Ga naar inhoud


Onkruidverdelger gezocht die wel degelijk verdelgt


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


heel interessant artikel beste @kees321

 

of dat ook af parelt van de mindset van Jan? Ik ben pessimistisch.

 

3 uren geleden, Jan Ambers zei:

Moet er nix "bij" in de mix om het lotus effekt te verhelpen? Hierbij parelt het sproeisel als parels van de plant op de grond????

 

 

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik weet niet hoe groot de oppervlakte is maar chemisch kan altijd sporen nalaten, heb je huisdieren, kinderen, kleinkinderen doe dat niet. 

 

Ik zelf heb een kleine betegelde tuin waar regelmatig onkruid probeerd te winnen...2x per jaar met een paar ketels kokend water erover en weg...je hoeft niet een te bukken, 2 weken later bezem je alles weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jan Ambers zei:

Weten jullie hoeveel maal het koren gespoten wordt alvorens het te oogsten?

En de aardappelen krijgen ook meerdere malen een "opfrisbeurt" en dat is allemaal heen wijwater!

 

Ondertussen vergaat de wereld onder zijn vuil onkruid en geen groene jongens te zien die komen helpen wieden

Ik woon al tig jaren op het platteland en geloof me, koren is het allerbeste wat je in je omgeving kunt hebben.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al aangaf, glyfosaat gebruik je 1x als particulier in een noodgeval.

Daarna bij een klein tuintje kokend water of wat zout/azijn erover of wat spitten en bij het formaat wat ik hier heb 3x per jaar de bosmaaier met draad erover.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van glyfosaat in de juiste verhouding gaat alles kapot, hoewel ik steeds vaker restentie zie.  Bofix = MCPA/MCPP en nog iets, daarvan gaat het meeste onkruid in grasland kapot maar gras (en sommige andere planten) niet.  De tuin die ik oorspronkelijk met Brabant mix en later met Bofix behandelde staat nu weer vol met klaver en kruipmeuk. 

 

Uiteindelijk blijf je bezig en dus is nu de conclusie:  Maaien en van een afstandje ziet het er allemaal groen uit.  Ook omdat zowel glyfosaat (round-up en andere merken) als MCPA/MCPP/etc niet goed zijn voor dier en mens en uiteindelijk ook alles op behandeld land minder goed groeit.  Voor noodgevallen heb ik nog iets achter de hand maar probeer het te vermijden.  Het echte goeie spul (met doodskop) van vroeger heb ik wel opgeruimd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...