Ga naar inhoud


M7 ontvanger of Denson DS1010 V3A


JPW

Aanbevolen berichten

Hallo sat4all-members.

Vandaag kennis gemaakt met nieuwe Belgisch/Australische inwoners in ons dorp. Deze zouden graag Belgische, Nederlandse, Franse en Engelse zenders bekijjken, en dus kreeg ik de vraag hoe ik dit deed. Daar we in the middle of nowhere wonen, is het enige alternatief TV Vlaanderen.

Welke materiaal moet ik hen nu aanraden: de M7 brol of de Denson DS1010 V3A ? Beide worden (klaargemaakt voor TV vlaanderen) aangeboden door xxxxx

Schotel denk ik aan wat ikzelf heb en tevreden ben : Cahors Visiosat Big Bisat met 4 LNB's voor Astra 1,2,3 en ...  De schotel heeft vrij zicht van NO tot ZW, dus ontvangst zal geen problemen geven.

Graag jullie mening, dank bijvoorbaat.

aangepast door ceesv
Naam webwinkel verwijderd.

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het met zijn huidige schotel werkt, zal het bij de nieuwe mensen ook wel werken.

Welke ontvanger de beste is, zal moeilijk te zeggen zijn.

De tvv ontvanger zal ook overweg kunnen met de internet zenders, als die ooit elders gebruikt wordt. En dat gaat de Denson niet kunnen.

Het merk Denson zie je hier niet veel voorbij komen.

Dus weinig ervaring met dat merk

 

Mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten het feit dat TVV geen losse kaarten meer afgeeft en uitsluitend nog de CAM803 is een ontvanger met CI+ slot noodzakelijk. De Denson valt dus sowieso af. Een M7 ontvanger valt ook af vanwege de puur slechte GUI en gebrek aan gebruikersmogelijkheden. Moet het snel en simpel dan is de Technisat S6 (of de oudere S5) een optie. Let alleen wel op dat dit merk géén DiseqC 1.1 ondersteunt! 4 Sats OK. Mag het beter dan is een VU+Zero4K (of de spin-off Pure mini) ook een optie…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens bij mijn Locatie: ik woon in Spanje 😉

OK, dan zal het wss een VU+ worden, met een M7 CAM803. Het uitrichten van de schotel zal geen problemen opleveren.

Bedankt voor de info.

aangepast door JPW

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Blijkbaar is zijn verblijfplaats strik geheim???

PS: En Sprietje in Tenerife heb je met een schotel van 70cm breedte met de orig TV Vlaanderen dubbele LNB prima ontvangst hoor! Natuurlijk geen Engelse zenders, wel a1 en a3 zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Mimisiku zei:

Buiten het feit dat TVV geen losse kaarten meer afgeeft en uitsluitend nog de CAM803 is een ontvanger met CI+ slot noodzakelij

 

Volgens de beschrijving heeft de Denson toch een CI slot.

Ik weet niet of het een CI+ slot is maar als de leverancier het in orde maakt voor TVV....

Maar zoals eerder gezegd heb ik geen ervaring met Denson

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JPW

Of de Belgisch/Australische bewoners in dat dorp ook aan een CI+ Cam803 kunnen komen is maar helemaal de vraag. (moeten ze belgisch adres hebben)

En indien ja, gaat het natuurlijk om CI+ compatibiliteit in receiver (+ firmware ) en /of TV voor die Belgische zenders.

 

Het is dus belangrijk om te vermelden dat door een upgrade van de CI+ Cam zijdens de provider desbetreffende compatibiliteit zomaar kan ophouden te bestaan als je met enigma2 receivers aan de slag gaat of slecht ondersteunde CI+ receiver waar de nieuwe firmware ontwikkeling uitblijft.

Een dergelijke keuze na een gegeven aankoop advies is aan die mensen zelf natuurlijk.

Kan betekenen dat ze volgend jaar een nieuwe andere receiver nodig hebben.

 

Dan denk ik persoonlijk of je neemt dat risico of je kijkt naar de Technisat voor 4in1 diseqc.

 

 

 

p.s. 4in1 diseqc gaat ook op de meeste TV's als daar een DVB-S2 tuner in zit

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Sprietje zei:

Maar waarom een losse satellietontvanger? De meeste tv's hebben tegenwoordig ingebouwde satellietontvangers.

Als die over een FastScan beschikt dan is dat voor de gewone kijker voldoende. Onhandelbaar wordt het als je een ‘goedkopere’ buitenlandse TeeVee koopt. Zonder FastScan kun je op die TeeVee 776 kanalen op de hand! gaan editen. Tegen de tijd dat je klaar bent is de AB versleten en heb je uit pure frustratie een slof tegen je TeeVee gesmeten…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...