Ga naar inhoud


sollicitatieplicht UWV


blitz10

Aanbevolen berichten

Ik ben helaas vanaf vandaag werkzoekende op 61 jarig leeftijd.

Ik heb begrepen dat ik per 4 weken min 4 sollicitaties moet doen.

 

 

 

Aangezien ik altijd gewerkt heb tot aan mijn 61 jaar( waarvan 38 jaar volcontinu ), valt dit voor mij niet mee.

 

Heeft iemand, tips voor me hoe ik een en ander kan aanpakken

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan verschillen ik moest in 2010 => 2 sollicitaties per week de deur uit sturen en kopieën daarvan bewaren. Nu is het 4op4

https://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/uw-rechten-en-plichten/detail/plichten-met-ww-uitkering/solliciteer-actief-naar-passend-werk/wat-geldt-als-sollicitatie

 

dus je aanname is bevestigd.

Organiseer je email programma Postvak sollicitaties -UIT + Postvak sollicitaties -IN (dus reacties)

Backup die regelmatig.

 

Maak jezelf gewoon een goede onderlegger voor sollicitaties in een teksteditor zoals Word. Dan kun je Firma naam en vacature snel aanpassen per sollicitatie.

Maak ook een Curriculum Vitae met alle data van opleidingen en promoties ook al is het 38 jaar in hetzelfde bedrijf.

Stuur alleen de stukken als PDF's naar de firma's en bedrijven via email, waarvan je dus dan ook een bevestiging hebt dat die verzonden zijn door jou.

 

En solliciteer ook op vacatures die niet per se met je vakgebied te maken hebben als laborant.

 

Heel veel succes!

 

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sterkte de komende tijd!

Lichtpunt is dat tegenwoordig ook 60+ een kans op een baan heeft.

Gebruik ook je netwerk van collega's, klanten en leveranciers bij het zoeken naar een nieuwe baan.

Loop ook eens binnen bij uitzend bureaus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, blitz10 zei:

Ik ben helaas vanaf vandaag werkzoekende op 61 jarig leeftijd.

Ik heb begrepen dat ik per 4 weken min 4 sollicitaties moet doen.

 

 

 

Aangezien ik altijd gewerkt heb tot aan mijn 61 jaar( waarvan 38 jaar volcontinu ), valt dit voor mij niet mee.

 

Heeft iemand, tips voor me hoe ik een en ander kan aanpakken

En je krijgt geen begeleiding naar ander werk vanuit de werkgever?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er tientallen verstuurd in de tijd dat je met 100 man op 1 baan solliciteerde toen je nog doctoraal moest hebben om in het middelbaar onderwijs een kleine kans te maken. Later vele moeten beoordelen. Die op een kladblaadje gooide je er meteen uit. Zelfs 1x eentje op een stuk WC-papier gehad.

Ik denk dat die momenteel best wel eens meegenomen zouden kunnen worden in het onderwijs...

 

Dus wat is je vakgebied en welke kennis heb je?

Niet dat ik het onderwijs momenteel iemand kan aanbevelen.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@blitz10,

 

Quote

Ik heb begrepen dat ik per 4 weken min 4 sollicitaties moet doen.

 

Dat is al een oude !

 

Vroeger, tegen 50+ jaren was je eigenlijk te oud om te kunnen werken.

Nu, 67+ jaren bent je nog jong genoeg om te kunnen werken.

 

😒 , gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Ook netwerk gesprekken tellen volgens mij als sollicitaties

Ook banenbeurzen volgens mij.

 

En daarnaast schrijf hier ook even neer welke regio en hoeveel Km max en wat je gedaan hebt .

Hoeft natuurlijk niet in detail maar voor hetzelfde geld is er hier iemand die je op een leuke vacature kan wijzen 

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

 

Eigenlijk vindt ik het na 43 jaar een werkzaam leven te hebben geleid, tijd om wat rustiger aan te gaan doen.

Ik wil nog wel wat gaan doen , maar met mate.

 

Daarom zoek ik oplossingen, zodat de instantie me na 43 jaar iedere dag voor vadertje staat gewerkt te hebben, een beetje mijn gangetje laat gaan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja begrijpelijk, maar die uitkering van het UWV is maar gedurende 2 jaar en heel veel minder dan 75% van je oude salaris netto.

Misschien is die 75% van geval tot geval anders, was bij mij omdat ik 4 dagen per week werkte voor het massa ontslag.

 

Dus dat financiële aspect kan gaan knellen voor het huishoudelijk budget dat je gewend was alsmede dat je tegenwoordig ook tot 66~67 door moet blijven werken.

Je kan wel afspraken maken met het UWV om toch eerder te stoppen dan 66~67 maar dan gaat ook de AOW een fors deel omlaag (eventueel ook je privé pensioen regeling als je die hebt lopen). { zie correctie 3 berichten naar beneden }

 

Je zal er niet blij van worden maar het UWV heeft veel te weinig mankracht om al haar taken uit te voeren, zolang je zelf maar netjes solliciteert.

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
correctie

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

maar dan gaat ook de AOW een fors deel omlaag

 

AOW krijgt iedereen, daar hoef je alleen maar voor in NL te wonen is totaal niet afhankelijk van hoe lang jij werkt. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Na 2 jaar ww kan je in aanmerking komen voor een IOW uitkering, welke maximum 70% van het minimum loon bedraagt.

Geen vetpot.

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/uitkering-oudere-werklozen-ioaw-iow-ioaz/vraag-en-antwoord/kom-ik-in-aanmerking-voor-een-iow-uitkering

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx

Oeps, het privé pensioen gaat omlaag, de AOW blijft inderdaad gelijk maar die krijg je pas op je 66~67ste.

Quote

Eerder met pensioen en AOW - Gevolgen voor uitkering?

Andersom geldt dat je geen AOW-uitkeringen kunt ontvangen voordat je de AOW-leeftijd bereikt. Wil je eerder stoppen met werken, dan moet je dus zelf deze periode financieel overbruggen

bron https://weblog.sparen.nl/eerder-stoppen-met-werken-en-aow

aangepast door Tonskidutch
aan codx + bron

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je locatie Maastricht is, ken je het Werkcentrum-Zuidlimburg ?

In mijn omgeving is een vergelijkbare organisatie en die zoeken met je mee en organiseren bijeenkomsten met potentiële werkgevers.

 

Helaas zag ik geen Jop Hulp Maatje (JHM) bij jouw in de buurt. Dat is een vrijwilligers organisatie die -gratis- workshops organiseert om je te helpen bij het solliciteren (CV, gesprek voeren, enz.)

 

Je kan op de website van het CBS onderzoeken wat voor vacatures (branches) er gezocht wordt in jouw omgeving.

 

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...