Ga naar inhoud


Ontvangst in noord Denemarken


Zitzak
Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Op 12-2-2024 om 09:17, Sprietje zei:

Hier een foto van schotels in het Noordpool gebied die flink ver naar voren staan. Maar let op. Hoewel de gemiddelde en meest voorkomende offsethoek van consumentenschotels 26 graden is, zijn er toch flinke uitzonderingen. Zo heeft de Maximum E-85 slechts een offset van 17,94° terwijl de Wavefrontier een offset heeft van 38°, een verschil van maar liefst 20 graden.
Zie ook de bijlage van een Triax met een offsethoek van 26 graden en een Wavefrontier van 38 graden

 

satellietschotel in Noordpoolgebied.jpg

Verschil in offset Triax 26gr T90 38gr.jpg

Dank je voor de foto, ik kon niks vinden.
Maar we ermee willen zeggen is dat het gezichtsbedrog is tussen hoe het lijkt waar een offset-schotel heen kijkt en wat daadwerkelijk de kijkhoek is.
Bij een prime focus-schotel is dat direct duidelijk.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

off topic nog meer complexiteit

https://www.omgevingsweb.nl/vragen/hoe-moet-de-bouwhoogte-gemeten-worden-bij-vergunningvrij-bouwen-wanneer-terrein-van-buren-hoger-ligt-dan-mijn-terrein

 

Je peil moet minimaal standaard 15 cm hoger liggen dan het aangrenzende maaiveld danwel de bestrating van terras en toegang moet afwaterend aangelegd worden. Of je gebruikt een draingoot aan de drempel!

 

Dus dat zijn heel lullige problemen als het terrein een hoogteverloop heeft omlaag of omhoog, maar het meetvlak is de voorgevel.

 

Overigens ik had een normale Wavefield T55 in de buurt van Aalborg toen ik er als expat werkte met eenvoudige premium black inverto's. 😁

 

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...