Ga naar inhoud


Standaard digitale TV van Ziggo deels gecodeerd?


Miauw
Ga naar oplossing Opgelost door Alex1970,

Aanbevolen berichten

Sinds de aanbieding van KPN 50% korting voorbij is, ben ik op een 50% korting  aanbieding van Ziggo overgestapt.

 

Het zelf aansluiten had geen zin, daar de kabelkast te oud was en geen snelle verbinding kon maken.

 

Gezien een monteur te laat ingepland kon worden i.v.m. dat de apparatuur te laat geleverd werd, dacht ik digitale TV in DVB-C tijdelijk aan te sluiten. De TV ontving helemaal niets, bleek dat ik een andere frequentie in moest stellen.

 

Het werkte, maar vooral de Nederlandse commerciële zenders gaf de TV als gecodeerd aan. Ik dacht dat het standaard pakket voor enkel DVB-C mits de kabel al aangesloten was, te ontvangen was, maar dat bleek niet het geval. Klopt dat, of is het een instelling van de TV ?

 

Inmiddels is alles met internet aangesloten en kijk ik TV via de NEXT-mini, toch ben ik nieuwsgierig hoe het één en ander zit bij alleen DVB-C, weet iemand hoe dat zit?

 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij Ziggo zijn redelijk wat zenders vrij maar de benaming van de pakketten is niet duidelijk.

De basis  met de vrij te ontvangen zenders heet Kabel TV. 

Daarna komt het Tv Standard pakket (= kabel TV + gecodeerde zenders)

Er zijn ook nog aanvullende pakketten.

 

Ga naar Vind alle digitale zenders bij Ziggo in het zenderoverzicht. Gebruik het filter om de Kabel TV zenders te zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HD zenders van de commerciële zenders waarvan ook nog een SD versie beschikbaar is, zijn gecodeerd.

De SD versies van RTL 4578Z, SBS 6, Veronica, Net 5 zijn dus wel vrij via DVB-C te ontvangen.

 

Als je een scan doet met netwerk ID 4444 zal je alleen de ongecodeerde zenders in je lijst hebben.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry voor het late antwoord, er speelt van alles om mij heen, dus heb weinig de tijd om snel te antwoorden.

 

Dank voor de antwoorden, ik wist niet dat bepaalde HD zenders gecodeerd zijn, waarom de TV geen SD zenders automatisch inlaad weet ik niet. Mijn TV heeft 3 keuzes, analoog, analoog en digitaal, of alleen digitaal.

 

Ik zal de instellingen nog een keer controleren, mijn kabelkastje aan de muur is vervangen door een enkele aansluiting i.p.v. radio en TV apart, was ooit door de gemeente aangelegd, later werd het Multikabel en weer later Ziggo.

 

Ik heb nauwelijks hier van analoge TV via Multikabel gebruik gemaakt, ik ging voor een jaar over naar Digitenne, daarna satelliet met het STB-pakket van digitaal, gevolgd door het € 10,- pakket, tijdelijk gecombineerde iptv en smartcard i.c.m. satelliet smartcard, daarna alleen smartcard met korting, en als laatst de verhogingen van Canal Digitaal waarna ik op op KPN overgestapt ben. Inmiddels al even Ziggo waarbij ik door Hollandsnieuwe film en series L gratis erbij gekregen heb, sport en kindertelevisie interesseert mij niet. Ik moet wel zeggen dat filmen en series L erg tegen valt, het aanbod is slecht en niet echt interessant, ik moet er ook apart voor door het menu om erbij te komen.

 

KPN was een 1000/1000 verbinding door een jaar actie voor een jaar leuk, daarna heb ik met jaar korting nu Ziggo met een 1000/75 verbinding, maar als het aan mij ligt heb ik al aan 50 down al meer dan genoeg, ik gebruik het simpelweg niet.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ilseonline

Je doet die keuze tijdens het scannen van je digitale kanalen en dus *niet* op je TeeVee

Geef i.p.v. NetwerkID 05555 nu 04444 in. Hij scant dan alleen de ongecodeerde kanalen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik alleen een kabelkastje met 1 aansluiting direct op een NIET smart TV aansluit, dan kan het toch alleen in het menu van de TV aangepast worden?

 

Ik meen dat de NetwerkID op 4444 staat, niet op 04444, maakt dat wat uit?

 

Ik kan het even niet zo snel in het menu vinden, de TV zit al op een Next-mini via HDMI aangesloten.

 

Ik weet nog wel dat Ziggo mij een andere frequentie gaf om in te vullen, want daarvoor had ik geen enkel kanaal.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als je een Next mini hebt hoef je helemaal niks in te scannen met 4444 of zo.

Die Next mini werkt via een netwerkkabel en niet de coax.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-8-2023 om 01:55, Alex1970 zei:

Als je een Next mini hebt hoef je helemaal niks in te scannen met 4444 of zo.

Die Next mini werkt via een netwerkkabel en niet de coax.

 

Daar ben ik hier eerder van op de hoogte, toch bedankt.

 

Het Ziggo pakket was te laat verzonden, vervolgens was mijn kabelkastje uit het jaar kruik (gemeente) niet geschikt, zeker niet voor de snelheid van 1000down en 75up. In de kabelkast buiten was alles al heel snel voor het starten van mijn abonnement aangesloten, maar gezien het kabelkastje in huis niet geschikt was moest er met enige spoed een monteur ingepland worden.

 

Ik heb daardoor de kabel voor een dag rechtstreeks aan de TV aangesloten, echter lukte het mij niet om bepaalde commerciële zenders in HD te ontvangen, deze blijken voor een deel gecodeerd te worden, SD kon ik niet vinden, een dag later was alles door een monteur aangesloten, de kosten die daarvoor normaal extra berekend worden heeft Ziggo op zich genomen, dus wat dat betreft netjes geregeld, wel afgeraffeld wegens eigenlijk geen tijd hebben.

 

Waarom de SD zenders die ik niet kon vinden nog doorgegeven worden is mij een raadsel, HD is scherper en SD ernaast neemt alleen maar bandbreedte in, haal die codering bij HD er af en er is veel meer ruimte door SD uit te schakelen.

 

Wat moet ik met 1000down, nou eigenlijk niets, de aanbieding was beter dan een langzamere down verbinding, dan is de keuze eenvoudig.

 

Het modem dat bij deze snelheid zit is qua wifi signaal flink hard, zo hard dat ik de twee wifipots in de doos heb laten zitten, ik heb geen verdiepingen, behalve 3 etages hoger een zolder vol spullen, ik heb daar geen wifispot geprobeerd.

 

Als de 50% korting bijna voorbij is, dan ga ik op zoek naar een andere aanbieder die dan op glas zit, ik kan geen VDSL meer aanvragen op het adres waar ik woon, alleen bestaande VDSL verbindingen blijven actief tot KPN het koper uit zet, of te wel een uitsterfbeleid. Tele2 zit vaak nog op VDSL, maar dat valt allang niet meer aan te vragen, die klanten zullen straks wel een aanbod krijgen voor glasvezel om koper uit te kunnen zetten.

 

Ik vind het raar dat overal waar KPN-netwerk actief is, men gedwongen wordt naar glasvezel over te stappen, maar waar KPN-netwerk niet zit, daar kan je gewoon VDSL aan blijven vragen, dat is toch concurrentie vervalsing?

 

Ik vind kabel als glasvezel even betrouwbaar, en even onbetrouwbaar in de nacht wanneer er onaangekondigd werkzaamheden plaats vinden, meestal gebeurt dat ongeveer 10 minuten tussen 1 en 5 uur in de nacht, toch zou ik het prettig vinden dat ze even een seintje geven voor je verbinding er er tijdelijk uit gooien.

 

Wat als mensen die een persoonsalarm hebben, maar die juist op dat moment dat het nodig is niet kunnen gebruiken? Is er geen 4G backup?

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

...een dag later was alles door een monteur aangesloten, de kosten die daarvoor normaal extra berekend worden heeft Ziggo op zich genomen..."

Ziggo hoort dit ook kosteloos te doen. De aansluiting in je huis is het zg. AOP (Abonnee Overname Punt) en is onderdeel van hun netwerk, dus dat hoort door hun uptodate gehouden te worden. Dat ze dat pas doen op verzoek van de abonnee is logisch, dat is minder werk dan alle huizen afgaan.

 

"SD kon ik niet vinden"

Dat je geen SD-zenders kon vinden is omdat je scant met het verkeerde Netwerk ID, zoals al eerder aangegeven moet je scannen met netwerk ID 4444 (of soms 04444 als je vijf cijfers moet invoeren) en niet met 5555.

 

"Waarom de SD zenders die ik niet kon vinden nog doorgegeven worden is mij een raadsel, HD is scherper en SD ernaast neemt alleen maar bandbreedte in, haal die codering bij HD er af en er is veel meer ruimte door SD uit te schakelen. "
Goed idee, overtuig jij Ziggo en/of de omroepen?


"Wat moet ik met 1000down, nou eigenlijk niets, de aanbieding was beter dan een langzamere down verbinding, dan is de keuze eenvoudig."

Houdt de prijs wel in de gaten, na de aanvankelijke kortings-periode gaat-ie gegarandeerd omhoog.

 

"Ik vind het raar dat overal waar KPN-netwerk actief is, men gedwongen wordt naar glasvezel over te stappen, maar waar KPN-netwerk niet zit, daar kan je gewoon VDSL aan blijven vragen, dat is toch concurrentie vervalsing?"

Twee netwerken naast elkaar kost meer dan één.
Vaak worden de DSL-abonnees kosteloos en voor dezelfde prijs omgezet op glasvezel (wat dan wel een betere verbinding geeft), des te eerder kan de stekker uit het kopernetwerk.
Zolang KPN andere providers moet toelaten, is er m.i. geen sprake van concurrentievervalsing.

 

"Wat als mensen die een persoonsalarm hebben, maar die juist op dat moment dat het nodig is niet kunnen gebruiken? Is er geen 4G backup?"

Dat hangt af van de gebruiker of die daar voor kiest. Maar meestal gaat iedereen er maar vanuit dat het altijd werkt.

 

"toch zou ik het prettig vinden dat ze even een seintje geven voor je verbinding er er tijdelijk uit gooien."

De providers zeggen dit wel te doen, maar ik ga niet elke dag kijken of mijn modem toevallig om 1:00 gaat resetten. Dus dat merk je pas als het gebeurt.
Meer openheid zou wel gewenst zijn. Laatst was er een 112 storing, volgens de pers om 5:00 of zo. Gek genoeg had mijn collega omstreeks 1:30 al een storingsmelding dat die lijnen uitgevallen waren.

 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is kosteloos gebeurd, echter gezien het zo snel moest gebeuren zou er een monteur kunnen komen die het toch in rekening zou kunnen brengen, anders zou het langer gaan duren. Bij Ziggo zouden ze dat in de gaten houden, echter had de monteur al zoiets van dit mag niet in rekening gebracht worden, dus heeft dat ook aangeven naar Ziggo.

 

Het zat het toch in die 04444 die 4444 werd, want Ziggo had 5555 aangeraden, de klantenservice zegt blijkbaar ook maar wat.

 

Wat ik wel prettiger vindt is dat als ik zoals nu even de TV direct op de kabelkast aangesloten heb, ik niet zenders bij het zappen tegen kom die ik toch niet kan bekijken, dat heb ik met de Next-mini juist wel en vindt dat juist waardeloos. Ik wil geen zenders met zappen ontvangen die ik toch niet kan bekijken, heeft iemand bij de NEXT-mini daar een oplossing voor?

 

Ziggo en overtuigen? Ik wil best een poging wagen, al vrees ik dat ik het antwoord al weet.

 

Ik weet dat het pakket voor 12 maanden goedkoop is, daarna ben ik toch weer vertrokken, tenzij ze een zelfde aanbod doen voor 37,25 per maand en een cashback van € 120,- . Ik denk dat het weer glasvezel gaat worden. Ziggo is over het algemeen veel te duur, de snelheid heb ik niet nodig, dus tegen die tijd weer wat leuks zoeken.

 

DSL van Tele2 kan je niet naar glasvezel omzetten, als je verhuizen gaat kan dat ook niet, mogelijk kan er bij Truus-Mobiel wellicht in de eerste periode een korting verwachten.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-8-2023 om 05:53, Miauw zei:

Het zat het toch in die 04444 die 4444 werd, want Ziggo had 5555 aangeraden, de klantenservice zegt blijkbaar ook maar wat.

 

Wat ik wel prettiger vindt is dat als ik zoals nu even de TV direct op de kabelkast aangesloten heb, ik niet zenders bij het zappen tegen kom die ik toch niet kan bekijken, dat heb ik met de Next-mini juist wel en vindt dat juist waardeloos. Ik wil geen zenders met zappen ontvangen die ik toch niet kan bekijken, heeft iemand bij de NEXT-mini daar een oplossing voor?

 

Tja, had niet anders verwacht van de "klantenservice" (lees: callcenter met vast draaiboek).

 

Een oplossing voor de Next?

De kliko?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Der zijn mensen die heel erg tevreden zijn over die next mini welk elke idioot kan installeren mits hij kan lezen.

Ik vind mijn beeld op de Vu+ echter beter dan alle settop boxjes van Ziggo. En de interactieve komen op TV via mijn mini pC met ZiggoGo app.

Wat wil je meer?

RETORISCH

Niet dat ik ze nog heel lang een abonnement heb, maar dat is andere poep

aangepast door Tonskidutch
blauw

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag was of er een oplossing is voor de zenderlijst, waar zenders in staan die niet in het abonnement zitten.

Daar is, voor zover ik weet, geen oplossing voor met de boxjes van Ziggo.

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ik vind mijn beeld op de Vu+ echter beter dan alle settop boxjes van Ziggo. 

Je geeft zelf nog een reden aan om een eigen ontvanger te gebruiken.

Maar ik vrees dat er velen hier op het forum zo denken, wat dan weer niet doorsnee is.

Helaas zou ik zeggen, als iedereen een Next mini heeft dan kan DVB-C (v.w.b. radio- en TV-zenders) uit. Zal wel een flinke tijd duren voordat Ziggo dat doet, maar toch..

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...