Ga naar inhoud


dm 800 hd, zoek HDMI-CEC instellingen.


ikkuniet

Aanbevolen berichten

Is niet voor mij, maar als de box aangaat gaat ook de tv aan , of als de tv aangaat gaat ook de box aan,

Dus als hij naar de tv van kpn gaat, gaat de box ook aan, en dat wil hij niet.

Bij mijn box weet ik waar het staat VU+ , maar dit staat niet in de dm.

Waar staat dit, of hoe doen we dat

THX

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zoeken naar de HDMI - CEC instellingen in de tv of de DM 8000

Daar kan je het uitschakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heeft hij op zijn minst een DM800se en géén DM800HD.. En inderdaad HDMI CEC uitzetten óf configureren .

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ding staat niet bij mij, het is wel mijn oude decoder, maar deze heeft een nieuw baasje, dus over webinterface, geen idee.

Maar dat dit kan met hdmi-cec intellingen weet ik, maar waar staat dit, zodat ik het gewoon kan doorspelen .

Bij mijn decoder VU+ zero staat het onder de audio/video, maar schijnt bij dat ding daar niet te staan.

Dus waar staat dit??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er 3, maar die staan aan jaren in een doos ergens…..

Maar als dat apparaat van jouw was, waarom weet je dat zelf niet? Zo lang kan dat niet geleden zijn…

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar dm 800 hd, zoek HDMI-CEC instellingen.
20 uren geleden, ikkuniet zei:

Dat ding staat niet bij mij, het is wel mijn oude decoder, maar deze heeft een nieuw baasje, dus over webinterface, geen idee.

Maar dat dit kan met hdmi-cec intellingen weet ik, maar waar staat dit, zodat ik het gewoon kan doorspelen .

Bij mijn decoder VU+ zero staat het onder de audio/video, maar schijnt bij dat ding daar niet te staan.

Dus waar staat dit??

Dat is het juiste menu, maar een DM800HD heeft geen HDMI, maar een DVI uitgang waar een verloopplug naar HDMI op zit, is HDMI-CEC dan wel mogelijk?

Welk image met welke versie staat erop?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
21 uren geleden, Mimisiku zei:

Dan heeft hij op zijn minst een DM800se en géén DM800HD.. En inderdaad HDMI CEC uitzetten óf configureren .

Tja, de topic starter heeft hier nog niet op gereageerd.

Gezien de HDMI-CEC functionaliteit, het wederzijds inschakelen van ontvanger en tv is hier vermoedelijk sprake van een SE en geen HD.

 

We wachten op de reactie van de topic starter.

 

Je kan HDMI-CEC functies ook  op de tv uitschakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Alex1970 zei:

...een DM800HD heeft geen HDMI, maar een DVI uitgang waar een verloopplug naar HDMI op zit...

Een veel voorkomend misverstand. Het is een andere (veel betere) connector maar de functies zijn hetzelfde. Gewoon HDMI dus, inclusief CEC.

Of de CEC functies op die box werken hangt gewoon af van de geïnstalleerde hdmicec systemplugin en de configuratie daarvan.

 

 

1 uur terug, ceesv zei:

Je kan HDMI-CEC functies ook  op de tv uitschakelen.

Precies, voor een correcte werking van de CEC control functies zijn 2 partijen nodig.

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM800HD-PVR heeft géén HDMI-CEC omdat het apparaat als te traag werd geacht. De noodzakelijke I/O control is er niet. Derhalve ook geen HDMI-CEC in het menu van deze ontvanger....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal het dan toch in de tv moeten zoeken, wanneer het niet in je ontvanger ondersteund wordt.

Of je leert ermee te leven.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...