Ga naar inhoud


Geen TV-Vlaanderen meer : waarschijnlijk defecte LNB


Pluizebol
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

Ik vermoed ook een image probleem en niet de hardware, flash dat ding nog een keer opnieuw met USB stick en dan zonder SSD er aan zodat er geen backups kunnen worden terug gezet.

 

En check ook even of de AB wel goede batterijen heeft.

 

Wat je ook nog zou kunnen proberen is kijken of je de box kunt benaderen via webinterface en kijken of je daar een fabrieksreset kunt doen. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 minuten geleden, bellejt zei:

heb je geprobeerd wat ik aanraadde ? Het is vermoedelijk gewoon een image probleem of te zwakke voeding

 

Ik heb alles geprobeerd, geloof me vrij.

Een image probleem : Ik heb de laatste 8.3 build gebrobeerd en ook de laatste Nightly build.

Te zwakke voeding : bedoel je het voedingsblokje dat spanning aan de VU+ levert? ik weet niet direct wat kan ik daaraan kan doen ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat we daar remote niets meer kunnen inbrengen. Afkoppelen en naar de leverancier…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zet er gewoon eens Vti op om te testen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal.

Ik heb de SSD uit de VU+DUO 4KSE gehaald en met de computer bekeken.

Daar vond ik de bijgaande Enigma crash log-file aan, misschien vindt iemand van jullie daarin wat er fout gelopen is op 28/07/23.

Wil iemand daar eens naar kijken aub/svp

Bij voorbaat dank

 

 

enigma2_crash_1690564589.txt

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij geeft aan dat tijdens het tunen de waarde buiten bereik is. Dat suggereert dat er een kanaallijst met ongeldige waardes is geladen….

 

Je zou met de AB gewoon je kanaallijst moeten kunnen openen. Ook zou het menu gewoon moeten kunnen worden getoond…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Mimisiku zei:

Je zou met de AB gewoon je kanaallijst moeten kunnen openen. Ook zou het menu gewoon moeten kunnen worden getoond…

 

Niets van dat alles.

Ik geraak zoals ik steeds herhaal bij het starten van de box niet voorbij het oranje Pli scherm.

Voorlopig heb ik mijn oude ET8000 teruggezet ipv de VU+ maar zie en voel nu duidelijk hoe ik mijn VU+ mis 😭

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, je woont te ver weg om even met de scooter langs te komen… Terug naar de leverancier. Zelf klaarblijkelijk niet meer op te lossen en zeker niet van afstand….

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je probeert alles maar in je eigen zin.Als je eens doet zoals gevraagd stap voor stap zal het wel lukken.Verder heeft het denk ik geen zin meer om nog iets toe te voegen.Het is gewoon een voedingsprobleem of corrupte image.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
44 minuten geleden, Mimisiku zei:

Hij geeft aan dat tijdens het tunen de waarde buiten bereik is. Dat suggereert dat er een kanaallijst met ongeldige waardes is geladen….

 

Op 27-7-2023 om 16:22, Pluizebol zei:

Deze morgen geen TVV meer.

Maar ook geen online-flash van mijn box meer te zien.

SAT19 en SAT 23 in geen vertes te bespeuren.

Dit is echt wel balen, heeft iemand een idee ?

Je oorspronkelijke klachtomschrijving ondersteunt in ieder geval je crashlog.

 

21 minuten geleden, Pluizebol zei:

Niets van dat alles.

Tja, wanneer je het crash log in twijfel trekt houdt het op.

 

Maar installeer gewoon eens VTi.

Je hebt dan tenminste weer een werkende box.

 

Daarna kan je weer proberen Pli te installeren.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat hij via USB niets geflashed krijgt.. Of dat ligt aan zijn USB sticks of verkeerd uitgepakt image is vanaf hier niet te zeggen…. Ik wil er nog wel een keer AD proberen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We hebben in dit onderwerp alle mogelijke oorzaken al besproken.

TS sluit bij voorbaat al mogelijke oorzaken uit zonder dit te toetsen.

Dan blijf je in een kringetje rondlopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik langs ga komen bij Pluizebol thuis om die kolere zooi eens te ontwarren en te herstellen op z'n Vu+ zou ik willen weten waar de settings / aka / zenderlijst vandaan kwam?

En als je een optie hebt om nog met dcc de etc/enigma2/settings kunt openen, dan daar de startzender te wijzigen in NPO1 met z'n standaard zender referentie.

(dat schrijf ik na het bekijken van die crashlog waar de tuning dus helemaal de mist in gaat en de insight van Mimisiku)

1 uur terug, Mimisiku zei:

Dat suggereert dat er een kanaallijst met ongeldige waardes is geladen….

 

ik heb al eens een domme fout gemaakt en de TV toets gedrukt op de Afstandbediening en kon niets op de Vu+ zelf bedienen. Moet je ook altijd even testen.

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je er met DCC aankunt kan je zelfs flashen via de telnet mogelijkheid uit de /temp directory met een backup.img .Je kan ook gewoon de zenderlijst verwijderen want dan is het of hij net blanco geflashed is.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En een goede zenderlijst kan altijd op een gegeven moment corrupt worden door een software bug of netuitval.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...