Ga naar inhoud


sollicitatieplicht UWV


blitz10

Aanbevolen berichten

ik ben nu 61 jaar

dus ik moet nog 6 jaar tot mijn aow/pensioen.

heb recht op 2 jaar ww max.

dus nog max 4 jaar bijstand.

 

laten we zeggen de "ontslagvergoeding" compenseerd deze 6 jaar voor een groot gedeelte.

 

gelukkig heb ik al tot heden al een goed pensioen opgebouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nog een dingetje, bij bijstand wordt gekeken naar het gezins inkomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De zogenaamde gouden handdruk komt echter wel op je inkomstenbelasting aangifte naar voren. Dan is bijstand misschien niet je reddingsboei.

Laat je goed voorlichten daar over.

Belasting afdragen

De uitkeringen die u ontvangt vanuit uw Gouden handdruk rekening of verzekering zijn dus belast. Moet u geld apart zetten voor de te betalen inkomstenbelasting? Krijgt u over een jaar een hoge belastingaanslag die u ineens moet voldoen? Nee, dat is niet aan de orde. De bank of verzekeraar die de uitkeringen aan u overmaakt zal de belasting inhouden. De belasting wordt door de bank of verzekeringsmaatschappij afgedragen aan de Belastingdienst. Het bedrag dat u op uw rekening krijgt is dus netto – u hoeft er geen belasting meer over te betalen.

 

Ik weet dat ik gouden handdruk krijg, deze is bruto

Er gaat van dit bedrag +/- 49 % belasting vanaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was me bekend.

je moet echter kijken wat de inkomensgrens is betreffende de spaar tegoeden (inclusief gouden handdruk exclusief belasting + eigen vermogen box3 ) als je voor bijstand zou "moeten" gaan. Het huis is ook eigen vermogen. De gemeente keert bijstand uit dus kijk ook zeker even bij jou gemeente daar naar die drempels.

 

 

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dat was me bekend.

je moet echter kijken wat de inkomensgrens is betreffende de spaar tegoeden (inclusief gouden handdruk exclusief belasting + eigen vermogen box3 ) als je voor bijstand zou "moeten" gaan. Het huis is ook eigen vermogen. De gemeente keert bijstand uit dus kijk ook zeker even bij jou gemeente daar naar die drempels.

 

 

 

begrijp ik, maar na mijn ww , kan ik IOW aanvragen, ik val nog in de oude regeling.

 

Een IOW-uitkering is een speciale uitkering voor 60-plussers. U kunt de uitkering krijgen als uw WW-uitkering of uw loongerelateerde WGA-uitkering is afgelopen. Door de IOW hoeft u niet naar de bijstand. IOW is een afkorting van Inkomensvoorziening Oudere Werklozen.

 

 

Voor een IOW-uitkering maakt het niet uit hoeveel vermogen u heeft (koophuis, spaargeld, caravan enzovoort). En het maakt ook niet uit hoeveel uw partner verdient. U moet wel naar werk zoeken en solliciteren.

 

aangepast door blitz10
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ter informatie:

Voor een IOW-uitkering maakt het niet uit hoeveel vermogen u heeft (koophuis, spaargeld, caravan enzovoort). En het maakt ook niet uit hoeveel uw partner verdient.

 

U moet wel naar werk zoeken en solliciteren.

 

Dat betekent dat de gemeente je kan verplichten tot het aannemen van elke werkzaamheid, weiger je wordt je gekort op je uitkering.

Tref je de verkeerde ambtenaar op het gemeentehuis ga je een helse 4 jaar tegemoet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ceesv zei:

Dat betekent dat de gemeente je kan verplichten tot het aannemen van elke werkzaamheid,

Noemt men dat ook wel de participatie wet ? Verre van blijven, als je nog gewoon normaal kan werken.

Laat het maar eens een tijdje bezinken al die nieuwe omstandigheden.

succes

 

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ceesv zei:

 

In welk vakgebied was je werkzaam?

 

Die vraag is/word nog niet beantwoord

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 1-6-2023 om 11:33, blitz10 zei:

Ik ben helaas vanaf vandaag werkzoekende op 61 jarig leeftijd.

Ik heb begrepen dat ik per 4 weken min 4 sollicitaties moet doen.

 

 

 

Aangezien ik altijd gewerkt heb tot aan mijn 61 jaar( waarvan 38 jaar volcontinu ), valt dit voor mij niet mee.

 

Heeft iemand, tips voor me hoe ik een en ander kan aanpakken

 

Op 2-6-2023 om 10:45, blitz10 zei:

Bedankt voor de reacties.

 

Eigenlijk vindt ik het na 43 jaar een werkzaam leven te hebben geleid, tijd om wat rustiger aan te gaan doen.

Ik wil nog wel wat gaan doen , maar met mate.

 

Daarom zoek ik oplossingen, zodat de instantie me na 43 jaar iedere dag voor vadertje staat gewerkt te hebben, een beetje mijn gangetje laat gaan.

 

 

 

Het openingsbericht vroeg om hulp bij het solliciteren naar een nieuwe baan.

In het verloop van dit onderwerp is dat veranderd naar het vragen om tips hoe met behoud van een uitkering uitkering de AOW leeftijd te bereiken.

 

Daar zal een ieder hier een mening over hebben.

Bedenk dat de topic starter 43 jaar werkzaam is geweest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, blitz10 zei:

Ik weet dat ik gouden handdruk krijg, deze is bruto

Er gaat van dit bedrag +/- 49 % belasting vanaf

Denk dat je je af moet vragen of je dat geld nu dan ook direct nodig hebt?

Ik kreeg die gouden handdruk ook na mijn ontslag in 2005 (had me namens de vakbond verkiesbaar gesteld voor de OR wat de werkgever niet leuk vond en me op straat zette maar waar de rechter dus niet mee akkoord ging en de ontslagvergoeding daarom verdubbelde) en heb het omgezet naar een spaarvariant die pas uitkeert na mijn 65e.

Voordeel is dat na bijna 20 jaar het bedrag al verdubbeld is maar ook dat ik niet even tegen het volle tarief af mocht tikken bij de belasting maar zodra je met pensioen ga in een lager tarief uit kom en er dan pas belasting over ga betalen.

Wellicht iets om over na te denken omdat die pensioenleeftijd niet zo heel lang meer op zich laat wachten en het je wel flink wat op kan leveren.

  • Like 1
  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...