Ga naar inhoud


dab+ antenne


ikkuniet

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een dab+ tuner van argon audio en daarop zit de hama dab+ fm antenne maar het signaal valt steeds weg, nu heb ik de plek van de antenne al veranderd, maat toch blijft dit zich voordoen .

Ik ga nu maar voor een buitenantenne, maar welke.

Wat is nu gewoon een goede buitenantenne zonder fm, passief of active , maar wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welke antenne voor jou geschikt is hangt af van je locatie en de beoogde zendmast die je wilt ontvangen.

Afstand van / tot speelt een rol evenals de geografische gesteldheid van het terrein.

 

Zonder die gegevens is het een schot in het duister.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ikkuniet zei:

Ik heb hier een dab+ tuner van argon audio en daarop zit de hama dab+ fm antenne maar het signaal valt steeds weg, nu heb ik de plek van de antenne al veranderd, maat toch blijft dit zich voordoen .

 

Heb je het toestel zelf al eens verplaatst?

Zet het desnoods buiten.

Zo kan je uitsluiten dat het aan het toestel ligt en dat er wel degelijk een ontvangst probleem is.

 

mcg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, bedankt voor de reactie, zou het kunnen als er tussen de zendmast en de ontvanger er een paar torenkranen (1 km afstand) staan dat dit invloed heeft op de ontvangst, de zendmast staat hemelsbreed km of 10 van de mast af dus ik denk iets van een richtantenne, want de tussen de antenne en de zender staat voor de rest niets, behalve die kranen, en volgens de lijsten moet het bereik in nederland prima zijn, maar twee weken geleden van beverwijk naar den helder, langs de kust gereden en  boven beverwijk tot een heel eind richting den helder gewoon heel slechte ontvangst tot geen ontvangst en dit  met een pioneer dab+radio met active antenne tegen het voorraam .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ik was ook al eens aan het rondkijken voor een DAB+ waar je een externe antenne kan op aansluiten, buiten auto radio, toch behoorlijk duur. Mijn huidige dab+ radiootje met antenne reageerd wel als ik deze antenne tegen ijzer hou of ontvangt nog beter wanneer ik de antenne tegen de monitor hou.

 

 

Wat zijn eigenlijk de goedkopere dab+ radio's waar een externe antenne op aansluiten mogelijk is? Ik weet niet of mijn autoradio een standaard dab+ antenne aankan. 

 

Op webshops is dat niet altijd duidelijk aangegeven 😒

 

Hugo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, simp zei:

Wat zijn eigenlijk de goedkopere dab+ radio's waar een externe antenne op aansluiten mogelijk is?

waarom maak je niet je eigen vraag in een eigen topic aan? { jouw vraag gaat helemaal niet over de antenne zelf }

waarom kaap je dit topic van @ikkuniet ?

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...