Ga naar inhoud


Fransat ontvanger werkend op 23,5 oost?


rmkeizer
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


  • Moderator

En bij deze opstelling met een automatische schotel zit de Astra 3 LNB ook nog eens ongunstig geplaatst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-3-2023 om 15:24, rmkeizer zei:

Hallo, ik heb een gebruikte camper aangeschaft met een Alden Fransat installatie automaat. Nu wil het dat deze stuurunit problemen zou hebben met het vinden van astra3. Hij kan prima de astra1 vinden. Als ik nu een duo lnb plaats voor astra1-3 en uit laat richten op astra1 pakt ie dan automatisch de zenders van astra3?

 

Tweede vraag: kan de fransat reciever met een kaartslot de CD zenders met CD kaart decoderen, of zou dit door de tv met Ci+ slot dat ook kunnen?

Kan die schotel met zo’n duo lnb nog wel volledig inklappen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal nutteloos voor de TS. Ook al ontvangt hij Astra3, zijn ontvanger kan de CD kaart niet lezen dus NL zenders ziet hij er niet mee! Hij moet aan een andere ontvanger die CD kaarten leest of met CI slot..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Mimisiku zei:

Allemaal nutteloos voor de TS. Ook al ontvangt hij Astra3, zijn ontvanger kan de CD kaart niet lezen dus NL zenders ziet hij er niet mee! Hij moet aan een andere ontvanger die CD kaarten leest of met CI slot..

Klopt. Misschien moet ik de tv vervangen voor een nieuwe smart tv met android tv en dvb-s2 tuner en ci+ slot. Dan zou het moeten lukken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, rmkeizer zei:

Dan zou het moeten lukken.

Ongeveer tot zuid Frankrijk, maar meer naar het zuiden?

Ik ben pessimistisch.

 

Je zou de 23 kop in de klem moeten zetten voor optimale prestaties op Astra 3, maar of je ontvanger dan nog goed afstemt op Astra 1 is de vraag.

De vraag is ook of je richtingzoeker om kan gaan met de diseqc signalen voor de duo lnb.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Sprietje zei:

Tot onder Alicante (Santa Pola?) is wel heel erg krap. Normaal wordt Benidorm als uiterste genomen voor een schotel van 60cm. Alles lager is geluk en meegenomen bij vrijwel onbewolkt weer.

Het ging nog tot net boven Cartagena daaronder niet meer. Met een losse 60cm schotel dan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat we een seizoensplaats op de camping hebben en daar 5 maanden verblijven ga ik de duo lnb plaatsen ( want die zijn niet byzonder duur) en kijk dan wel of het lukt. Ik heb nog een Tv met dvb-s2 ontvanger en Ci+ slot, deze is welliswaar 220v maar kan via de geplaatste inverter (pure sinus) gevoed worden of wanneer de camper aan de walstroom staat. Ik houd jullie op de hoogte of dit lukt maar kan even duren voordat we op de plek kunnen. Wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...