Ga naar inhoud


RDS op DVB-C hapering ?


Aanbevolen berichten

De RDS op DVB-C is sinds deze week weer geheel terug! Op NPO Radio 1 t/m 5! Op NPO Soul & Jazz echte niet meer terug gekeerd! Dat was trouwens niks anders meer dan de tekst 'Soul en Jazz' . Er is duidelijk wat geklust bij de NPO zelf recent.

 

Dit soort zaken bij Ziggo neerleggen met vragen is hetzelfde als de Noordzee willen droogleggen. Ze gaan op geen enkele manier snappen waar je het over hebt, waar het voor bedoelt is laat staan wat zij er aan kunnen doen. Het heeft ook niets met 'hun' apparatuur te maken. Zij hebben geen idee van het bestaan van dit extraatje dat wij eruit halen. Wees blij dat het werkt! Ook op oa VRT werkt het. De zenders van Sky group....daar is het weg!

 

De Duitse zenders ook, dat komt omdat ze deze converteren. Maar directe ontvangst via satelliet van alle ARD zenders daarop werkt dit 'RDS" signaal wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Leuk, goed dat je hier op terug komt,ik zag je bericht direct maar neem nu pas de tijd om te reageren

 

Op 22-9-2023 om 16:31, Schotelspeller zei:

De RDS op DVB-C is sinds deze week weer geheel terug! Op NPO Radio 1 t/m 5!

Ja, idd, ik had niet meer gekeken op DVB-C, de DAB+ doet het perfect immers.

Via de DVB-C is er iets meer info, de presentator(en) staat (staan) er ook bij.

 

Op 22-9-2023 om 16:31, Schotelspeller zei:

Op NPO Soul & Jazz echte niet meer terug gekeerd!

En nog steeds niet.

Op 22-9-2023 om 16:31, Schotelspeller zei:

Dat was trouwens niks anders meer dan de tekst 'Soul en Jazz' .

Via DAB al tijden de titel en artiest, alleen 's avonds (soms ?) niet

Op 22-9-2023 om 16:31, Schotelspeller zei:

Er is duidelijk wat geklust bij de NPO zelf recent.

Ik denk/vermoed eerder in de verdeelstraat naar de kabelaars toe, via DAB werkte het immers al wel tijden goed.

 

aangepast door kees321
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En nog geen "radiotext" via DVB-C hier op de NPO's

Op een paar andere stations wel, bv bij "arrow classic rock".

 

Ik vraag me dus nog steeds af hoe deze systemen werken (of zouden moeten werken ).

Geven de kabelbedrijven alleen door wat ze aangeleverd krijgen uit het centrale verzamel/verdeelpunt (in Hilversum)

Of wordt er lokaal nog aan gesleuteld.

 

Wie kan eens even kijken op een DVB-C radio wat er wordt meegestuurd ?

bvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 minuten geleden, kees321 zei:

Geven de kabelbedrijven alleen door wat ze aangeleverd krijgen

Ja, ze mogen er zelf niets aan toevoegen of veranderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, kees321 zei:

En nog geen "radiotext" via DVB-C hier op de NPO's

Op een paar andere stations wel, bv bij "arrow classic rock".

 

Ik vraag me dus nog steeds af hoe deze systemen werken (of zouden moeten werken ).

Geven de kabelbedrijven alleen door wat ze aangeleverd krijgen uit het centrale verzamel/verdeelpunt (in Hilversum)

Of wordt er lokaal nog aan gesleuteld.

 

Wie kan eens even kijken op een DVB-C radio wat er wordt meegestuurd ?

bvd.

 

Ik heb hier inderdaad geen radiotext op npo1. wel op arrow classic rock

 

 

npo1.png

arrow.png

Hobbyist, and developer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 5 weken later...
  • 2 weken later...

Ze krijgen het inmiddels voor elkaar om bij sommige zenders de naam mee te geven. Programma's, presentatie, track en artiest lijken nog ver weg. Kleine tip van mij aan de NPO radio techneuten, neem eens contact op met de WDR. Daar werkt het (RDS/RASS) prima voor de radiozenders op satelliet en in de ether.

2023-12-21 19.50.32-1.jpg

aangepast door Dreeke
  • Like 2

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 21-12-2023 om 19:49, Dreeke zei:

Ze krijgen het inmiddels voor elkaar om bij sommige zenders de naam mee te geven. Programma's, presentatie, track en artiest lijken nog ver weg. Kleine tip van mij aan de NPO radio techneuten, neem eens contact op met de WDR. Daar werkt het (RDS/RASS) prima voor de radiozenders op satelliet en in de ether.

2023-12-21 19.50.32-1.jpg

Ik neem aan dat dit niet via Ziggo is? Op de directe Astra-1 ontvangst krijg ik ook alle Radiotekst door op ELK ARD-station.

 

Maar bij de NDR en WDR zenders op Ziggo werkt dit NIET meer sinds ARD stopte met de MPEG transponder en overstapte op AAC-HE. Want Ziggo bewerkt die signalen in hun uitzendstraat om ze weer om te zetten naar 192 kbps Mpeg audio. En helaas filteren ze daarbij de radiotekst info eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Schotelspeller zei:

Ik neem aan dat dit niet via Ziggo is? Op de directe Astra-1 ontvangst krijg ik ook alle Radiotekst door op ELK ARD-station.

 

Maar bij de NDR en WDR zenders op Ziggo werkt dit NIET meer sinds ARD stopte met de MPEG transponder en overstapte op AAC-HE. Want Ziggo bewerkt die signalen in hun uitzendstraat om ze weer om te zetten naar 192 kbps Mpeg audio. En helaas filteren ze daarbij de radiotekst info eruit.

 

Klopt, is via satelliet.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...