Ga naar inhoud


sollicitatieplicht UWV


blitz10

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Codx zei:

AOW krijgt iedereen, daar hoef je alleen maar voor in NL te wonen is totaal niet afhankelijk van hoe lang jij werkt. 

Als je in het buitenland woont, zoals ik, kun je je vrijwillig verzekeren voor de AOW. Kost wat maar als je dan je pensioen gerechtigde leeftijd gehaald hebt, 'krijg' je hem ook. 

Ik zou de 'Ik vertrek' mensen die in het buitenland hun geluk zoeken niet graag de kost geven die deze 'verzekering' niet betalen.

Die krijgen maar een gedeelte (werkjaren in NL) van het AOW bedrag uitgekeerd.

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
2 minuten geleden, tommiedepommie zei:

Als je in het buitenland woont, zoals ik, kun je je vrijwillig verzekeren voor de AOW. Kost wat maar als je dan je pensioen gerechtigde leeftijd gehaald hebt, 'krijg' je hem ook. 

Wanneer je in het buitenland woont en werkt bouw je ook in dat land "AOW" rechten op.

En het mag een verrassing zijn, maar die uitkering kan zo maar beduidend hoger zijn als de standaard AOW in Nederland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eens op de site van uwv gaan neuzen.

er staan diverse banen.

 

maak het het iets uit als ik solliciteer op een baan, welke qua opleidingsniveau hoger ligt dan wat ik in mijn cv heb.

 

of wordt dit niet geaccepteerd door uwv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak het jezelf niet zo moeilijk, neem nou contact op met Werkcentrum Zuid-Limburg en laat je helpen, ze zijn ervoor je, het kost je niets en het UWV werkt hiermee samen.

Jij kent je skills het beste en draag dat uit. Zoek met die competenties naar een vacature, niet naar de vacature baantitel.

 

Dit staat op hun site:

 

Quote

Je kunt bij ons terecht met vragen over werkgelegenheid, vacatures, scholing, loopbaan, mobiliteit en andere zaken die met werk te maken hebben. Hierbij willen wij je graag helpen!

Neem contact met ons op voor

  • Loopbaanadvies
  • Coaching
  • Workshops en trainingen
  • Scholing
  • Hulp bij het maken van een CV

 

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vraag me wel eens af of UWV ook wel eens naar die beroepswerkelozen kijken.

iemand die altijd werkt komt wel weer aan een nieuwe baan, alleen UWV zit dan achter je reet aan.

ik werk al sinds 1992 , werk nu al bijna 25 kaar als loodgieter en kom vaak in buurten waar niemand werkt.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp de TS heel goed.

Je leven lang gewerkt en buiten je schuld om werkeloos.

Vlak voor de finish nog ff je zuurverdiende pensioen flink omlaag.

Je wordt financieel niet geprikkeld maar gestraft.

Helemaal wanneer je ziet dat groepen mensen doelbewust profiteren van ons systeem.

Zeer pijnlijk.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het jou opgevallen is maar een heel brede hoge tsunami ontslaggolf kenden we ook tussen 2008 en 2012 wegens de banken crisis.

En het maakt niet uit hoeveel jaar je gewerkt hebt het is altijd waardeloos.

Maar men gaat niet bij de pakken neerzitten.

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
23 uren geleden, blitz10 zei:

Eigenlijk vindt ik het na 43 jaar een werkzaam leven te hebben geleid, tijd om wat rustiger aan te gaan doen.

Ik wil nog wel wat gaan doen , maar met mate.

 

Daarom zoek ik oplossingen, zodat de instantie me na 43 jaar iedere dag voor vadertje staat gewerkt te hebben, een beetje mijn gangetje laat gaan.

 

Houd er wel rekening mee dat zoiets je een behoorlijke inkomensderving gaat opleveren.

Na je ww ga je naar bijstandsniveau en wordt er ook gekeken naar je bezit wat je dan zelf mag opeten.

 

Het is jouw keuze, bedenk ook dat na 2 jaar werkeloosheid het steeds moeilijker wordt om nog een baan te vinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou begrijp ik dat best wel hoor en heb het zelf ondervonden dat je er even "een hele harde stoot in de maag" door krijgt en moedeloos kunt worden.

 

Maar na een 3/4 jaar kwam ik op een betere plek terecht dan die ik daarvoor had.

Nu 2023 is er heel veel meer vraag naar werknemers op de arbeidsmarkt dan destijds 2010.

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ceesv zei:

Wanneer je in het buitenland woont en werkt bouw je ook in dat land "AOW" rechten op

Ik woon wel in het buitenland maar WERK er niet. Jammer, ik maakte al een klein sprongetje 😉

Maar weer met beide voetjes op de grond.

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je in het buite land woont maar in Nederland werkt bouw je Nederlandse AOW op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook gewoon navragen welke opgebouwde AOW uitkeringen je hebt te verwachten.

Aanvraag – SVB Pensionoverzicht

Heb ik al eens gedaan ook gezien de premies die ik in het buitenland betalen moest.

 

Ale beetjes helpen later.

 

Maar er zijn ook aanvullende verzekeringen, die je wel in de gaten moet houden en de documenten daarover goed moet bewaren.

Zoals die verzekering voor dat AOW-gat. Misschien heeft Blitz10 zo een.

 

 

 

 

 

 

alle beetjes

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Houd er wel rekening mee dat zoiets je een behoorlijke inkomensderving gaat opleveren.

Na je ww ga je naar bijstandsniveau en wordt er ook gekeken naar je bezit wat je dan zelf mag opeten.

 

Het is jouw keuze, bedenk ook dat na 2 jaar werkeloosheid het steeds moeilijker wordt om nog een baan te vinden.

Na mijn ww , kan ik IOW aanvragen, ik val nog in de oude regeling.

Is natuurlijk geen vetpot, maar ik hoef mijn bezittingen niet op te eten.

 

Hieronder noemen wij de voorwaarden om een IOW-uitkering te krijgen na uw WW-uitkering:

  • Uw WW-uitkering begon voor 1 januari 2020. En op uw eerste werkloosheidsdag was u 60 jaar of ouder.
  • Of uw WW-uitkering begon op of na 1 januari 2020. En op uw eerste werkloosheidsdag was u 60 jaar en 4 maanden of ouder.
  • Uw WW-uitkering heeft de maximale periode bereikt. Heeft u meer WW-uitkeringen? Dan kunt u na de WW-uitkering die stopt misschien een IOW-uitkering krijgen naast uw andere WW-uitkering(en).
  • U kreeg langer dan 3 maanden WW, omdat u aan de jareneis voldeed. Of uw uitkeringsperiode van 3 maanden is verlengd met de overgebleven periode van een eerdere WW-uitkering.

Let op: Als uw WW-uitkering op of na 1 januari 2024 begint, dan kunt u geen IOW-uitkering krijgen.

aangepast door blitz10
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Je kan ook gewoon navragen welke opgebouwde AOW uitkeringen je hebt te verwachten.

Aanvraag – SVB Pensionoverzicht

Heb ik al eens gedaan ook gezien de premies die ik in het buitenland betalen moest.

 

Ale beetjes helpen later.

 

Maar er zijn ook aanvullende verzekeringen, die je wel in de gaten moet houden en de documenten daarover goed moet bewaren.

Zoals die verzekering voor dat AOW-gat. Misschien heeft Blitz10 zo een.

 

 

 

 

 

 

alle beetjes

Aow gat zal ik geen last van hebben.

Mijn vroegere werkgever, heeft me wel een leuke vergoeding mee gegeven, hiermee kan ik  een en ander mee compenseren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De IOW uitkering is maximaal 70% van het minimum loon, hetgeen overeen komt met het bijstandsniveau.

5 jaar op dat niveau is niet gemakkelijk te overbruggen.

Veel hangt af van je persoonlijke omstandigheden.

 

Je zal voor jezelf moeten uitmaken of je daarmee uitkomt.

In welk vakgebied was je werkzaam?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...