Ga naar inhoud


tekst aanbrengen in foto


boudeman

Aanbevolen berichten


18 minuten geleden, boudeman zei:

Ik zoek een handig programma om teksten in foto's (jpg) aan te brengen. Hoewel ik photoshop gebruik voor fotobewerking vind ik het aanbrengen van tekst hiermee lastig. Ook MS Paint vind ik niet lekker werken. Iemand met een goede suggestie?

 

Probeer eens met Faststone Capture.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe doe je dit dan in Photoshop?

 

Het is toch maar foto openen, eventueel een nieuwe laag maken. Op het tekst symbooltje klikken en de tekst ingeven.

Je kan dan nog lettertype, grootte, schaduw en andere effecten kiezen....

Makkelijker kan bijna niet.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, boudeman zei:

Ik zoek een handig programma om teksten in foto's (jpg) aan te brengen. Hoewel ik photoshop gebruik voor fotobewerking vind ik het aanbrengen van tekst hiermee lastig. Ook MS Paint vind ik niet lekker werken. Iemand met een goede suggestie?

Als je makkelijk met teksten wilt werken op foto´s kun je een foto frame programma gebruiken, dan kun je met gemak ook teksten schuin of in een cirkel of 3d neer planten. Hier wat simpele voorbeelden van mijn honden die ik gemaakt heb ik een photo frame programa.

 

Declan.thumb.jpg.f4c92b0e0ed0359969a936989ec98cc5.jpg

Delta.thumb.jpg.32b6ba369316d4542bdc605652e0eefd.jpg

Vala.thumb.jpg.86977701209e8292889a969468de3dee.jpg

 

 

Je kan er vanalles mee doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet ik iets verduidelijken. Ik wil in een foto makkelijk diverse dingen kunnen aanduiden, bijv. met getallen 1 t/m 15 of pijlen. Meer technisch dan creatief.
Tot nu toe gebruik ik daarvoor de jbf methode: foto printen>met hand bijv. getallen 1 t/m 15 erin zetten>print inscannen. Snel, effectief maar weinig professioneel.
Bedankt voor de suggesties. Ik ga ermee aan de slag, maar daar zal nog wel een tijdje overheen gaan voor een conclusie.
@jeevanhoof: photoshop vind ik een prima programma voor bewerkingen als croppen, helderheid en en contrast aanpassen, e.d. Deze bewerkingen vinden in een laag plaats. Ik heb nauwelijks ervaring met werken in meer lagen. Wat mij bijv. niet lukte is zaken uit een ander programma (zoals Word) te copieren naar zo'n laag. Dat betekent: het kan niet, ik kan het niet of mijn oudere versie (PS Elts 9) kan het niet. Ik vind dat wel een beperking.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, boudeman zei:

Wat mij bijv. niet lukte is zaken uit een ander programma (zoals Word) te copieren naar zo'n laag.

 

Probeer het word document te openen met photoshop.

Sleep vervolgens het document in de foto.

 

Je moet er natuurlijk wel opletten dat de twee documenten even groot zijn wat betreft de resolutie.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, boudeman zei:

Misschien moet ik iets verduidelijken. Ik wil in een foto makkelijk diverse dingen kunnen aanduiden, bijv. met getallen 1 t/m 15 of pijlen. Meer technisch dan creatief.

 

Daarom juist stelde ik Fastone-Capture voor.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo bijzonder is die Fastone-Capture nu ook weer niet en shareware.

Hier word alles gedaan met Photoshop en het resultaat gezien worden.

Die lagen in Photoshop is net de kracht van het programma.

 

Dan is er ook nog Inkscape (freeware) 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paint.net is inderdaad een handig programma hiervoor: https://www.getpaint.net/

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-9-2023 om 10:39, Tonskidutch zei:

https://www.seniorweb.nl/software/irfanview

 

irfanview is gratis en heel uitgebreid ook met extra Fonts (lettertypes en stijlen)

Eens, download Irfanview alleen van de juiste bron: https://www.irfanview.com/

aangepast door DeltaFM
typo
  • Like 1

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...