Ga naar inhoud


Ziggo verhoogd abonnementskosten met 5€


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door OFDM,

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Tja, inflatie en verbondenheid met de portemonnee van de aandeelhouders.

 

Ze zijn niet de enige die de prijs verhogen.

Wanneer er een schaap over de dam is...

 

Netbeheerder TenneT verhoogt de kosten voor huishoudens en bedrijven dit jaar van €55 naar €70. Afgelopen jaar heeft het een verlies van €976 miljoen geboekt. TenneT stak tevens een recordbedrag van €4,5 miljard in de netuitbreidingen.

 

En vanuit Brussel komt ook nog wat op ons af.

 

Het Europees Parlement wil de Nederlandse woningmarkt opschudden met drastische groene eisen. Daarnaast dromen de volksvertegenwoordigers van stevige renovatiedwang.

De huidige voorstellen van eurocommissaris Frans Timmermans zijn voor ’Straatsburg’ nog niet radicaal genoeg. Tijdens onderhandelingen over de plannen wil het groene parlement de boel verder aanscherpen met extreme bouwvoorschriften.

 

Morgen mogen we onze menig geven in het stemhokje.

 

kabinetsadvies: extra belasting op vlees en zuivel, minder vee

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik heb het over Ziggo.

In 2021 was de verhoging 1,43€/mnd

In 2022 was de prijsverhoging 2,5€/mnd

Nu 2023 gaat die 5€/mnd omhoog terwijl de abonnementen en inkomsten stijgen.

 

Bij TenneT is de verliespost zo hoog wegens de bijdrage aan het Duitse stroomnet naar hetgeen ik gelezen heb in de kranten.

 

Dat alles duurder wordt beste CEO bij een duurzame economie is niet vreemd, maar als ik nu overstap naar Ziggo Zakelijk (als KvK geregistreerde) kan ik een goedkoper abo krijgen. (NU deze maand nog hè, wat dat straks wordt is alleszins onduidelijk.)

Hoe zit dat?

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Nu 2023 gaat die 5€/mnd omhoog terwijl de abonnementen en inkomsten stijgen.

 

 

Waar staat het geschreven dat de abonnementen en inkomsten omhoog gaan?

Of is dit een aanname die niet op feiten gebaseerd is?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik overstap naar T-Mobile bespaar ik 14€/mnd voor "all in one" ten opzichte van de huidige Ziggo "all in one".

Als ik overstap naar T-Mobile internet only bespaar ik 34€/mnd. (dan zet ik de DVB-T2 antenne aan de receiver voor NPO)

Overstappen duurt natuurlijk wel effe.

 

@Drs. IJzerbout, dat staat in hun eigen jaarverslag

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Tonskidutch zei:

Maar ik heb het over Ziggo.

In 2021 was de verhoging 1,43€/mnd

In 2022 was de prijsverhoging 2,5€/mnd

Nu 2023 gaat die 5€/mnd omhoog terwijl de abonnementen en inkomsten stijgen.

 

Bij TenneT is de verliespost zo hoog wegens de bijdrage aan het Duitse stroomnet naar hetgeen ik gelezen heb in de kranten.

 

Dat alles duurder wordt beste CEO bij een duurzame economie is niet vreemd, maar als ik nu overstap naar Ziggo Zakelijk (als KvK geregistreerde) kan ik een goedkoper abo krijgen. (NU deze maand nog hè, wat dat straks wordt is alleszins onduidelijk.)

Hoe zit dat?

Off topic: Tennet verlies wegens bijdrage aan Duitse stroomnet? Ik las een week of 2 geleden dat Duitsland baalt van Tennet, die hebben in de tijd dat ze eigenaar zijn hoegenaamd niets geïnvesteerd in netuitbreiding waardoor windmolens niet kunnen leveren. Duitsland wil het daarom terugkopen: Tennet heeft er 7 jaar geleden 1 miljard voor betaald en terug verkoop gaat ze 25 miljard opleveren.

 

Ziggo zakelijk kost per maand minder dan een privé aansluiting? Vergelijk je dan Internet only? Dit is wel interessant want dan klinkt het naar te weinig concurrentie op de particuliere markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/artikel/5127451/tennet-minderheidsbelang-duitsland-energietransitie

https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie/i19392/kabinet-wil-tennet-privatiseren-of-gedeeltelijk-aan-duitsland-verkopen#:~:text=TenneT komt kapitaal tekort om de energietransitie te,maar ook een deel van het Duitse elektriciteitsnet.

 

Quote

Problemen op lange termijn
Minister Hoekstra benadrukt in zijn Kamerbrief dat er hoe dan ook extra geld moet komen voor TenneT. ‘Als TenneT geen additioneel eigen vermogen krijgt, dan zal de kredietwaardigheid van TenneT dalen (met hogere rentelasten tot gevolg) en is TenneT op termijn onvoldoende in staat om wettelijk verplichte investeringen te financieren.’

bron solarenergie.nl

 

@OFDM ik werd gebeld door een ronselaar van Ziggo om een zakelijk abonnement te nemen daar je die abonnement kosten voor 100% kan opvoeren als  aftrekpost op de omzetbelasting. En daarmee betaal ik 62,50 per maand zakelijk en kan die dus in mindering brengen op de opgave omzet belasting.

 

Screenshot_12.png

aangepast door Tonskidutch
afbeelding

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Tonskidutch zei:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/artikel/5127451/tennet-minderheidsbelang-duitsland-energietransitie

https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie/i19392/kabinet-wil-tennet-privatiseren-of-gedeeltelijk-aan-duitsland-verkopen#:~:text=TenneT komt kapitaal tekort om de energietransitie te,maar ook een deel van het Duitse elektriciteitsnet.

 

bron solarenergie.nl

 

@OFDM ik werd gebeld door een ronselaar van Ziggo om een zakelijk abonnement te nemen daar je die abonnement kosten voor 100% kan opvoeren als  aftrekpost op de omzetbelasting. En daarmee betaal ik 62,50 per maand zakelijk en kan die dus in mindering brengen op de opgave omzet belasting.

 

Screenshot_12.png

Gekocht voor een miljard, eenzelfde bedrag aan dividend onttrokken en niets geïnvesteerd. Duitsland baalt er stevig van:

https://www.tagesschau.de/investigativ/ndr/strom-netzausbau-tennet-niederlande-101.html

De oplossing: https://mena.nl/artikel/tennet-wordt-de-grootste-verkoop-van-een-staatsdeelneming-ooit

 

Oké dus de lagere zakelijke kosten zitten niet in het leveren zelf maar puur het belastingvoordeel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-3-2023 om 08:45, ceesv zei:

Tja, inflatie en verbondenheid met de portemonnee van de aandeelhouders.

 

Ze zijn niet de enige die de prijs verhogen.

Wanneer er een schaap over de dam is...

 

Netbeheerder TenneT verhoogt de kosten voor huishoudens en bedrijven dit jaar van €55 naar €70. Afgelopen jaar heeft het een verlies van €976 miljoen geboekt. TenneT stak tevens een recordbedrag van €4,5 miljard in de netuitbreidingen.

 

En vanuit Brussel komt ook nog wat op ons af.

 

Het Europees Parlement wil de Nederlandse woningmarkt opschudden met drastische groene eisen. Daarnaast dromen de volksvertegenwoordigers van stevige renovatiedwang.

De huidige voorstellen van eurocommissaris Frans Timmermans zijn voor ’Straatsburg’ nog niet radicaal genoeg. Tijdens onderhandelingen over de plannen wil het groene parlement de boel verder aanscherpen met extreme bouwvoorschriften.

 

Morgen mogen we onze menig geven in het stemhokje.

 

kabinetsadvies: extra belasting op vlees en zuivel, minder vee

 

 

 

Ziggo gaat er daarom hier uit per 1 juli.

welkom nlziet voor 9 euro ipv 23 euro 

 

scheelt behoorlijk 

 

vu + blijft in gebruik voor de fta op 28,2 en 19,2

 


idd Ceesv 

 

NL is zwaar de sigaar

tijd om te emigreren naar zuid Europa 

 

lekker vroeg met pensioen en aan t infuus wat door noord west Europa gevuld wordt.

  • Haha 1


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb goede ervaringen in Frankrijk.

Het is hier aangenaam verpozen.

 

Ziggo is niet de enige die de prijzen dit jaar verhoogd heeft.

Delta was op 1 januari goed voor € 2,50.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...