Ga naar inhoud


Geen TV-Vlaanderen meer : waarschijnlijk defecte LNB


Pluizebol
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten


Wil je helemaal naar Frankrijk rijden om dat op te lossen? Geen idee waar in Frankrijk maar lijkt me een beste rit. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

We hebben in dit onderwerp alle mogelijke oorzaken al besproken.

TS sluit bij voorbaat al mogelijke oorzaken uit zonder dit te toetsen.

Dan blijf je in een kringetje rondlopen.

Is dat op mij (TS) bedoeld ?

Ik sluit niks uit en heb alles gedaan en nagezien wat mij vroeg.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 minuten geleden, Pluizebol zei:

Ik sluit niks uit en heb alles gedaan en nagezien wat mij vroeg.

Heb je al geprobeerd om iets anders als Pli te installeren?

Vti bijvoorbeeld om een foutief Pli image uit te sluiten?

 

Dat is je een aantal keren geadviseerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, ceesv zei:

Heb je al geprobeerd om iets anders als Pli te installeren?

Vti bijvoorbeeld om een foutief Pli image uit te sluiten?

 

Dat is je een aantal keren geadviseerd.

VOOR DE ZOVEELSTE KEER 

WANNEER IK DE BOX START KOMT OP DIT SCHERM EN KOM IK ER NIET MEER UIT.

WAT KAN IK DAN DOEN ? NIKS

20230731_104344.jpg

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

je doet ook niks wat gevraagd wordt in volgorde want als je de usb stick erin plaatst met een ander image en flashed kan je daar niet meer terecht komen.Case closed voor mij.

Ps : en roepen is onbeleefd ,zeker als iedereen de moeite doet maar wat baten uil en bril als men niet horen wil.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, bellejt zei:

je doet ook niks wat gevraagd wordt in volgorde want als je de usb stick erin plaatst met een ander image en flashed kan je daar niet meer terecht komen.Case closed voor mij.

Ps : en roepen is onbeleefd ,zeker als iedereen de moeite doet maar wat baten uil en bril als men niet horen wil.

Maar zeggen dat ik niks doe wat mij gevraagd wordt is ook grof.

Indien men blijft negeren wat ik zie gaat het voor mij ook over.

Ik heb een laatste maal geprobeerd  om te ROEPEN wat ik zie wanneer ik de box start en dat ik daar niet meer uit geraak.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Voordat ik langs ga komen bij Pluizebol thuis om die kolere zooi eens te ontwarren en te herstellen op z'n Vu+ zou ik willen weten waar de settings / aka / zenderlijst vandaan kwam?

En als je een optie hebt om nog met dcc de etc/enigma2/settings kunt openen, dan daar de startzender te wijzigen in NPO1 met z'n standaard zender referentie.

(dat schrijf ik na het bekijken van die crashlog waar de tuning dus helemaal de mist in gaat en de insight van Mimisiku)

 

ik heb al eens een domme fout gemaakt en de TV toets gedrukt op de Afstandbediening en kon niets op de Vu+ zelf bedienen. Moet je ook altijd even testen.

 

Die zenderlijst komt uit een een fastscan met de box van TV-Vlaanderen

En verder een scan van mijn TNT zender van de dakantenne op mijn DVB T2 tuner.

Dat werkte allemaal al jaren zo (zowel met mijn ET8000 als met mijn VU+

Dat tot wanneer mijn VU+ op een morgen besloot om niet verder meer te komen dan het oranje PLI-scherm.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
24 minuten geleden, Pluizebol zei:

VOOR DE ZOVEELSTE KEER 

WANNEER IK DE BOX START KOMT OP DIT SCHERM EN KOM IK ER NIET MEER UIT.

WAT KAN IK DAN DOEN ? NIKS

20230731_104344.jpg

Je kan genoeg doen, maar onze antwoorden voldoen niet aan je verwachting.

In ieder geval is met je huidige geinstalleerde software geen oplossing te verwachten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier toch een nuance bij plaatsen. 
Hij heeft geprobeerd via USB te flashen en dat ging niet. Heb zelfs geadviseerd om het bestand ‘force.update’ erbij te plaatsen. Ook toen begon hij niet met flashen. 
@pluizebol

Wil je hier een screenshot plaatsen van de inhoud van je USB stick waarmee je wil flashen?
 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku : jij kon toch op zijn box als je nagekeken hebt ? Dan kan je toch die corrupte kanalenlijst wegvegen of een flash forceren via telnet ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 31-7-2023 om 11:20, Mimisiku zei:

Kan remote niet op de WebIF van de box

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft de webif toch niet nodig als hij met remote DCC op de box kan.Dan zie je gewoon de directory structuur en kun je doen wat je wil daarin.

Mss moet dat dan wel op de PC geplaatst worden.

Ps: zie ik ergens staan dat pluizebol wel op zijn box kon vanop zijn PC dus ? want heeft zo wel kunnen flashen .Dan kan hij op dezelfde manier gewoon vanop de SSD een nieuw image flashen

 

  • Auteur

Ik ben erin geslaagd om de VU+ te flashen door de gedownloade build in de downloaded images op mijn HD te zetten.

Verder heb ik alles opnieuw ingesteld : so far so good.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen echte OpenPli adept. Geen idee hoe je flasht via telnet met die box. Ben ervan overtuigd dat er meer mis is dan een corrupte kanaallijst. Op de AB reageert hij niet terwijl DCC nog werkt. 
Óf hij heeft ooit zijn remote controle code gewijzigd en na een originele flash dus geen contact meer via zijn omgeprogrammeerde AB. Óf hij heeft een Duo4K firmware erin geflasht i.p.v. Due4Kse.  Wie zal het zeggen.  

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Ik ben geen echte OpenPli adept. Geen idee hoe je flasht via telnet met die box. Ben ervan overtuigd dat er meer mis is dan een corrupte kanaallijst. Op de AB reageert hij niet terwijl DCC nog werkt. 
Óf hij heeft ooit zijn remote controle code gewijzigd en na een originele flash dus geen contact meer via zijn omgeprogrammeerde AB. Óf hij heeft een Duo4K firmware erin geflasht i.p.v. Due4Kse.  Wie zal het zeggen.  

 

Zo kun je inderdaad alles wat mij betreft in twijfel trekken he 😡
Ik heb wel degelijk Due4Kse image gedownload (ik ben misschien een prutser sedert 2 weken vergeleken met jullie slimme koppen maar ik kan wel lezen en kiezen wat ik donload).

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...