Ga naar inhoud


Geen TV-Vlaanderen meer : waarschijnlijk defecte LNB


Pluizebol
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

Deze morgen geen TVV meer.

Maar ook geen online-flash van mijn box meer te zien.

SAT19 en SAT 23 in geen vertes te bespeuren.

Dit is echt wel balen, heeft iemand een idee ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag Pluizebol, 

 

kan je iets preciezer zijn? Welke ontvanger gebruik je? Wat zie je wel -of niet- op het scherm? 
krijg je geen signaal meer binnen? Of is er een ander probleem? Heb je een duo LNB van TVV? Van wat ik hier op het forum lees willen die het al wel eens begeven. Maar je zal toch iets meer informatie moeten geven om de juiste conclusies te kunnen maken. Je schotel kan ook verdraaid zijn, de coax kabel ( of kabels? Hoeveel gaan er naar je ontvanger?) kunnen stuk zijn. Of de tuner van je ontvanger kan stuk zijn…. Er zijn vele mogelijkheden…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een VU Duo4kSE met duo LNB van TVV.

Mijn VU gebruik ik voor TVV via de DUO LNB en voor de Franse TNT zenders via een dakantenne.

Van TVV kan ik geen enkele zender meer ontvangen (gewoon zwart beeld).

Ik dacht misschien moet ik eens een recentere flash installeren maar dat lukt niet online (enkel deze die al eerder gedownload/geinstalleerd heb staan nog op mijn harde schijf.

De franse TNT zenders die ik via mijn dakantenne binnenhaal werken

Met de parabool krijg ik geen zenders van SAT 19 en 23 binnen want die 2 zijn zelfs niet meer zichtbaar.

Daarom denk/vermoed ik dat mijn duo-lnb in zijn slaap gestorven is. Indien dat het geval is heb ik een serieus probleem want kan wel een nieuwe bestellen bij TVV maar ik zie geen sat-installateurs meer in de wijde omtrek.

Voorlopig werk ik met de TVV app op mijn desktop en/of mijn laptop maar dat is behelpen. 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bij de tuner instelling wel de optie

Eenvoudig

DiseqC Á/B

poort Á=Astra 1

poort B=Astra 3


ingesteld en daarna de FastScan voor TVV ingesteld?

 

Ook OScam geïnstalleerd 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, astro iris zei:

Heb ik vroeger ook nog voor gehad.  Mijn diseqC instellingen waren plots verandert. Terug instellen en weer beeld.

Thanks voor de bijkomende info, indien het werkt blijft de vraag natuurlijk hoe en waarom de diseqC instellingen zomaar veranderen.

Ik ga er morgen mee aan de slag (deze namiddag jammer genoeg geen spatje tijd 😅

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet installateurs zijn hier ook zeer dun gezaaid. Zie mijn verhaal over de Wavefield schotelplaatsing. Zelfs de ‘professionals’ die dit vroeger deden zijn ermee gestopt. Zeker als het om MultiSat configuratie gaat. Een enkele schotel met duoLNB wil nog wel lukken omdat je dat zelf heel goed kunt doen (mits de schotel bereikbaar is)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Mimisiku zei:

Satelliet installateurs zijn hier ook zeer dun gezaaid. Zie mijn verhaal over de Wavefield schotelplaatsing. Zelfs de ‘professionals’ die dit vroeger deden zijn ermee gestopt. Zeker als het om MultiSat configuratie gaat. Een enkele schotel met duoLNB wil nog wel lukken omdat je dat zelf heel goed kunt doen (mits de schotel bereikbaar is)

Tja als je geluk hebt en er is ergens in de buurt nog een satelliet freak, dan kun je mekaar helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Mimisiku zei:

Heb je bij de tuner instelling wel de optie

Eenvoudig

DiseqC Á/B

poort Á=Astra 1

poort B=Astra 3


ingesteld en daarna de FastScan voor TVV ingesteld?

 

Ook OScam geïnstalleerd 

Hi Voor zover ik kan zien zijn de Disec settings niet gewijzigd en zijn de DVBS tuners nog steeds ingesteld op Sat 19 en 23.

Fastscan doet hij enkel voor de DVBT tuner en daar komen al mijn TNT zenders van de dak-antenne door (ik kan die ook bekijken trouwens)

Oscam : die setting weet ik niet meer te vinden - hoe en waar doe je dat alweer in het menu ?

Bij voorbaat dank voor jou geduld 😇

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan niet. FastScan is voor satelliet! Terrestriale zenders scan je met de handmatige scan (met je tuner ingesteld op DVB-T)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pluizebol Als je gaat naar instellingen heb je de keuze tussen antenne - kabel of satelliet. Als je op één van deze klikt dan kan je scannen, echter heb je geen signaal dan moet je even zoeken hoe dit komt. Het ligt dus niet aan je diseqC instellingen. Kan je ergens checken of je wel signaal krijgt? Je zegt alleen zwart beeld, maar is op dat zwart beeld signaal? En laatst heb je geen probleem met je Lnb?

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, astro iris zei:

@Pluizebol Als je gaat naar instellingen heb je de keuze tussen antenne - kabel of satelliet. Als je op één van deze klikt dan kan je scannen, echter heb je geen signaal dan moet je even zoeken hoe dit komt. Het ligt dus niet aan je diseqC instellingen. Kan je ergens checken of je wel signaal krijgt? Je zegt alleen zwart beeld, maar is op dat zwart beeld signaal? En laatst heb je geen probleem met je Lnb?

 

Ik zie wel een aantal dB maar het scherm blijft zwart.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...