Ga naar inhoud


Geen TV-Vlaanderen meer : waarschijnlijk defecte LNB


Pluizebol
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Mojo zei:

Zij die hem boven de motorkap niet kennen sowieso 😁

 

Maar je moet echt met DCC een beetje door de box heen struinen. Je hoeft niet direct van alles te slopen😅 maar de view optie is een leuke om in de diverse bestanden te lezen🤔

 

Dat lezen kan ik met mijn Windows ook hoor 😉

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, Tonskidutch zei:

Misschien moet je nu wel een en ander herstellen qua settings of opnieuw inlezen en je EPG plugin voor OpenPli er weer in zetten.

Dat kunnen de OpenPli apostelen je beslist nog even uitleggen.

 

 

 

Dat heb ik intussen (bijna?) allemaal zelf voor elkaar gekregen.

Mijn VU+je draait weer perfect nu.

Het zijn ettelijk dagen een hel geweest doordat ik het jaren geleden allemaal tot in de puntjes voor elkaar kreeg en nu niet meer wist hoe ik het allemaal gedaan had.

Eind goed we kunnen er eentje op drinken.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 3-8-2023 om 20:03, Pluizebol zei:

Maar door meerdere achtereenvolgend stroompannes was Enigma blijkbaar volledig van slag geraakt.

Dawr lijkt het wel op!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-8-2023 om 20:03, Pluizebol zei:

 Op mijn ouderdom Satellitiet TV kijken dank zij een goede ontvanger (heb ik) en een goede OpenPLi build (heb ik ook).

Maar door meerdere achtereenvolgend stroompannes was Enigma blijkbaar volledig van slag geraakt.

Maar dat is door een goede tip van 1 PLi adept opgelost zonder DCC-E2 en Telnet of dies meer.

 

Nog vragen ?

Ik heb een UPS op alles staan wat gevoelig is, zo staat er ook 1 achter de TV die randapparatuur beschermd, heb vroeger best wel wat ellende gehad door stroom uitval en storingen en een UPS is dan ook de oplossing, vooral als er opslag media is die schrijffouten kan krijgen door stroom uitval.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Penthe zei:

Ik heb een UPS op alles staan wat gevoelig is, zo staat er ook 1 achter de TV die randapparatuur beschermd, heb vroeger best wel wat ellende gehad door stroom uitval en storingen en een UPS is dan ook de oplossing, vooral als er opslag media is die schrijffouten kan krijgen door stroom uitval.

 

Thanks Penthe

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen UPS maar maak altijd een backup. Zo ongeveer 1 maal per maand. Zou het misgaan dan kan ik dat simpelweg repareren door die backup terug te zetten…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is door een paar spanningsuitvallen op heel korte tijd zowel mijn DM8000 als mijn VUsolo2 gesneuveld.

 

Er zat een aardfout in mijn tv. Via de massa van de tv, zo naar de DM8000, dan via de massa van de lnb naar de Vu,

Vandaar naar de tweede tv waarvan de massa verbonden is met de aarde.

Daardoor viel de differentieel uit,

Eer ik de fout gevonden had, had ik de spanning een paar keer terug ingeschakeld, die dan even later terug uitviel.

 

Nadat ik de fout gevonden had, was  de DM8000 gesneuveld. Alle spanningen zijn goed, maar deed niets meer. In de Vu is het IC gesneuveld dat de spanning (14v of 18v ) verzorgt waarschijnlijk stuk.

Er komt geen spanning meer uit.

 

Dus een back- up had hier niet geholpen😣

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard. Bij een recovery is dan gewoon alles weer beschikbaar. De kanaallijst is behoorlijk en de picons ook. Zou anders flink wat tijd kosten om dat los terug te plaatsen…

Niet alleen voor de VU+Ultimo4K, maar ook de Dreamboxen en in mindere frequentie de sppeel-boxen

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Mimisiku zei:

Uiteraard. Bij een recovery is dan gewoon alles weer beschikbaar. De kanaallijst is behoorlijk en de picons ook. Zou anders flink wat tijd kosten om dat los terug te plaatsen…

Niet alleen voor de VU+Ultimo4K, maar ook de Dreamboxen en in mindere frequentie de sppeel-boxen

 

Toch niet Mimisku, ik had namelijk alles in DreamboxEDIT staan en heb alles netjes terug naar de VU+ gecopieerd.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

DreamboxEdit werkt alleen voor de kanaallijst. Een volledige backup bevat alles. Even terugzetten en alles is aanwezig….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...