.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

telenet en proximus hebben dat nog.Je MOET wel op dat adres een internet verbinding hebben of de access naar internet voor de wifi is uitgeschakeld.Blijkbaar begrijpt men dat hier niet terwijl ik er in mijn werk als prof technieker dagelijks mee geconfronteerd werd dat ze wel WIFI hadden maar geen internet.

WIFI en internet access zijn 2 TOTAAL verschillende dingen.Zodra je een WIFi op een router aanzet is die zichtbaar voor iedereen maar betekend eigenlijk niks behalve dat je op dat LAN netwerk van die router kan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...